Sukces Julii z 3A
W piątek 19 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 2 w Mińsku Mazowieckim odbyło się uroczyste wręczenie nagród w III Powiatowym Konkursie Matematycznym „Młody Mistrz Sudoku” dla uczniów klas III. Z radością informujemy, że Julia Suchomska z kl. 3A zajęła III miejsce w tym konkursie. Serdecznie gratulujemy!
Dzień Piżamy
22 kwietnia obchodziliśmy dzień piżamy. Była to nie tylko wyjątkowa okazja, żeby spędzić czas w szkole w ulubionych, wygodnych i kolorowych piżamach, ale również mogliśmy w ten sposób wesprzeć dzieci z oddziału onkologicznego. Dlaczego akurat piżama? Ponieważ dzieci z nowotworami większość swojego czasu spędzają właśnie w takim ubraniu. Dzień Piżamy w naszym wykonaniu to nie tylko zabawa, to także zwrócenie uwagi na zdrowie i empatię. Dlatego tego dnia wspieraliśmy fundację „Gdy liczy się czas” i włączyliśmy się w akcje „5-złotówka dladziecka zdrówka!”. Uzbieraliśmy razem 883 zł! Dziękujemy wszystkim uczniom za założenie piżam oraz wszystkim rodzicom za wpłaty na tenszczytny cel!
Dzień Książki
Prawie trzydzieści lat temu wymyślono Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Obchodzony jest 23 kwietnia, bo tego dnia przyszedł na świat autor Don Kichota i twórca literackiej historii Romea i Julii, czyli Cervantes i Szekspir. W naszej szkole też świętujemy tego dnia w sposób szczególnie… książkowy. W tym roku uczniowie klas 1-3 spotkali się z paniami bibliotekarkami – panią Katarzyna Duczek i panią Anią Borkowską, by porozmawiać o historii książki. Starsi uczniowie też mieli gościa – mogliśmy poznać sposoby tworzenia komiksu dzięki opowieściom pana Wojciecha Cichonia, autora pierwszego komiksu o Mińsku Mazowieckim. Dowiedzieliśmy się, że jeden komiksowy obrazek to kadr, a ich rysowanie to proces złożony z kilku etapów. Spotkania były okazją do rozstrzygnięcia szkolnego konkursu ogłoszonego z okazji Dnia Książki na booktrailer. Wśród autorów filmików z recenzjami książek z klas 1-3
Akcja "Żonkile"
Żółty żonkil jest symbolem zbiorowej pamięci. Co roku 19 kwietnia w rocznicę powstania w getcie warszawskim przypinamy do ubrania papierowego, żółtego żonkila – kwiat, który mówi: „pamiętam”. Pamiętam o tym, że 81 lat temu kilkuset słabo uzbrojonych i świadomych klęski patriotów rzuciło wyzwanie niemieckim oddziałom wojskowym, wzniecając powstanie w getcie warszawskim. To nie była walka o zwycięstwo, to była walka o godną śmierć, z bronią w ręku. W naszej szkole po raz kolejny włączyliśmy się w akcję „Żonkile” organizowaną przez warszawskie muzeum POLIN. Przez dwa kolejne tygodnie w klasach IV–VI na lekcjach wychowawczych uczniowie - korzystając z materiałów edukacyjnych muzeum - dowiadywali się o losach swoich rówieśników z tamtych lat, boleśnie doświadczonych przez okrucieństwo wojny. Obejrzeli wzruszający film „Będę pisać”, wypełniali karty pracy, wykonali własnoręcznie żółte żonkile
Szkolna wycieczka do Londynu
W dniach 15-20 kwietnia 42 uczniów z klas szóstych oraz siódmych naszej szkoły wzięło udział w szkolnej wycieczce do Londynu. Opiekunami wyjazdu byli: pani Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka, pani Ewa Raczyńska, pani Marta Ślubowska oraz pan Marcin Maciejewski. Autokarowa wycieczka do stolicy Anglii została zorganizowana we współpracy z biurem podróży Atas z Warszawy.
Konkurs recytatorski - sukces Janka Rosołka
Gabriela Sadowska z klasy IVd i Jan Rosołek z klasy IIIa reprezentowali naszą szkołę w Powiatowym Konkursie Recytatorskim Jednego Wiersza. Prezentowali wiersz Jana Brzechwy "Na straganie". Oboje spisali się na medal. Miło nam poinformować, że Janek Rosołek zajął III miejsce. Gratulujemy sukcesu!
Spotkanie na temat ochrony danych osobowych
Na godzinie z wychowawcą klasy IVB i IVD wzięły udział w spotkaniu z panią Martą Nowakowską - pracownikiem Urzędu Miasta. Pani Marta Nowakowska jest Inspektorem Ochrony Danych. To osoba odpowiedzialna za nadzór nad przestrzeganiem przepisów ochrony danych osobowych w organizacji. Głównym zadaniem Inspektora jest monitorowanie i kontrola zgodności działań firmy z prawem ochrony danych, udzielanie informacji i porad dotyczących przetwarzania danych. Uczniowie dowiedzieli się, co to są dane osobowe i jak je chronić. Rozmawiali na temat bezpiecznego korzystania z internetu. Na pamiątkę spotkania dzieci otrzymały upominki.
Pudełko sensoryczne w 4c
Uczniowie klasy 4c wykonali już ostatnie zadanie w ramach ogólnopolskiego projektu "Gramy zmysłami". Tym razem było to pudełko sensoryczne. Czwartoklasiści samodzielnie przygotowali kolorowe ozdoby, które umieścili na pudełku przeznaczonym do gromadzenia w nim skarbów zebranych podczas klasowych wycieczek. Uczniowie własnoręcznie wykonali naklejki do ozdobienia pudełka. Ciekawe, co tam umieszczą?
Projekt BAŚŃ
Uczniowie klasy 4c samodzielnie, podzielni na cztery grupy pracowali przez trzy tygodnie nad przygotowaniem przedstawienia na podstawie dowolnej baśni. 18 kwietnia wszyscy mieli okazję podziwiać efekty pracy kolegów i koleżanek. Obejrzeliśmy w sali teatralnej cztery przedstawienia. Na ogromne uznanie zasługuje zaangażowanie uczniów w przygotowanie prezentacji. Czwartoklasiści zadbali o wybór i opracowanie scenariusza, podział ról, dobór strojów, przygotowanie scenografii i efektów dodatkowych. Nauczycielka języka polskiego - pani Izabela Saganowska i nauczycielka współorganizująca kształcenia - pani Katarzyna Rosłoń z dumą oglądały kreatywne starania swoich podopiecznych. Uczniowie nie tylko zaprezentowali baśnie w swoich interpretacjach scenicznych, ale potrafili też uczciwie, obiektywnie i sprawiedliwie ocenić występy kolegów i koleżanek. Dwie wybrane prezentacje już w poniedziałek obe
Akcja Żonkile - uczniowie w MBP
W czwartek z okazji zorganizowanej przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Mińsku Mazowieckim akcji "Żonkile 2024" klasy 7 miały okazję obejrzeć film pt. "Muranów - Dzielnica Północna". Przedstawiona opowieść dotyczyła historii dzielnicy Muranów, zamieszkiwanej przez ludność żydowską w latach 20. i 30. XX wieku. Autorka filmu przybliżyła wiele interesujących faktów z powstania w getcie warszawskim oraz z życia własnej rodziny. Projekcja przygotowana w ciekawej aranżacji zaciekawiła młodzież i była wspaniałym sposobem na przekazanie wiedzy, która choć trudna i bolesna, to należy o niej pamiętać.
Zaproszenie na uroczystości
W imieniu organizatorów zapraszamy na miejskie obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Szczegóły - na plakacie.
Trzecioklasiści w Górach Świętokrzyskich
Pierwszy szczyt KORONY GÓR POLSKI zdobyły klasy: 3a i 3b. Uczniowie wybrali się w Góry Świętokrzyskie. Zwiedzili przepiękną Jaskinię Raj. Na zamku w Chęcinach pasowani zostali na rycerzy. Na koniec odbyli pieszą wycieczkę po parku narodowym i wspięli się na Łysicę. Na szczycie przybili pieczątki do książeczki zdobywcy gór. Zmęczenie było ogromne, ale nie odebrało ono radości zdobywania. To była wspaniała przygoda.
Brązowi medaliści
Szkolna reprezentacja wzięła udział w rozgrywkach regionalnych w piłce nożnej rozgrywanych w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Budowlanej. Chłopcy osiągnęli duży sukces, zajmując 3. miejsce w Regionie Siedleckim.
Gratulacje dla chłopaków i ich opiekuna pana Marcina Sokołowskiego.
Skład drużyny: Malinowski Olek 6b, Barankiewicz Mikołaj 6b, Kotowski Bartosz 6b, Rudnicki Krzysztof 5d, Kasak Jan 5d, Korytko Fabian 5d, Aniśko Olek 5d, Zgódka Filip 5d, Trajer Filip 5c, Malinowski Michał 4c.
Projektowo o lekturze w 2c
Czy omawianie lektury może być ciekawe i inspirujące? Drugoklasiści z 2c już wiedzą, że tak! Podczas omawiania lektury "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą" dzieci pracowały w grupach, zbierając informacje o naszym słynnym poecie. Na podstawie prac uczniów stwierdziliśmy, że mały Julek interesował się chemią i nauką. Spróbowaliśmy wspólnie wykonać kilka eksperymentów. Sprawdziliśmy, jak wykorzystując złudzenie optyczne - zrobić dziurę w ręku, jak wykorzystując płyn do zmywania naczyń, sodę i ocet - stworzyć własną erupcję wulkanu. Uczniowie obserwowali również, jak krepina zachowuje się w wodzie, jak ją barwi. Swoje obserwacje odnotowali w kartach pracy. Było naprawdę ciekawie i wesoło!
Gofrowy dzień w 1c
Uczniowie z klasy 1c mieli słodki gofrowy piątek. Była uczta dla małych łakomczuszków, ale tak naprawdę uczniowie przez zabawę zdobywali wiele nowych umiejętności. Przekonali się, że umiejętność czytania przydaje się nawet w kuchni! Ważenie, przeliczanie, odmierzanie, kontrola czasu - matematyka jest wszędzie! Dzieci wspólnie analizowały przepis i dzieliły się zadaniami. Umiejętność współpracy w grupie bardzo się przydała. Powiedzenie "gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść" - zostało obalone. Po skończonej pracy i degustacji dzieci samodzielnie posprzątały swoje stanowiska pracy. Kto ma ochotę na gofra? Inspiracje kulinarne w galerii.
Koncert wiolonczelowy uczniów z MSA
W piątek 12 kwietnia dzieci z klas 1-3 wzięły udział w "Koncercie wiolonczelowym" uczennic i uczniów z Miejskiej Szkoły Artystycznej. Gościliśmy w szkole wiolonczelistów z klasy pani Ewy Szymańskiej-Kopcińskiej: Olę Ćwikłę, Gabrysię Krysiak, Tymka Kukawskiego, Basię Kuzę, Mariankę Pawlak, Nelę Mroczek, Lilę Różycką, Julię Rucińską, Maję Stułkę, Marysię Sulich oraz z klasy pani Marii Sienkiewicz: Łucję Kopcińską. Na scenie wystąpili również pianiści z klas pani Joanny Nowik: Ola Kąkol, Gabrysia Majszyk, Oliwia Świętochowska, a śpiewały Julia Borys i Gabrysia Majszyk z klasy kameralistyki wokalnej pani Justyny Kowyni. Swoim uczniom akompaniowały panie Ewa Szymańska-Kopcińska i Joanna Nowik. Nasi uczniowie z uwagą i w pełnym skupieniu wysłuchali kilku utworów muzyki klasycznej oraz filmowej. Dziękujemy za ten występ i za możliwość kontaktu z muzyką na żywo! Gratulujemy trzem uczennicom z na
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
We wtorek 9 kwietnia obchodziliśmy w szkole Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym zaburzeniem. Tego dnia dzieci i nauczyciele ubrali się na niebiesko lub różowo. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest autyzm. Obejrzeli film oraz brali udział w zadaniach, które miały im przybliżyć sposób odbioru świata osób w spektrum, a także pokazać, jak może czuć się osoba z tym zaburzeniem. Były to między innymi: kalambury, zabawa z zapachami, malowanie rysunków w rękawicach bokserskich, pokonanie sensorycznego toru przeszkód, slalom z zamkniętymi oczami. Dzieci z autyzmem inaczej niż my odbierają świat. Czasem zajmuje im to więcej czasu. Mogliśmy tego doświadczyć podczas zabaw. Czasem czuliśmy świat słabiej, jak przez rękawice, czasem za mocno jak kłucie igłą. Dla dzieci z autyzmem zwykła rozmowa może być
Lekcja w kinie
10 kwietnia uczniowie klas 4-7 uczestniczyli po raz kolejny w niecodziennej lekcji. W kinie Muza wzięli udział w multimedialnej prelekcji pt. "Czy social media mogą być toksyczne?" Odkrywaliśmy wspólnie znaczenie słowa "toksyczne", dowiedzieliśmy się, co oznaczają zjawiska catfishing, cyberbulling i multitasking. Staraliśmy się zrozumieć, jak działa bańka informacyjna i dlaczego social media nas w niej zamykają. Wiemy już, co zrobić, aby media społecznościowe nie wpływały negatywnie na nasze życie. Obejrzeliśmy także wzruszajacy film "Dancing Queen" o trudnej drodze nastolatki do samoakceptacji i odkrycia znaczenia naturalności, szczerości i przyjaźni. To była zdecydowanie udana lekcja życia.
2a i 2d na wycieczce w Warszawie
Uczniowie klas 2a i 2d wybrali się na wycieczkę do stolicy. Pierwszym punktem wyjazdu było obejrzenie przedstawienia "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" w Teatrze Capitol. Po spektaklu, korzystając z fantastycznej pogody, cała grupa wybrała się na spacer do Parku Saskiego, gdzie uczniowie zrobili sobie przerwę na lody i zabawę na placu zabaw. Wycieczkę zwieńczyło przejście Placem Piłsudskiego i chwila zadumy przy Grobie Nieznanego Żołnierza.
Ogródek uczniów z klasy 2c
Jakiś czas temu uczniowie klasy 2c założyli klasowy ogródek. Posadzili cebulki i nasiona przeróżnych roślin. Dbali o nie przez kilka tygodni. Praca dzieci nie poszła na marne. Roślinki wykiełkowały, urosły i w dniu dzisiejszym uczniowie zabrali je do domu. Drugoklasistom udało się wyhodować szczypiorek, pietruszkę, fasolę, marchewkę oraz najróżniejsze kwiaty. Oby dalej zdrowo rosły!