Nasza szkoła

          • Warsztaty o higienie cyfrowej – uczymy się żyć w równowadze

          • W miniony piątek w klasach 6b i 6c odbyły się warsztaty dotyczące higieny cyfrowej. Zajęcia zostały zorganizowane we współpracy z Fundacja ING, a prowadzącym był Pan Michał Ciężkowski. Pomagał on uczniom lepiej zrozumieć, jak ważną rolę w codziennym życiu odgrywa rozsądne korzystanie z urządzeń elektronicznych i dlaczego czasem warto je po prostu… odłożyć. Podczas warsztatów prowadzący zwracał uwagę na to, że ciągła obecność online może wpływać na nasze samopoczucie, koncentrację, relacje z innymi i zdrowie. Jednym z najciekawszych elementów zajęć było tworzenie map marzeń. Uczniowie przekonali się, że gdy odłożymy urządzenia elektroniczne, pojawia się przestrzeń na refleksję, rozwój i własne pomysły. Warsztaty pokazały, że odkładanie telefonu to nie strata, ale zysk: więcej czasu dla siebie, lepszy sen, większą kreatywność i prawdziwsze relacje z innymi.

          • Droga kanapki przez przewód pokarmowy – teatr naukowy i kompetencje 4K

          • Uczniowie klas siódmych wzięli udział w wyjątkowej lekcji biologii przeprowadzonej przez panią Iwonę Jagiełło na temat: „Droga kanapki przez przewód pokarmowy – teatr naukowy”. Zajęcia miały na celu utrwalenie wiedzy o budowie i funkcjonowaniu układu pokarmowego człowieka poprzez zabawę i współpracę. Podczas lekcji uczniowie podzieleni na grupy wcielali się w role poszczególnych narządów przewodu pokarmowego, prezentując, co dzieje się z kanapką na każdym etapie jej „podróży” przez organizm - od jamy ustnej po jelita. Nie zabrakło pomysłowych scenek i dużej dawki humoru – niektórzy uczestnicy w niezwykle zabawny sposób opisali kolejne etapy trawienia. Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje 4K:

            • Krytyczne myślenie – analizowali przebieg trawienia i funkcje narządów oraz przekształcali wiedzę teoretyczną w praktyczną opowieść.
            • Kreatywność – tworzyli autorską, teatralną interpretację procesu, projektowali rekwizyty, gesty, które pomogły zilustrować działanie narządów.
            • Komunikacja – przedstawiali wiedzę w formie prezentacji słownej, w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla publiczności, ucząc się płynnego wypowiadania i pracy głosem.
            • Kooperacja – współpracowali przy tworzeniu i odgrywaniu scenariusza, koordynując działania zespołu, tak by historia była spójna; uczyli się wzajemnego wsparcia i współodpowiedzialności za efekt końcowy.
          • „Mazowsze oddycha ciszej” – nasza szkoła w konkursie ekologicznym

          • Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie „Mazowsze oddycha ciszej”, którego celem było zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia powietrza i hałasu w naszym otoczeniu. W ramach działań proekologicznych uczniowie klasy 4b wzięli udział w cyklu warsztatów badawczych pod hasłem „Smog pod lupą” oraz „Hałas wokół nas”. Podczas zajęć „Smog pod lupą” uczniowie przeprowadzili proste eksperymenty z powietrzem. Wykonali badanie jakości powietrza wokół szkoły, następnie przeanalizowali wyniki pomiarów. W ramach projektu „Hałas wokół nas” uczniowie dokonywali pomiaru poziomu hałasu (decybeli) w klasach, na korytarzach oraz w otoczeniu szkoły. Zebrane dane posłużyły do stworzenia mapy hałasu, która pokazała, gdzie natężenie dźwięku jest najwyższe. Warsztaty pozwoliły uczniom połączyć teorię z praktyką, rozwinąć umiejętności badawcze oraz zwiększyć świadomość ekologiczną dotyczącą wpływu smogu i hałasu na zdrowie człowieka. Na lekcjach przyrody uczniowie rozwiązywali quizy dotyczący smogu i hałasu przygotowane przez nauczyciela na platformie  Kahoot, a także zapoznali się z prezentacją edukacyjną na temat „Dlaczego czyste powietrze i cisza są ważne dla zdrowia?”. Uczniowie wzięli też udział w konkursie plastyczno-edukacyjnym „Smog kontra natura”, w którym mogli wyrazić swoje pomysły na ochronę środowiska. Klasy czwarte przygotowały plakaty i infografiki pt. „Oddychaj zdrowo. Żyj spokojnie.”, pokazujące, jak dbać o czyste powietrze i ciszę wokół nas. Na zakończenie przeprowadzono akcję „Ciszej na lekcjach biologii – walczymy z hałasem”, podczas której uczniowie uświadamiali sobie, jak duże znaczenie ma ograniczenie hałasu dla zdrowia i samopoczucia. Dzięki udziałowi w konkursie uczniowie nie tylko zdobyli nową wiedzę ekologiczną, ale również przekonali się, że każdy z nas może realnie wpłynąć na poprawę jakości środowiska, w którym żyjemy. Działania koordynowała nauczycielka przyrody i biologii - pani Iwona Jagiełło. 

          • Niezwykłe lekcje o niezwykłej akademii

          • Na zakończenie cyklu lekcji poświęconych lekturze „Akademia pana Kleksa” uczniowie klas 4c oraz 4d pod kierunkiem polonistki pani Eweliny Sikorskiej wzięli udział w niezwykłych zajęciach języka polskiego.

            Zgodnie z planem odbyły się lekcje przędzenia liter według naszego pomysłu oraz stworzyliśmy nowy przedmiot: muzykografię, podczas której śpiewaliśmy piosenki stworzone do filmu „Akademia pana Kleksa”.

            Zaangażowanie uczniów było imponujące; mogli przenieść się w magiczny świat poprzez pięknie przygotowane stroje oraz atrybuty związane z lekturą.

            Uczyć - bawiąc! Tak dzisiaj brzmiałaby dewiza najsłynniejszego profesora niezwykłej akademii - Ambrożego Kleksa.  

          • Dzieciństwo bez przemocy

          • Klasy 8a i 8c włączyły się w ogólnopolską kampanię „Dzieciństwo bez przemocy” organizowaną przez Fundację "Dajemy dzieciom siłę". Uczniowie 13 listopada wzięli udział w interaktywnej lekcji online pod hasłem: „Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?”

            Rozmawialiśmy o wzajemnym szacunku, bezpieczeństwie, uważności na drugiego człowieka, czyli o tym, co najważniejsze w każdej klasie oraz w relacjach międzyludzkich. Prowadząca zajęcia próbowała wytłumaczyć, jak ważne są zasady przyjęte w danej społeczności klasowej. Mogą one dać uczniom poczucie bezpieczeństwa, o ile są traktowane poważnie i przestrzegane. Niestey, nie jest to takie łatwe, co pokazało jedno z inteaktywnych ćwiczeń. Odpowiedzialność za słowo, poczucie sprawstwa, umiejętność dokonywania mądrych wyborów, samodzielnośc myślenia - to kompetencje, nad którymi trzeba nieustannie pracować.

          • Pasowanie na czytelników

          • W bibliotece szkolnej odbyło się uroczyste pasowanie na czytelników przygotowanie dla uczniów klas pierwszych – 1a, 1b, 1c i 1d. To wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego pierwszoklasisty, które symbolicznie wprowadza najmłodszych uczniów w świat książek i biblioteki szkolnej. Podczas spotkania dzieci poznały zasady korzystania z biblioteki, wysłuchały wesołej opowieści o książkach oraz wykazały się świetną znajomością bajek i bohaterów literackich. Następnie złożyły uroczyste przyrzeczenie czytelnika, obiecując, że będą szanować książki i często po nie sięgać. Na zakończenie każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom pasowania na czytelnika oraz możliwość wypożyczenia dla siebie pierwszej książki. Wszyscy z tej możliwości skorzystali! Gratulujemy nowym czytelnikom! Życzymy Wam wielu pięknych chwil spędzonych z książką i mnóstwa niezapomnianych literackich przygód. 

          • Gazetka szkolna - nr 2

          • Z lekkim opóźnieniem oddajemy do Waszych rąk drugi w tym roku szkolnym numer gazetki szkolnej "NA MARGINESIE". Przeczytacie w nim bardzo ciekawy wywiad z panią Iwoną Karwowską, dowiecie się, jak krok po kroku zrobić pyszne kremówki, przypomnicie sobie, jak śwętowaliśmy Dzień Nauczyciela i Święto Patrona, poznacie tez twórców szkolnego miesięcznika. Cenzorki szkolnej gazetki - pani Anetta Bodecka i pani Izabella Kożuchowska już zapowiadają, że pracują z młodymi dziennikarzami nad trzecim numerem. Tymczasem zachęcamy do lektury:

            Gazetka_Szkolna_Pazdziernik.pdf

          • Gra terenowa dla niepodległej

          • W ramach szkolnych obchodów Dnia Niepodległości 12.11 odbyła się gra terenowa przygotowana przez klasę 8a, p. Agnieszkę Nowak i p. Ewelinę Frankiewicz..Trzyosobowe drużyny z klas 4-8, nauczycieli oraz dyrekcji wykonywały różnorodne zadania wymagające wiedzy, sprytu oraz szybkości. Na uczestników czekała musztra, noszenie rannego na noszach, rozpoznawanie postaci historycznych, pieśni legionowych, puzzle z mapą Polski, bandażowanie kończyny, a nawet  strzelanie do celu. Ostatecznie wygrała drużyna nauczycielek, czyli p. Marzena Grzyb, p. Anetta Bodecka i p. Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka. Warto przy tej okazji podkreślić, iż panie zachwyciły wszystkich swoim biało-czerwonym strojem (a zwłaszcza kokardami na szyjach). Drugie miejsce zajęła drużyna dyrektorska, a trzecie reprezentacja klasy 7c. Oj działo sie, działo. Sami popatrzcie. 

          • Uroczyste świętowanie niepodległości

          • 11 listopada to wyjątkowa data dla wszystkich Polaków – dzień, w którym obchodzimy kolejną rocznię odzyskania przez Polskę Niepodległości. Z tej okazji uczniowie klas trzecich wraz z wychowawczyniami przygotowali wzruszający spektakl, który przeniósł społeczność szkolną w czasy, gdy Polska cieszyła się wolnością, a następnie w te, kiedy utraciła niepodległość. Poprzez scenki, recytacje i pieśni patriotyczne uczniowie przypomnieli, jak ważne są wolność, miłość do ojczyzny i pamięć o bohaterach, którzy walczyli o nasz kraj. Dzięki ich zaangażowaniu i przeżywaniu historii „sercem” każdy z obecnych mógł poczuć dumę z bycia Polakiem. Pięknym dopełnieniem uroczystości był taniec w wykonaniu dziewczynek. Delikatne ruchy i symboliczne chusteczki w barwach biało-czerwonych stworzyły niezwykły obraz, który podkreślił zarówno radość z odzyskanej wolności, jak i głębokie emocje towarzyszące wspomnieniu drogi Polski do niepodległości. Spektakl był lekcją historii i patriotyzmu, która na długo pozostanie w naszej pamięci.

          • Rozśpiewane przerwy - wystartowały!

          • Zgodnie z naszym szkolnym rozkładem jazdy - jesienny listopad to czas pamięci i historycznych działań. 13 listopada wystartowały rozśpiewane przerwy, czyli bardzo lubiana przez uczniów aktywność. Podczas długiej przerwy gromadzimy sie na górnym korytarzu i pd kierunkiem pani Agnieszki Nowak (historia) i pani Magdaleny Jakubowskiej (muzyka) śpiewamy pieśni legionowe. Mamy swoje śpiewniki i mnóstwo zapału, więc szyby w oknach drżą, kiedy z wielu młodych piersci wyrywa się patriotyczny śpiew. Zachęcamy tych, kórzy dziś nie zdążyli dołączyć do rozśpiewanej braci, byście jutro stawili się na muzycznej przerwie. Przypominamy - górny korytarz, długa przerwa i... śpiewamy razem dla Polski. Szumnie i dumnie brzmi, a jest bardzo przyjemnie, bo fajnie jest robić coś dobrego razem.

          • Pierwszoklasiści przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy

          • W dniu 13.11.2025 uczniowie klasy I a, I b i I d uczestniczyli w szkoleniu z zakresu udzielania pierwszej pomocy, przeprowadzonym przez pielęgniarkę panią Patrycję Bogusz. Na początku pani pielęgniarka w interesujący sposób zaprezentowała swoją pracę i opowiedziała o ważnych zasadach udzielania pierwszej pomocy. Poprzez ciekawe formy i metody pracy wszyscy mogli nauczyć się udzielania i wzywania pomocy, powtórzyli i utrwalili numery telefonów alarmowych. W czasie szkolenia uczniowie mieli okazję poćwiczyć na fantomie ustalony schemat udzielania pierwszej pomocy oraz dowiedzieli się, w jakich wypadkach należy wzywać pomoc i jak udzielić pierwszej pomocy, np : przy krwotokach, omdleniach czy zakrztuszeniu się. Bardzo dziękujemy pani pielęgniarce za zaangażowanie i podzielenie się bezcenną wiedzą.

          • Wycieczka klas 1a i 1c do Warszawy

          • Uczniowie klas 1a i 1c wraz z wychowawczyniami - panią Małgorzatą Drzazgą i panią Eweliną Frankiewicz wybrali się na pełną wrażeń wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu był  Kosmopark – wyjątkowe miejsce, które łączy naukę z zabawą. Uczniowie zwiedzili interaktywną wystawę o kosmosie, mogli zobaczyć modele planet, rakiet i skafandrów astronautów, a także sprawdzić, jak wygląda życie w przestrzeni kosmicznej. W drugiej części zajęć dzieci uczestniczyły w warsztatach „Kosmos w słoiku”, podczas których stworzyły własne, kolorowe galaktyki zamknięte w słoiczkach. Następnie pierwszaki odwiedziły  Muzeum Etnograficzne, gdzie poznały ciekawe zwyczaje i tradycje z różnych zakątków Polski i świata. W czasie warsztatów wykonały lampiony inspirowane Świętem Zmarłych, poznając przy tym różne sposoby upamiętniania bliskich w różnych kulturach. Wycieczka była pełna emocji i inspiracji! Uczniowie wrócili do szkoły zadowoleni - z nową wiedzą o świecie i o kosmosie oraz z pięknymi, samodzielnie wykonanymi pracami. 

          • Spektakl o dojrzewaniu

          • Fundacja BANINA gościła w naszej szkole po raz kolejny. Tym razem uczniowie klasy 7a, 7c i 7d obejrzeli spektakl "RUNAWAY". Aktorka Alicja Stankiewicz pokazała w bardzo przejmujący, ale i dynamiczny sposób problemy wieku dojrzewania - huśtawkę nastrojów, relacje rodzinne, bunt, pierwszą miłość. Sala lekcyjna stawała się sceną teatralną - uczniowie oglądali przedstawienie, ale byli też jego ważną częścią. Po monodramie trwającym jedną godzinę lekcyjną, na kolejnej młodzież uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez reżysera spektaklu pana Bartka Miernika. Młodzi ludzie pod kierunkiem doświadczonego pedagoga mogli omówić problematykę pokazaną w przedstawieniu i podzielić się swoimi przeżyciami. Bardzo dziękujemy za to mądre spotkanie profilaktyczne.

          • Świętujemy niepodległość

          • 11 Listopada - to ważny dzień dla każdego Polaka. Tego dnia świętujemy odzyskanie przez nasz kraj niepodległości po 123 latach zaborów. Szkolne świętowanie rozpoczęliśmy już 7 listopada, śpiewając o 11.11 hymn państwowy. Z kolei 12 listopada będziemy mogli obejrzeć część artystyczną przygotowaną specjalnie na tę okazję, a przez kolejne dni będziemy śpiewać piosenki legionowe podczas przerw.

            Naszej reprezentacji nie mogło też zabraknąć 11 listopada podczas uroczystości miejskich. We mszy świętej za ojczyznę w kościele NNMP oraz w uroczystościach przed Pomnikiem Niepodległości wziął udział poczet sztandarowy naszej szkoły pod opieką pana Cezarego Dąbrowskiego, a wraz z innymi dyrektorami mińskich szkół podstawowych biało-czerwony wieniec składała pani wicedyrektor Izabela Saganowska. Był apel poległych, salwa honorowa, wręczenie pamiątkowego odznaczenia, a także przemówienia władz i wspólne odśpiewanie hymnu państwowego. 11 Listopada to okazja, by okazać pamięć i wdzięczność tym wszystkim, którzy wywalczyli niepodległość, ale też szansa na refleksję na temat współczesnego znaczenia wolności i patriotyzmu. 

          • Zbiórka przyborów szkolnych - nowa akacja wolontariatu

          • Nasza szkoła przyłącza się do 6. edycji ogólnopolskiej zbiórki przyborów szkolnych "Piórniki dla Afryki" prowadzonej przez Fundację "Dzieci Afryki". Akcja polega na zakupieniu piórnika oraz spakowaniu do niego przyborów szkolnych wymienionych na plakacie poniżej. Piórniki zostaną przekazane najuboższym afrykańskim uczniom. Więcej informacji na: https://dzieciafryki.com/piorniki-do-afryki--edycja-6

            Gotowe piórniki należy przynosić do sali 4 (dotyczy klas I-III) oraz sali 23 (dotyczy klas IV-VIII). Prosimy załączyć kartkę z imieniem, nazwiskiem oraz symbolem klasy ucznia. Zbiórka potrwa do 5 grudnia. Za udział w zbiórce z góry serdecznie dziękujemy.

          • MAMY WIATĘ!

          • Z ogromną radością informujemy, że projekt budowy zadaszonej wiaty rowerowej przy naszej szkole znalazł się wśród projektów, które zostaną zrealizowane w ramach budżety obywatelskiego. Dzięki głosom mieszkańców pozyskaliśmy 41450 zł na tę inwestycję. Nasi uczniowie będą mieli gdzie bezpiecznie zostawiać rowery. DZIĘKUJEMY wszystkim, którym się chciało wziąć sprawy w swoje ręce!

          • SZKOŁA DO HYMNU!

          • W dniu dzisiejszym tj. 7.11.2025 cała społeczność naszej szkoły dokładnie o godzinie 11.11 uroczyście odśpiewała hymn Polski. Nasza szkoła, jak co roku, włączyła się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. My, nauczyciele z nieukrywaną dumą patrzyliśmy, jak wszyscy uczniowie ubrani na galowo, stojąc na baczność, śpiewali z całej piersi, okazując swój patriotyzm. Z radością zatem informujemy, że „Mazurek Dąbrowskiego” jest doskonale znany uczniom naszej szkoły!

            Akcję koordynowała pani Agnieszka Nowak, która zaprasza na listopadowe świętowanie. Będą rozśpiewane przerwy, gra terenowa, escape room i konkursy. Szczegóły na załączonym plakacie. 

          • Przyjazna szkoła

          • Nasza szkoła bierze udział w programie "Przyjazna szkoła". Dzięki temu zatrudniamy w szkole asystenta międzykulturowego, który wspiera uczniów, ich rodziców i nauczycieli.

            Jest to rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

            Grupa docelowa:

            Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie.

            Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

            Cel Programu:

            Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

            Zakres wsparcia:

            „Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

            „Dobrostan społeczności szkolnej”, którego celem jest realizacja różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej, w tym:

            • wsparcie dla uczniów - konsultacje specjalistyczne, specjalistyczna pomoc psychologiczna, doradztwo zawodowe,
            • wsparcie rodziców lub opiekunów uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych,
            • wsparcie kadr systemu oświaty w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych.

            „Doskonalenie kadr systemu oświaty”, którego celem jest doskonalenie i podniesienie kompetencji zawodowych kadr systemu oświaty, m.in. poprzez szkolenia kadry systemu oświaty w zakresie:

            • wsparcia edukacyjnego wynikającego z doświadczenia migracji lub uchodźstwa,
            • pracy z oddziałem i w zespołach klasowych, do których uczęszczają uczniowie z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa,
            • wspierania włączenia uczniów i uczennic,
            • wsparcia indywidualnego uczniów i uczennic.

            Wartość wsparcia: 499 903 491,80 zł

            Wysokość wkładu funduszy europejskich: 412 513 516,80 zł

          • Magia kina

          • W poniedziałek 3 listopada klasy 1b, 1d, 2b, 2c i 2d wzięły udział w niezwykle ciekawym wydarzeniu zorganizowanym przez Centrum Edukacji Filmowej pt.  „Magia kina. Jak powstaje film”. Podczas zajęć uczniowie krok po kroku odkrywali tajniki sztuki filmowej. Dowiedzieli się, jak wygląda praca na planie filmowym i jakie zadania mają poszczególni członkowie ekipy: reżyser, aktor, dźwiękowiec, charakteryzator, kostiumograf oraz operator kamery. Dzieci z zainteresowaniem śledziły, jak z pomysłów i scenariusza rodzi się gotowy film, pełen emocji, dźwięków i efektów wizualnych. Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli film „Kacper i Emma. Tajemnica Atlantydy”, który dostarczył im wielu wzruszeń i radości. To była ciekawa lekcja o świecie filmu!

          • 1b - PAMIĘTAMY!

          • Uczniowie klasy 1b pod opieką wychowawczyni pani Pauliny Goebel odwiedzili groby poległych żołnierzy. W chwili ciszy i zadumy zapaliliśmy znicze na znak pamięci i wdzięczności...

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych