• Projekt "Zdrowy Jaś"

            W poniedziałek i we wtorek dzieci z zerówki oraz uczniowie klas 1-3 spotkali się z Natalią i Mateuszem (licealistami realizującymi projekt "Zwolnieni z teorii"). Są oni autorami projektu "Zdrowy Jaś" i przygotowali dla najmłodszych warsztaty dotyczące zdrowego stylu życia. Dzięki prezentacji multimedialnej i rozmowom uczniowie mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o zdrowym odżywianiu. Dowiedzieli się, czego należy jeść najwięcej, jakich produktów trzeba unikać, a także jak radzić sobie ze stresem i propagować zdrowy styl życia. Zajęcia utwierdziły dzieci w przekonaniu, że warto pamiętać o zdrowiu.

          • Konkurs recytatorski w kl. 1-3

            7 marca odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski pt. "Na wesoło z wierszami Wandy Chotomskiej i Agnieszki Frączek". Uczniowie klas 1-3 mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności recytatorskie. Recytowali wybrane przez siebie wiersze, wspomagając się rekwizytami, odpowiednią mimiką i modulacją głosu, a nawet odpowiednim strojem. Poziom uczniowskich występów był naprawdę bardzo wysoki! Wszystkim uczestnikom gratulujemy wspaniałych prezentacji!

          • Molekularny Dzień Kobiet

            Z okazji Dnia Kobiet odbyły się warsztaty kuchni molekularnej, w których brały udział aż 22 klasy z naszej szkoły. Uczniowie poznali skomplikowane chemiczne i fizyczne określenia, takie jak sublimacja, naczynie Dewara, a także właściwości ciekłego azotu i suchego lodu. Mogli doświadczyć nie tylko zamrażania mandarynki i kwiatów, ale także zobaczyli, co dzieje się z napompowanym balonem zamoczonym w ciekłym azocie. Największą atrakcją okazały się jednak dymiące chrupki i lody!

          • Zabiegane pierwszaki

            Wszyscy pierwszoklasiści bardzo lubią biegać i rywalizować. Nauka ortografii a przy tym i gramatyki w biegu jest dla małych uczniów atrakcyjna. W dyktandzie bieganym zorganizowanym z okazji Dnia Gramatyki uczniowie rozwijali umiejętność czytania, spostrzegawczość oraz pamięć. Uczyli się współpracy i odpowiedzialności za wynik. Za pomocą klocków Lego z zasobów Laboratoriów Przyszłości utrwalali pojęcia: sylaba, wyraz, zdanie. Z rozsypanek wyrazowych układali zdania, liczyli ilość wyrazów. Była świetna zabawa, ruch i sporo śmiechu.

          • Słodkie świętowanie w 7a

            Uczniowie 7a świętowali Dzień kobiet na słodko. Panowie z 7a zadbali nie tylko o prezenty dla swoich koleżanek i wychowawczyni klasy, ale również postanowili zadbać o podniebienia płci pięknej. Przy zastawionym słodkościami stole przyjęli swoje koleżanki i złożyli im najlepsze życzenia z okazji ich święta. Dziewczyny były bardzo wzruszone. Wspólne świętowanie było radosną i niezapomnianą chwilą.

          • "Bo z kobietami nigdy nie wie się..."

            7b świętowała Dzień Kobiet, tworząc na lekcji j. polskiego wzorzec idealnej kobiety. Uczniowie inspirowali się literaturą. Wszystko zaczęło się od Ewy - kobiety z Edenu, pierwszej niewiasty stąpającego po ziemi. Analizowaliśmy, co pisał o niej J. Tuwim w wierszu „Ewa”. Kobieta jest niczym anioł i diabeł, dobro a zarazem zło. Jest czymś niepojętym i nieziemskim. Nie zabrakło odniesień do kobiet o specjalnym statusie, którymi okazały się Afrodyta, Atena, Demeter oraz Penelopa - lojalna i oddana żona Odyseusza. Wszelkie zalety kobiecej natury odkryliśmy, słuchając utworu E. Górniak „Jestem kobietą”: „Jestem kobietą. Wodą, ogniem, burzą, perłą na dnie”. Podsumowując, ideał kobiety dla każdego mężczyzny jest inny. Jaka kobieta przynajmniej w teorii jest marzeniem? Kolejny raz okazało się, że nie ma reguły.

          • Dzień Kobiet w 5a

            W czwartek 7 marca na lekcji z wychowawcą obchodziliśmy w klasie 5a Dzień Kobiet. Chłopcy podarowali koleżankom z klasy kwiaty i lizaki, dziewczynki natomiast z pomocą wychowawczyni urządziły chłopcom turniej klasowy – „Co ty wiesz o kobietach?”. Trzeba przyznać, że chociaż pytania nie były łatwe, to chłopcy bardzo się starali, żeby udzielać prawidłowych odpowiedzi. Na zdjęciu poniżej prezentujemy jedno z pytań turnieju – znacie odpowiedź?

          • Sensoryczne pisanki w 4c

            Uczniowie klasy 4c wykonali zadanie marcowe w Ogólnopolskim Projekcie "Gramy Zmysłami". W tym miesiącu hasło zadania do wykonania brzmiało: "Sensoryczna pisanka". Czwartoklasiści niezwykle kreatywnie i z dużą starannością ozdobili pomponami styropianowe jajka. Swoje kolorowe pisanki uczniowie przekazali na kiermasz świąteczny, który będzie 17 marca podczas XXII Koncertu Charytatywnego "Trochę słońca".

          • 2c w Centrum Nauki Kopernik

            W ubiegłą środę klasa 2c odwiedziła Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie szukali inspiracji do obserwowania i doświadczania świata nauki. Zadawali liczne pytania, jednocześnie poszukując na nie odpowiedzi. Przecież nauka nie musi być nudna... Wręcz przeciwnie!

          • Razem przeciw depresji

            Uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego wraz z opiekunką panią Katarzyną Kozłowską-Wyszogrodzką na zaproszenie Europe Direct 6 marca wzięli udział w konferencji "Razem przeciw depresji". Młodzież miała okazję wysłuchać wykładu i rozmów ze specjalistami zajmującymi się na co dzień problemami dzieci i młodzieży. Uczniowie uczestniczyli również w warsztatach prowadzonych przez p. Piotra Hałajczaka - psychologa, seksuologa oraz logopedę. Uczestnicy spotkania mieli okazję poznać sposoby, jak pomagać sobie podczas stanów "obniżonego nastroju", np. zażywając kąpieli leśnych. W konferencji uczestniczył także pan dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki, pani pedagog Justyna Kołodziejczyk i pani pedagog specjalny Aneta Korkosz.

          • Spotkanie z Lego Mastersami

            We wtorek 5 marca w naszej szkole odbyło się wyjątkowe wydarzenie. Gościliśmy zwycięzców 4. edycji programu TVN Lego Masters - Piotra Drysia i Bartosza Sasińskiego. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klas 1-5. Ekscytujący był każdy moment spotkania. Piski i krzyki radości podczas wchodzenia gości do hali sportowej niosły się po całej szkole. Nasi goście rozdawali swoim fanom autografy przez prawie 2 godziny - na koszulkach, telefonach, piórnikach, itp. Panowie - piotr Dryś i Bartosz Sasiński udzielili wywiadu uczniom klasy 3b - Zuzannie Zarzyckiej i Janowi Łyczkowskiemu. Opowiedzieli o swojej przygodzie - sukcesach i porażkach podczas nagrywania programu. Później na prośbę dzieci mówili o zakulisowych ciekawostkach oraz pokazali kilka zdjęć swoich programowych budowli. Gdy na ekranie ukazało się zdjęcie drzewa, cała sala skojarzyła moment z programu TVN i odśpiewała piosenkę "Kolorowy w

          • Marzec przyrodników

            I przyszedł marzec, kiedy to w naszej szkole będą królować przedmioty przyrodnicze – przyroda, biologia, chemia, geografia i fizyka. Uczniowie będą mogli wziąć udział w różnorodnych konkursach indywidualnych i klasowych.

            14.03.(czwartek) - o godz. 9:45 odbędą się zmagania o tytuł „Najlepszej Klasy Przyrodomaniaków” dla klas piątych, szóstych i siódmych; na długiej przerwie o godz. 12:20 na górnym korytarzu zapraszamy na „Rebusomanię” klasy czwarte i piąte; o godz. 11:35 - konkurs wiedzy o tytuł „ Najlepszego Przyrodomaniaka” dla klas czwartych i siódmych; o godz. 12:40 o tytuł „Najlepszego Przyrodomaniaka” powalczą uczniowie klas piątych i szóstych.

          • Calineczka w ekologicznym wydaniu

            6 marca uczniowie klasy 4c wraz z panią Katarzyną Rosłoń i panią Izabelą Saganowską wybrali się do nowego miejsca na kulturalnej mapie Warszawy o nazwie Bohema House. Jest to niezwykle oryginalny teatr ekologiczny. Uczniowie wraz z nauczycielkami obejrzeli tam spektakl "Calineczka. Magia tkwi w naturze" inspirowany baśnią H. Ch. Andersena. Pierwsze zaskoczenie - to miejsce, bowiem teatr mieści się w ogrzewanym namiocie cyrkowym. Po drugie w przedstawieniu występują artyści, którzy nie tylko pięknie śpiewają, ale i prezentują zapierające dech w piersiach akrobacje i tańce. W spektaklu zachwycające były też stroje i dodatkowe efekty specjalne. W historię Calineczki wplecione zostały treści ekologiczne - mała bohaterka namawiała do segregowania śmieci, dbania o czyste powietrze i wrażliwości na świat natury. Widowisko trwa niespełną godzinę zegarową, wymaga nieprzeciętnych zdolności od wyko

          • Słodkie ułamki w 4d

            Lekcja matematyki może być fascynująca i może się słodko kojarzyć. Przekonali się o tym uczniowie z klasy 4d podczas lekcji poprowadzonej przez panią Martę Ślubowską. Czwartoklasiści dowiedzieli się, co to jest ułamek zwykły. Na konkretach mogli zobaczyć i zrozumieć, czym jest licznik ułamka, a czym mianownik. Samodzielnie opisywali swoje ułamkowe części, które powstały z podziału różnych słodkości. Dzieląc się nawzajem słodyczami, poznali najczęściej używane ułamki... Taką matematykę lubią wszyscy!

          • Dzień Bezpiecznego Internetu

            6.02.2024 r. obchodziliśmy Światowy Dzień Bezpiecznego Internetu. Został on ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu.

          • Zbiórka w ramach szkolnego wolontariatu

            Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu serdecznie dziękują wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w zbiórce produktów higienicznych dla Domu Dziecka w Falbogach koło Kałuszyna. Dzięki Wam udało się zebrać aż 12 toreb produktów. Dziękujemy również rodzicom, którzy zachęcili swoje dzieci do udziału w zbiórce. Liczymy na Wasze zaangażowanie podczas kolejnych zbiórek.

          • KOLEJNE ZADANIA W RAMACH PROJEKTU ETWINNING

            W lutym uczniowie klasy 5c pod kierunkiem nauczyciela języka angielskiego pana Marcina Maciejewskiego wykonali kolejne dwa zadania w ramach europejskiego projektu Etwinning realizowanego z jedną ze szkół podstawowych z Grecji. Tym razem zadaniem uczniów z obydwu szkół było wykonanie dwóch prezentacji multimedialnych w języku angielskim. W pierwszej z nich każdy uczeń musiał opisać swoją szkołę oraz zawrzeć podstawowe informacje na temat systemu edukacji w swoim kraju. Druga prezentacja dotyczyła opisu swojego miasta wraz z krótkim przedstawieniem jej historii, głównych zabytków oraz ciekawych miejsc. Realizowany projekt ma charakter interdyscyplinarny. Łączy on wiedzę uczniów z wielu dziedzin. Przy opisie swojego miasta uczniowie musieli wykazać się wiedzą historyczną oraz geograficzną, a dodatkowo umiejętnościami informatycznymi oraz oczywiście znajomością angielskiego słownictwa. Pod l

          • Lutowe wydanie "Na marginesie"

            W tym numerze przedstawiamy żeńską część naszej redakcyjnej gazetki. Luty minął nam niezwykle szybko i bardzo intensywnie! Były walentynki, „Moda na polski” zarówno w klasach młodszych, jak i starszych, był tłusty czwartek. Przed nami marzec, czyli wiosna, na którą z niecierpliwością czekamy! Są już jej pierwsze oznaki. Po raz pierwszy ukazał się tekst Katarzyny Kulmy oraz Małgorzaty Nowik z kl. 6a. Życzymy przyjemnej lektury!

          • Szóstoklasiści z talentami

            We czwartek odbył się szkolny przegląd talentów w klasach szóstych, podczas którego uczniowie mieli możliwość zaprezentować swoje umiejętności i pasje. Uczennica klasy 6a Alicja Pskiet rozpoczęła spotkanie, życząc wszystkim wspaniałego odbioru prezentacji i wielu ciekawych wrażeń. Pani wicedyrektor Izabela Saganowska wyraziła uznanie dla uczestników, którzy zdecydowali się podzielić z innymi swoim talentem. Podczas prezentacji mogliśmy podziwiać występy wokalne, pokazy taneczne, grę na instrumencie, talenty sportowe oraz wróżenie z ręki. Bardzo ciekawa okazała się też prezentacja z dziedzin naukowo-technicznych: własny robot skonstruowany przez Jakuba Olejnika z kl. 6a oraz ułożenie kostki Rubika, którą wykazała się Katarzyna Kulma.

          • "Balladyna" - projektowo w 7b

            Klasa 7b ukończyła projekt inspirowany z dramatem J. Słowackiego „Balladyna”. Podczas zajęć były nawiązania do treści w postaci ikon oraz tworzenie portretów sióstr. Z okazji walentynek wykonane zostały kartki z wyznaniami dla Balladyny i Aliny, a na Fb powstał profil Goplany (okazało się, że nimfa jest w związku z Grabcem). Rozpatrując problem winy i kary w utworze, uczniowie pracowali metodą sześciu myślących kapeluszy. Siódmoklasiści gromadzili też wiadomości dotyczące postępowania Balladyny, a następnie prezentowali fakty bądź opinie związane z działaniami bohaterki. Kolejnym zadaniem było przyjrzenie się plakatowi teatralnemu. Wykorzystaliśmy rutynę "przyjrzyj się 10 razy 2". Trzeba było wynotować wszelkie skojarzenia po to, by następnie napisać interpretację plakatu oraz zaznaczyć na osi stopień skomplikowania siostrzanych relacji. Podsumowaniem była gra karciana „Zbrodnia Balladyn

    • Partnerzy

    • Biuletyn informacji publicznej
    • Librus Synergia
    • Librus Synergia
    • Galeria zdjęć

        brak danych
    • Nasze media społecznościowe

    • Biuletyn informacji publicznej
    •           Google Classroom

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych