• Współczesny Miko Kopernikowski

          • Mikołaja Kopernika raczej przedstawiać nikomu nie trzeba. Każdy z nas wie, że jest to ten, który wstrzymał Słońce i poruszył Ziemię. Czy ktoś jednak zastanawiał się, jak wyglądałby Mikołaj Kopernik, jeśli żyłby w naszych czasach? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć uczniowie z klasy 2b. W trakcie zajęć informatyki korzystając z zasobów internetu wyszukiwali informacje dotyczące sławnego astronoma, niejedne fakty ich zadziwiły. Następnie uczniowie mając do dyspozycji twarz Kopernika mieli za zadanie przedstawić jego postać oraz zawód, który mógłby wykonywać w naszych czasach. Pomysły były różne: zdaniem dzieci byłby maszynistą, kosmonautą, cyrkowcem i piłkarzem, a przy tym królem strzelców, a do jego pasji należałyby podróże i koszykówka. Zajęcia zostały przeprowadzone w ramach projektu edukacyjnego "Polak ma essę!"

          • "BohaterON" w naszej szkole

          • Z końcem 2023 roku klasy 5 i 7 podczas lekcji historii miały okazję uczestniczyć w VIII edycji ogólnopolskiej kampanii "BohaterON – włącz historię!". To akcja, która ma na celu pielęgnowanie pamięci narodowej oraz przekazywanie wiedzy historycznej o Powstaniu Warszawskim. Piątoklasiści poznali historię małej Janki i jej rodziny - mieszkanki Warszawy, której przyszło żyć w trudnych czasach wojny. Starsi uczniowie zapoznali się z filmem "Co za historia" opowiadającym o losach warszawskich powstańców. Zarówno piąte, jak i siódme klasy były poruszone tym, co zobaczyły i usłyszały w przedstawionych materiałach. W ramach akcji nasza szkoła otrzymała dyplom oraz grę karcianą "Cenzura", którą z pewnością wykorzystamy na lekcjach historii.

          • Galeria Artystyczna - klasy 0-3

          • W naszej szkole podczas I semestru powstawały kreatywne prace plastyczne, które w ramach podsumowania półrocza wyeksponowaliśmy w szkolnej "galerii artystycznej". Prace, które pojawiły się w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni na korytarzu szkolnym oraz w świetlicy, zostały wykonane za pomocą różnorodnych środków plastycznych: rysowania, wycinania, wyklejania, lepienia, wydzierania czy malowania farbami. Ekspresja twórcza to ważny element kształtowania wrażliwości naszych uczniów. Zajęcia plastyczne pobudzają dzieci do działalności twórczej, która pozytywnie wpływa na ich rozwój. Poprzez takie zajęcia dzieci rozwijają wyobraźnię, wrażliwość estetyczną oraz uczą się zasad utrzymania ładu i porządku podczas pracy. Stymulują również wrażliwość wzrokową oraz dotykową. Kształtują zdolność koncentracji uwagi oraz skupienia na wykonywanej pracy.  Ponadto są  doskonałą formą wyrażania uczuć i swojej wizji postrzegania świata. Gorąco zachęcamy do podejmowania rozmaitych form artystycznych oraz do podziwiania i inspirowania się dziełami naszych szkolnych artystów.

            Link do prezentacji z pracami naszych uczniów: 

            416178857_7120436374687700_6701073866262657290_n.mp4

          • Światowy Dzień Braille’a

          • 4 stycznia obchodziliśmy Światowy Dzień Braille’a. Opracowany przez niego alfabet pomaga osobom niewidomym odczytać świat. Tego dnia uczniowie klas pierwszych rozmawiali o tym, że wszyscy różnimy się od siebie i mamy do tego prawo. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, kim był Braille i co oznaczają wypukłe kropki? Zastanawiali się, jakie trudności spotykają osoby niewidzące lub niedowidzące w życiu codziennym. Uczniowie spróbowali „napisać” swoje imię alfabetem Braille’a, by potem je odczytać palcami bez patrzenia. Z zasłoniętymi oczami losowali po jednym przedmiocie codziennego użytku, który musieli rozpoznać po dotyku. Prawdziwym wyzwaniem był spacer po szkolnym korytarzu - jedna z osób w parze miała zasłonięte oczy, druga zaś ją asekurowała. Dzięki tym doświadczeniom uczniowie zrozumieli, że inność może nas wzbogacić i nie musi powodować strachu.

          • Gramy zmysłami - Akademia Smaku

          • Uczniowie klasy 4c wykonali zadanie styczniowe w ramach projektu "Gramy zmysłami". Tym razem była to Akademia Smaku. Czwartoklasiści próbowali produktów żywnościowych, zgadując z zamkniętymi oczami ich smak. Do zabawy dołączył wychowawca klasy - pan Sławomir Rybiński. Dzieci i wychowawca w nagrodę otrzymali smaczne cukierki.

          • Literacki początek roku

          • Dnia 3 stycznia 2024 roku gościliśmy w szkole p. Magdalenę Bernat-Protaziuk, autorkę książki
            „Stworzaki poznają zwierzaki”. Utwory „Humbak hula”, „Małż chwalipięta” czy „Jak śpią zwierzęta?”
            przypadły do gustu naszym najmłodszym uczniom. Dzieci chętnie odpowiadały na pytania, brały
            udział w zabawie oraz tańczyły taniec hula. Po zakończonym spotkaniu można było nabyć książki z
            autografem autorki oraz maskotkę stworzaka. Dziękujemy i czekamy na kolejne części serii.

            Dziękujemy paniom z biblioteki - Katarzynie Duczek i Annie Borkowskiej za przygotowanie spotkania.

          • Zebranie rady rodziców - zaproszenie

          • Przewodnicząca Rady Rodziców zaprasza na zebranie Rady Rodziców, które odbędzie się 05.01.2024 w godzinach 17:30-19:00 w szkolnej stołówce.

            Planowany porządek zebrania:

            1. Podsumowanie pierwszego semestru działalności Rady Rodziców.

            2. Omówienie działań Rady Rodziców w związku z organizacją balu karnawałowego i dyskoteki.

            3. Zmiana uchwały dotyczącej przeznaczenia pieniędzy Rady Rodziców przez dyrekcję z dekoracji sali historycznej na dygestorium w sali chemicznej.

            4. Podjęcie uchwały dotyczącej dostępu do konta bankowego Rady Rodziców przez jej reprezentantów.

            5. Omówienie zarysu kolejnych planów Rady Rodziców w bieżącym roku szkolnym.

            6. Podjęcia decyzji dotyczącej terminu procedowania ewentualnych zmian w Regulaminie Rady Rodziców.

            7. Omówienie propozycji rozwiązań dla szatni.

            8. Wolne wnioski.

            Na nadchodzący rok 2024 życzymy wszystkim spokoju, zdrowia oraz radości z towarzyszenia naszym dzieciom w wyboistej drodze do dorosłości.

            Dobrego dnia,

            Karolina Mysiorska

          • Grudniowe wydanie "Na marginesie"

          • Z przyjemnością przekazujemy czytelnikom kolejny numer gazetki „Na marginesie”. W tym miesiącu poruszamy tematy związane ze Świętami Bożego Narodzenia, sportem. Przeczytacie również sprawozdanie z mikołajkowej wycieczki klasy 6a, ze spotkania z Wisławą Szymborską. Ci, którzy lubią słodkości, także znajdą coś dla siebie. Dla naszej nowej gazetkowej redakcji były to bardzo pracowite miesiące - pełne wyzwań, ale owocne! Wszystkim czytelnikom życzymy, aby nadchodzący rok był jeszcze lepszy!

            Link do gazetki: Na_marginesie-_grudzien_2023.pdf

          • Młodzi angliści

          • Drugoklasiści na grudniowych lekcjach języka angielskiego zajmowali się nie tylko słownictwem związanym ze Świętami Bożego Narodzenia, ale także nauką pisania listu do Świętego Mikołaja. W zorganizowanym przez panią Kamilę Zagórską konkursie, wzięło udział wielu drugoklasistów, z których zostało wyłonionych 2 uczniów, których prace zasłużyły na wyróżnienie. Franek Kulis z 2c i Kuba Giersz z 2d zaprezentowali nie tylko umiejętności językowe, ale również talent plastyczny.

          • ŚWIĄTECZNE ZADANIE W RAMACH PROJEKTU E-TWINNING

          • W ramach realizowanego projektu e-twinning z grecką szkołą podstawową uczniowie klasy 5c pod opieką wychowawcy pana Marcina Maciejewskiego wykonali prezentacje multimedialne, w których zaprezentowali główne tradycje świąteczne obchodzone w Polsce. Opisali również potrawy świąteczne oraz zawarli kilka ciekawostek związanych z Bożym Narodzeniem. Uczniowie z Grecji w swoich prezentacjach również opisali sposób spędzania Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku w swoim kraju. Porównując prace uczniów z obu krajów, można zauważyć, że tradycje świąteczne w Polsce oraz Grecji różnią się od siebie pomimo tej samej religii. Z wykonanych przez uczniów obu szkół prezentacji powstały dwa filmiki na kanale youtube prezentujące polskie oraz greckie tradycje świąteczne. Filmiki dostępne są pod następującymi linkami:
            Polskie tradycje świąteczne: https://www.youtube.com/watch?v=rOjgat51QuQ
            Greckie tradycje świąteczne: https://www.youtube.com/watch?v=0NTz-bGnCk0
            Realizowany przez piątoklasistów europejski projekt e-twinning ma charakter interdyscyplinarny. Łączy on wiedzę oraz umiejętności uczniów z różnych przedmiotów. W celu wykonania prezentacji multimedialnych uczniowie posłużyli się umiejętnościami z zakresu informatyki, wiedzą z zakresu religii oraz oczywiście znajomością angielskiego słownictwa.

          • Grudniowe zmagania językowe

          • W grudniu w naszej szkole odbywa się tydzień języków obcych, który obfituje w konkursy językowe. Nauczyciele języka angielskiego oraz niemieckiego przeprowadzają międzyklasowy konkurs interdyscyplinarny, w którym sprawdzana jest wiedza językowa w połączeniu z wiedzą zaczerpniętą z innych przedmiotów szkolnych. W tym roku w klasach 4-7 przeprowadzone zostały zajęcia łączące język angielski z matematyką, geografią, biologią, muzyką oraz plastyką. Nie zabrakło też ciekawych krzyżówek oraz zadań leksykalnych, przy rozwiązywaniu których uczniowie musieli wykazać się znajomością świątecznego słownictwa. Uczniowie  rozszyfrowywali angielskie słówka dotyczące tradycji oraz potraw świątecznych, uzupełniali teksty świątecznych piosenek wyrazami ukrytymi w postaci ułamków matematycznych lub piktogramów i mierzyli się ze znajomością europejskich krajów, w których nie zawsze w ten sam sposób obchodzone są święta. Mogli również wykorzystać swój talent plastyczny, wykonując obrazek świąteczny według instrukcji w języku angielskim. Zwycięską klasą w konkursie interdyscyplinarnym okazała się 4d. Drugie miejsce zajęła klasa 4c. Na podium znalazła się również 4a, zajmując trzecie miejsce. Poza konkursem interdyscyplinarnym odbył się również konkurs dla klas 4-6 na najładniej wykonaną kartkę świąteczną z życzeniami po angielsku. Siódmoklasiści jako najstarsi uczniowie w naszej szkole pisali świąteczny list do kolegi po angielsku, w którym opowiadali o swoich przygotowaniach do świąt. Wiktoria Borówek z klasy 5b wykonała najładniejszą kartkę. Drugie miejsce zajęła Gabriela Sadowska z 4d, a trzecie Alicja Kulikowska z 6b. Wyróżnieni zostali również: Krystian Kościelniak  5c, Ida Karbowiak z 5b oraz Hubert Godlewski z 4d. Kartki świąteczne zostały wywieszone na szkolnej choince i stanowią jej piękną dekorację. Z zadaniem "Świąteczny list do kolegi" najlepiej poradził sobie Bartosz Gruba z 7a. Drugie miejsce zajęła Martyna Płochocka z 7b, a na trzeciej pozycji uplasował się Patryk Rytel również z klasy 7b. Na wyróżnienie zasłużył również list Magdaleny Powałki z 7a.  Gratulujemy wszystkim zwycięzcom oraz wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w świątecznych zadaniach językowych.

          • Spotkanie świąteczne w klasach 4-7

          • Ostatniego przedświątecznego szkolnego dnia klasy 4b i 4c zaprosiły uczniów klas 4-7 na spotkanie przy choince. Młodzi aktorzy opowiedzieli ze sceny historię nowiutkiej, błyszczącej bombki, której się wydawało, że będzie najważniejsza w święta. Stare bombki, łańcuch, aniołek i gwiazda wytłumaczyły jej, że święta to przede wszystkim czas dobrych myśli, serca i miłości, to czas ludzkich uczuć. Występom teatralnym towarzyszyły występy muzyczne - instrumentalne i wokalne przygotowane pod batutą pani Magdaleny Jakubowskiej. Uczniowie przygotowali też taneczną niespodziankę i piękne karty świąteczne z tegorocznym przesłaniem szkolnego świętowania - "A nadzieja znów wstapi w nas...". Spotkanie rozpoczął muzyczny występ Maksa z 4c i jego mamy, a zakończyły życzenia, które w imieniu pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego złożyły szkolnej społeczności panie wicedyrektor - Agnieszka Kożuchowska i Izabela Saganowska. Nie zabrakło też wspólnej kolędy.

            Podziękowania za przygotowanie występu należą się nauczycielom klas 4b i 4c - pani Anetcie Bodeckiej, panu Sławomirowi Rynińskiemu, pani Katarzynie Rosłoń i pani Izabela Saganowskiej, a także opiekunce szkolnych muzyków - pani Magdalenie Jakubowskiej..

          • Jasełka w klasach 1-3

          • Jasełka kojarzą się przede wszystkim z bożonarodzeniowymi przedstawieniami szkolnymi oraz organizowanymi widowiskami. Jednak ich tradycja sięga do czasów średniowiecznych. Za twórcę jasełek uznaje się św. Franciszka z Asyżu. W naszej szkole 22 grudnia uczniowie z klas: 3c oraz 3d wcielili się w rolę aktorów i zaprezentowali swoim koleżankom, kolegom i pracownikom szkoły wspaniały występ. Dzieci przypomniały jakie są tradycje bożonarodzeniowe oraz jak kiedyś obchodzono święta. Nie zabrakło kolędników, aniołów, pasterzy oraz Maryi i Józefa. Jasełka wprowadziły wszystkich w świąteczny nastrój. Niejednej osobie zakręciła się łza w oku... Piękne kolędy i pastorałki przypomniały o tym, że Święta Bożego Narodzenia są już bardzo blisko. Występ był niezwykłym przeżyciem zarówno dla aktorów, jak i nauczycieli.

          • Strajk u Mikołaja

          • Niecodziennych wrażeń dostarczyli swoim rodzicom i opiekunom uczniowie wszystkich klas pierwszych, którzy 21 grudnia zaprezentowali przygotowane pod opieką swoich wychowawczyń przedstawienie pt. „Strajk u Mikołaja”. Dzieci pokazały swoje umiejętności aktorskie, wokalne i taneczne. Zobaczyliśmy pracę elfów, czary Czarownic oraz zwinne renifery. Sporo było strachu, że w tym roku nie będzie prezentów, ale na szczęście na ratunek ruszył szkolny „Psi Patrol”, który uratował sytuację wszystkich - i dzieci, i dorosłych. Dzieciom udało się stworzyć sympatyczną przedświąteczną atmosferę. Dziękujemy pierwszakom za wprowadzenie w świąteczny nastrój, rodzicom dzieci - za obecność i wspólne budowanie szkolnej społeczności.

          • Przedświąteczne występy w zerówce

          • Dzieci z zerówki przygotowały niezwykle przyjemną niespodziankę dla swoich rodziców w formie zimowo-świątecznego występu. 21 grudnia wszyscy z dużym przejęciem i zaangażowaniem odtwarzali swoje role oraz prezentowali umiejętności recytatorskie i wokalne. To było bardzo udane przedstawienie wprowadzające wszystkich w magiczną atmosferę zbliżających się świąt. Dziękujemy za obecność rodzicom naszych zerówkowiczów!

          • "Opowieść wigilijna" w 7b

          • W przedświątecznym tygodniu klasa 7b realizowała projekt związany z „Opowieścią wigilijną” K. Dickensa. Swoją pracę uczniowie rozpoczęli od wyjazdu do Warszawy i obejrzenia w Teatrze Rampa muzycznej opowieści na motywach „Opowieści wigilijnej” o tym szczególnym dniu w roku, kiedy pieniądze tracą swoją wartość i przerywamy pogoń za doczesnymi dobrami, żeby skupić się na tym, co najważniejsze. Kolejnym etapem były stacje zadaniowe, dzięki którym siódmoklasiści wykorzystywali nabytą wiedzę w praktyce, rozwijali komunikatywność i kompetencje współpracy. Na kolejnej lekcji - wykorzystując pochmurną aurę za oknem -  uczniowie poczuli trud pracy przy świecach i wcielili się w Boba Cratchita, aby napisać charakterystykę głównego bohatera. Podsumowaniem pracy z lekturą były choinki z życzeniami dla klasy stworzone w oparciu o wiersz L. J. Kerna „Choinka”, bombki z przesłaniami od bohaterów lektur, które udekorowały szkolną choinkę oraz wirtualny escape room.

          • Szymborska - wieczór autorski bez autora

          • Troje uczniów z klas siódmych: Kinga Podrucka, Asia Krupa i Adam Lazarowicz oraz absolwentka Alicja Kożuchowska reprezentowali naszą szkołę podczas wieczoru poetyckiego poświęconego twórczości Wisławy Szymborskiej, który odbył się 20 grudnia w Miejskicj Bibliotece Publicznej. Uczniowie przeczytali utwory polskiej noblistki: "Kot w pustym mieszkaniu", "Muzeum", "Radość pisania" i "Dziewczynka, która ściąga obrus". Uczniowie i opiekujące się nimi polonistki - pani Izabella Kożuchowska i Izabela Saganowska mieli okazję uczestniczyć w Salonie Poezji "Wieczór autorski bez autora", którego gościem specjalnym był prof. Piotr Łuszczykiewicz – polski literaturoznawca, dziekan WPA UAM w Kaliszu. Na scenie zobaczyliśmy również aktorów i muzyków: Delfinę Wilkońską (Teatr Polonia i Teatr Capitol w Warszawie), Paulinę Wiechę (Orkiestra Primuz), Łukasza Gosławskiego (Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi) i Adama Kupaja (Teatr im, Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu). Spotkanie moderowała będzie Agnieszka Choińska – edukator teatralny (Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi). Po tym wieczorze jedno jest pewne - poezję Szymborskiej warto znać, nawet jeśli tylko "Niektórzy lubią poezję".

          • Z wizytą u króla

          • Taki tytuł nosiła lekcja przeprowadzona w warszawskim Zamku Królewskim dla klas 2a i 2d. Uczniowie, podziwiając poszczególne komnaty, słuchali opowieści o codziennym życiu Króla. Poznawali obyczaje związane ze spożywaniem posiłków, higieną, pracą oraz przyjmowaniem gości. Porównali współczesne biuro z gabinetem króla, w którym centralne miejsce zajmował kałamarz i gęsie pióro. Niełatwym wyzwaniem dla współczesnych paziów okazał się ukłon dla Jego Wysokości, przygotowany zgodnie z kanonem etykiety. Uczniowie wrócili ubogaceni nowymi doświadczeniami i wiedzą historyczną naszego kraju.

          • Przyimkowa choinka

          • Klasa 4c uczyła się na polskim, czym są przyimki i wyrażenia przyimkowe. Żeby utrwalić zasady poprawnej pisowni przyimków złożonych i wyrażeń przyimkowych, uczniowie przygotowali dekoracje choinkowe w kształcie małych drewnianych choineczek. Na choineczkach znalazły się wyrazy, których pisownia może sprawiać trudność, np. naprawdę, wzdłuż. wzwyż, wskutek, spośród czy znad. Ortograficznie udekorowana nowoczesna wersja choinki zagościła w sali nr 19.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych