• Zaproszenie do świętowania

          • W imieniu burmistrza miasta pana Marcina Jakubowskiego zapraszamy na miejskie obchody 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Szczegóły - na plakacie.

            Jednocześnie informujemy, że szkolne świętowanie odzyskania niepodległości odbędzie się 12 listopada. Przypominamy o galowym stroju.

          • Matematyka wokół nas - wyniki konkursu

          • Konkurs na najciekawszą fotografię otoczenia, w którym autorka lub autor dostrzegają matematykę, został rozstrzygnięty! O zwycięzcach za chwilę, a tymczasem... "Matematyka wokół nas" to konkurs interdyscyplinarny, który polegał na zrobieniu zdjęcia oraz opatrzeniu go opisem spełniającym określone wymagania. Wszystkie wymagania były podane w regulaminie, którego przeczytanie bądź przeczytanie ze zrozumieniem okazało się zbyt trudne dla wielu uczniów. Większość prac nie spełniło wymogów narzuconych przez organizatorów. Najczęściej w opisie było za mało zdań lub za mało przymiotników. Mimo zastrzeżenia, że fotografia konkursowa nie może być wcześniej publikowana, dostarczane prace zawierały kopie materiałów zaczerpniętych z Internetu, a co za tym idzie, niestety naruszały prawa autorskie. Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, uczymy się na błędach - dlatego mamy nadzieję, że świadomość tych niezgodności z regulaminem będzie dla uczniów nauczką na przyszłość. Mimo tych wszystkich trudności, komisji konkursowej udało się wytypować najlepsze prace. Miejsce I zdobył Miłosz Gańko z klasy 4a, miejsce II należy do Krzysztofa Rudnickiego z klasy 6d, a miejsce III przyznano Jakubowi Olejnikowi z klasy 7a i Oliwierowi Łobodzie z 7b.  Dziękujemy wszystkim, którzy przygotowali prace. Doceniamy to, że Wam się chciało chcieć. 

          • Nasza świetlica jest FIT (jak FitSchool)

          • Trening FitSchool (zajęcia skocznościowe dla dzieci z klasy 1-3) to aktywności ruchowe, które pomagają najmłodszym rozwijać koordynację, równowagę i zwinność, a także wzmacniają mięśnie oraz poprawiają kondycję. Program takich zajęć jest zaplanowany tak, aby był zarówno bezpieczny, jak i interesujący dla dzieci, zachęcając je do aktywności fizycznej poprzez zabawę. W naszej szkole w świetlicy ćwiczymy regularnie :-)

          • Spódnice i krawaty

          • W przedostatni dzień października uczniowie i uczennice naszej szkoły świętowali Dzień Spódnicy i Krawata. Spódnice noszone były od czasów prehistorycznych, a w przeszłości zakładali je także mężczyźni. Na korytarzu szkolnym  zagościła "Elegancja - ta na serio i z przymrużeniem oka". To był kolorowy, jesienny dzień  w SP nr 3. Samorząd Uczniowski dziękuje za aktywny udział w akcji.

          • Eksperymenty w 3c

          • Uczniowie klasy 3c w ostatnich dniach zamienili się w młodych naukowców. Trzecioklasiści na lekcjach przygotowanych przez wychowawczynię - panią Paulinę Goebel - poznawali właściwości magnesu oraz skonstruowali własnego poduszkowca! Po każdym doświadczeniu zapisywali swoje spostrzeżenia i wyciągali wnioski. Takie zajęcia sprzyjają rozwijaniu kompetencji kreatywności i kształtują umiejętność pracy w zespole. Nauka może być ciekawa!

          • Warszawskie doświadczenia klas 6a i 6b

          • Uczniowie z klas 6a i 6b wraz ze swoimi wychowawcami panią Iwoną Karwowską, panem Tomaszem Rutą oraz panią Małgorzatą Drzazgą wybrali się na wycieczkę pociągiem do Warszawy. W pierwszej kolejności dzieci odwiedziły Złote Tarasy gdzie w Multikinie uczestniczyły w warsztatach zorganizowanych przez Fundację Martyny Wojciechowskiej Unaweza „Młode Głowy”. Zajęcia dotyczyły zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Uczniowie dowiedzieli się, co to hejt, wykluczenie, znęcanie się oraz dyskryminacja i dlaczego powinniśmy im zapobiegać. Szóstoklasiści usłyszeli, co warto wiedzieć o prawach człowieka, czym jest empatia  oraz że szacunek, otwartość i życzliwość wobec powinny nam zawsze towarzyszyć. Po warsztatach obejrzeli wzruszający film  pt. „Cudowny chłopak”. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie z przewodnikiem Pałacu Kultury i Nauki. Dzieci poznały historię zbudowania Pałacu, zwiedziły Salę Marmurową, Salę Ratuszową, Salę Korczaka oraz super szybkimi windami wjechały na XXX piętro Pałacu, skąd roztaczał się niesamowity i zapierający dech w piersiach widok na Warszawę i wijącą się w dole Wisłę. Nie trzeba jechać daleko, by zdobywać niezwykłe doświadczenia.

          • Pięć zmysłów mam, ale czy z każdego korzystam?

          • Klasa 1C pod kierunkiem wychowawczyni - pani Pauliny Kostrzewy z ciekawością podejmuje wyzwania dotyczące nowych umiejętności szkolnych. Tym razem lekcja praktyczna została przeprowadzona na temat pięciu zmysłów. Dzieci z chęcią zakrywały oczy, aby sprawdzić, czy dadzą radę odgadnąć, co znajduje się przed nimi.  Każda osoba chciała spróbować swoich sił, korzystając ze swoich zmysłów: dotyku, słuchu, węchu oraz smaku. Zaskoczenie było wielkie, ponieważ mimo charakterystycznych cech produktów - dzieci często nie zgadywały, co mają przed sobą. Większym problemem jednak okazał się tor przeszkód bez używania wzroku. Uczniowie musieli przejść przez dwumetrowy tor przeszkód, słuchając podpowiedzi koleżanki lub kolegi. Osoby widzące w parze również miały utrudnione zadanie, ponieważ słuch był zakłócony przez pozostałych uczniów w klasie. Dzieci jednogłośnie stwierdziły, że każdy zmysł jest niesamowicie potrzebny, choć nie zdajemy sobie sprawy, jak często z niego korzystamy w życiu codziennym.

          • Architekci Placu Broni

          • Uczniowie z kl. 5c na lekcji języka polskiego prowadzonej przez p. Izabelę Saganowską zamienili się w architektów, by przez 45 minut stworzyć z klocków, plasteliny, papieru, kartonu, wykałaczek wizję miejsca akcji powieści "Chłopcy z Placu Broni". Każda grupa, współpracując, nie tylko wykreowała tytułowy Plac Broni, ale też przedstawiła najważniejsze jej zdaniem wydarzenie, które się w tym miejscu rozegrało. Wysłuchaliśmy opowieści o wyborze Boki na przewodniczącego, o podsłuchiwaniu przez Nemeczka zdrajcy Gereba próbującego przekupić Słowaka, o zabraniu czerwono-zielonej flagi przez przywódcę Czerwonych Koszul, o pokonaniu Feriego Acza przez Nemeczka i uwięzieniu przeciwników w chatce dozorcy. Na koniec stworzyliśmy notatkę,  w której opisaliśmy, jakie znaczenie dla bohaterów książki miał Plac Broni. Uczyliśmy się w działaniu.

          • Sensoryczne stacje zadaniowe

          • „Uczenie się to doświadczenie. Wszystko inne to tylko informacja.” – Albert Einstein.

            W myśl tej zasady 29 października, uczniowie klas integracyjnych z edukacji wczesnoszkolnej (kl. 1-3) stali się sprawcami działania mimo woli. Po raz pierwszy aktywnie uczestniczyli w zaplanowanych i przygotowanych dla nich "sensorycznych stacjach zadaniowych", czyli aktywnościach stymulujących zmysły i rozwijających szkolne umiejętności. Mali uczniowie bawili się z wielkim entuzjazmem i jednocześnie stymulowali swoje zmysły: wzroku, słuchu, węchu, równowagi, praksji, dotyku. W trakcie zabaw ruchowych dzieci rozwijały też różne umiejętności: współpracę, zwinność, szybkość, siłę, precyzję, zręczność. Doświadczenia wywołały mnóstwo radości. Koordynatorkami tego wydarzenia były panie Marzena Borucka i Magdalena Nogal we współpracy z nauczycielkami współorganizującymi kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczyniami klas integracyjnych.

          • Zadbajmy o ptaki

          • Zachęcamy do udziału w zbiórce karmy dla ptaków przylatujących do karmników znajdujących się na terenie naszej szkoły. Zadbajmy wspólnie, aby ptaki miały co jeść w trudnym dla nich jesienno-zimowym czasie. Mile widziane mieszanki ziaren w dowolnej formie (kolby, kule ziarniste, kule tłuszczowe, tuby). Pokarm dla ptaków można przynosić do sali nr 5 do pani Małgorzaty Kożuchowskiej, która z przyjemnością wszystkim przyjaciołom ptaków wpisze pochwały do dziennika za to dodatkowe działanie.

          • Magia tkwi w naturze

          • Klasy 2c i 3c wraz z wychowawczyniami - panią Małgorzatą Kożuchowską i panią Pauliną Goebel - odwiedziły warszawski Teatr Bohema House. Uczniowie mieli przyjemność obejrzeć pełną efektownych akrobacji, śpiewu, efektów świetlnych i ciekawych kostiumów interpretację baśni Hansa Christiana Andersena pt.„Calineczka”.  Główna bohaterka spektaklu poszukiwała lepszego świata, w którym będzie panowała czystość i wolność, a każdy odpad znajdzie się na odpowiednim miejscu! Za pomocą tańca i piosenek  aktorzy zaprezentowali tematy ochrony środowiska, klimatu i recyklingu. Dzięki tak atrakcyjnej formie wszyscy uczniowie odczytali i zrozumieli przesłanie przedstawienia. Zapamiętali, że nie można być ślepym jak kret na losy naszej Planety. Uczniowie wrócili zachwyceni doznaniami estetycznymi i przede wszystkim bogatsi o wiedzę z zakresu ekologii.

          • Matematyczne pranie

          • Na górnym  korytarzu można zobaczyć niecodzienne matematyczno-artystyczne zjawisko. Na sznurach wisi... pranie! Wyjątkowo różnorodne i kolorowe wzory maTma-shirtów zrobiły na nauczycielach matematyki tak duże wrażenie, że mają trudności z wyłonieniem zwycięzców. Tak więc na ogłoszenie wyników konkursu trzeba będzie jeszcze chwilę poczekać. Ogromna liczba prac to zasługa naszych kreatywnych uczniów, którzy pracowali pod okiem mistrzyni projektowania użytkowego - pani Katarzyny Milewskiej. Bardzo dziękujemy pani Milewskiej za włączenie się w Dni Matematyki. Ten konkurs interdyscyplinarny pokazał nam, że warto do takiej formy powrócić za rok. Gratulujemy młodym artystom wspaniałych pomysłów na matematyczne koszulki!

          • Konkurs na komiks "Ogar & Rogal"

          • Zachęcamy uczniów klas 4-6 do udziału w konkursie polegającym na przygotowaniu komiksu. Waszym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie komiksu na temat jednego z dziesięciu odcinków filmików z serii przygód "Ogara i Rogala", które są częścią kampanii Ministerstwa Zdrowia "Planuję długie życie - ZDROWIE? OGARNIAM TO!". Wraz z bohaterami - Ogarem i Rogalem - odkryjecie, w jaki sposób stać się mistrzem własnego zdrowia. Przekaz filmików jest prosty: jesteś tym, co jesz…, ale także tym, jak się ruszasz, jak spędzasz czas i czy sięgasz po „niezdrowe” rzeczy, którym tak łatwo ulec… Szczegóły znajdziecie na plakacie. Pani Iwona Jagiełło zaprasza Was do udziału w konkursie, w tórym możecie połączyć przyjemne z pożytecznym.

            Regulamin konkursu: regulamin_komiks.pdf

          • Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni

          • Uczniowie klas 7 uczestniczyli w cyklu zajęć „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni” realizowanych przez przedstawicieli Fundacji Akomodacja i współfinansowanych ze środków otrzymanych z Ministerstwa Obrony Narodowej. Jakie zagrożenia mogą wyniknąć z publikowania zbyt wielu informacji osobistych w social mediach? Jak chronić urządzenia elektroniczne przed wirusami? Jak można sprawdzić, czy nasze maile wyciekły? Jak tworzyć mocne hasła? Co może zddziałać sztuczna inteligencja w rękach cyberprzestępców? Jak rozprzestrzenia się złośliwe oprogramowanie? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami w sieci nasi siódmoklasiści już znają.

          • Sigmy w 4c

          • Warto pozwolić uczniom, by poczuli się Sigmą. Współcześnie słowo to coraz częściej używane jest na określenie każdej osoby, która cieszy się z jakiegoś osiągnięcia. Jest to też wyrażenie podziwu. W klasie 4c na lekcjach języka polskiego prowadzonych przez panią Izabellę Kożuchowską pierwszy raz Sigmą zostały trzy osoby. To Ci, którzy byli nie tylko aktywni, ale też motywowali innych do nauki i zachowywali się bardzo dobrze wobec klasy. Nagrodą było nie tylko wpisanie na listę, ale również niespodzianka. Tym razem Sigmy podczas lekcji polskiego rozsiadły się w fotelach i zajadały ciastkami. Ta słodka chwila wcale nie przeszkadzała im w uczestnictwie w lekcji. W 4c obowiązuje hasło: "Nie poddawaj się!" i uczniowie wiedzą, że każdy z nich ma szansę na tytuł Sigmy.

          • Projekt "Literki w akcji" w 1D

          • Uczniowie z klasy 1D w tym roku szkolnym biorą udział w projekcie edukacyjnym "Literki w akcji". W środę dzieci wykonywały pierwsze zadanie i układały poznane litery z darów jesieni: kasztanów, żołędzi, orzechów, warzyw i owoców oraz z kolorowych liści. Pierwszoklasiści uczyli się również współpracy w grupach podczas układania całych wyrazów i rozpoznawania litery wykonanej z jesiennych darów przez osobę siedząca obok. 

          • Angielski na słodko w klasie 5c

          • Na jednej z październikowych lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 5c mieli okazję utrwalić angielskie słownictwo z zakresu nazw produktów żywnościowych w dość nietypowy sposób. Przynieśli na lekcję przygotowane samodzielnie w domu naleśniki wraz ze słodkimi dodatkami: konfiturami, kremem Nutella, bitą śmietaną oraz owocami. Podczas przygotowywania deseru uczniowie nazywali produkty po angielsku, a następnie w ramach powtórki gramatyki określali, czy dany produkt jest rzeczownikiem policzalnym czy niepoliczalnym. Temat lekcji nawiązywał również do popularnej brytyjskiej tradycji świętowania tzw. Pancake Day - Dnia Naleśnika. Pod koniec zajęć uczniowie mogli oczywiście skonsumować swoje słodkości. Lekcja odbyła się w grupach języka angielskiego prowadzonych przez panią Monikę Gromulską oraz pana Marcina Maciejewskiego.

          • 1D u strażaków

          • 18 października klaaa 1D wybrała się do Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim. Na spotkaniu dzieci dowiedziały się, na czym polega praca strażaka, obejrzały wyposażenie ratownicze, przypomniały sobie zasady bezpieczeństwa oraz numery alarmowe. Uczniowie mogli także wsiąść do wozu strażackiego oraz nauczyć się obsługi sprzętu gaśniczego. Pierwszoklasiści mogli również zobaczyć, jak wygląda wyjazd na prawdziwą akcję ratunkową. Bardzo dziękujemy strażakom za miłe przyjęcie i przeprowadzenie tak ważnej lekcji.

          • Podróże z klasą 5b - przystanek Lublin

          • W piątek, 18 października, klasa 5b wraz z nauczycielkami panią Anettą Bodecką i panią Katarzyną Kozłowską-Wyszogrodzką pojechała na wycieczkę do Lublina. Pierwszym punktem programu zwiedzania był zamek na wzgórzu Lublina. Podziwialiśmy panoramę miasta z wieży, która ma 33 metry wysokości. Przy zamku znajdowała się również studnia, niektórzy wrzucili monety, aby sprawdzić, jaka jest jej głębokość. Następnie poszliśmy zwiedzać Stare Miasto w Lublinie. Były tam piękne, zabytkowe oraz kolorowe budynki. Jedna z budowli, która szczególnie nas zachwyciła, to Kościół Dominikanów. Kolejną atrakcją wycieczki była gra terenowa, która polegała na szukaniu odpowiedzi na pytania na terenie starówki. Poszliśmy również na cebularze lubelskie i wysłuchaliśmy hejnału granego w cztery strony świata. Później pojechaliśmy do Muzeum Wsi Lubelskiej. Tam dowiedzieliśmy się, jak dawniej żyli ludzie, jak wyglądały ich domy i codzienne życie. To była nasza ostatnia atrakcja. W dobrych humorach wróciliśmy do Mińska Mazowieckiego. Według mnie była to bardzo ciekawa wycieczka. (tekst - Weronika Kopcińska z 5b)

          • IV edycja "Gramy zmysłami" - sensoryczny obrazek

          • Uczniowie klas 2a i 2b przystąpili do IV edycji Ogólnopolskiego Projektu "Gramy zmysłami", którego celem jest innowacyjne i kreatywne  podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. W każdym miesiącu drugoklasiści mają do wykonania jedno sensoryczne zadanie. Uczniowie w ramach październikowego działania wykonali sensoryczne obrazki z darów jesieni: kasztanów, żołędzi, jarzębiny i szyszek

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych