Nasza szkoła

          • Po raz 23. zaświeci "Trochę słońca"

          • Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy rozumieją potrzebę pomagania słabszym na 23. Koncert Charytatywny "Trochę słońca". Jak zawsze zrobimy wszystko, by to był niezapomniany wieczór. Występy teatralne, muzyczne i taneczne zaprezentują rodzice, nauczyciele, uczniowie i absolwenci. Będzie można kupić piękne, ręcznie robione ozdoby świąteczne i przepyszne wypieki. Dochód z koncertu - jak zawsze - zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym wsparcia uczniom z naszej szkoły.

            Jeśli wierzysz w to, że "świat nie zmieni się od pięknych, wielkich słów, a od czynów, w których trochę słońca jest" - tego popołudnia nie może Cię zabraknąć. Zapraszamy 7 grudnia na godz. 17.00 do hali widowiskowo-sportowej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Budowlanej 2.

            Razem twórzmy piękną tradycję pomagania!

          • Eksperymenty w klasie 2D

          • W ostatnim czasie uczniowie klasy 2D uczestniczyli w niezwykle ciekawych zajęciach przyrodniczych przygotowanych przez wychowawczynię - panią Iwonę Szulawską, podczas których samodzielnie wykonywali proste eksperymenty. Zostały one przeprowadzone w związku z omawianiem lektury „Mania. Dziewczyna inna niż wszystkie”, przedstawiającej dzieciom postać Marii Skłodowskiej-Curie i zachęcającej do odkrywania świata nauki. Pierwszym doświadczeniem był eksperyment z balonem, sodą oczyszczoną i octem. Uczniowie z dużym zainteresowaniem obserwowali, jak po połączeniu octu z sodą powstaje gaz, który powoduje samoistne nadmuchiwanie się balonu. Dzieci z zachwytem śledziły reakcję chemiczną, a każdy zespół mógł zobaczyć, jak jego balon stopniowo się powiększa. Eksperyment wzbudził wiele emocji i śmiechu, a przede wszystkim pozwolił lepiej zrozumieć, czym jest reakcja chemiczna i jak powstaje dwutlenek węgla. Drugie doświadczenie dotyczyło obserwacji świeczki przykrytej szklanką. Uczniowie zauważyli, że po pewnym czasie płomień gaśnie. Nauczyciel wyjaśnił, że świeca potrzebuje tlenu do spalania, a pod szklanką szybko go zabrakło. Eksperyment był świetną okazją do rozmowy o tym, czym jest tlen i jakie ma znaczenie w codziennym życiu. Przeprowadzone doświadczenia nie tylko wzbogaciły omawianie lektury, lecz także pozwoliły uczniom poczuć się jak prawdziwi mali naukowcy. Dzieci pracowały z dużym zaangażowaniem, formułowały wnioski i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami.

          • Warsztaty tworzenia choinek z żywych gałązek w kl. 2D

          • W środę w klasie 2D odbyły się wyjątkowe warsztaty plastyczno-techniczne, podczas których uczniowie samodzielnie wykonywali świąteczne choinki z żywych gałązek iglastych. Zajęcia zostały przeprowadzone pod kierunkiem nauczycielki pani Agnieszki Wierzbickiej, która najpierw opowiedziała dzieciom o rodzajach iglaków, sposobach pielęgnacji gałązek oraz zasadach bezpiecznego korzystania z narzędzi. Po krótkim wprowadzeniu uczniowie przystąpili do pracy. Każde dziecko otrzymało przygotowaną wcześniej bazę oraz zestaw świeżych gałązek. Z entuzjazmem wybierali, dopasowywali i przycinali gałązki, tworząc własne kompozycje. W klasie unosił się piękny zapach lasu. Dzieci ozdobiły swoje choinki koralikami i szyszkami. Warsztaty były doskonałą okazją do rozwijania wyobraźni, zdolności manualnych i wrażliwości estetycznej. Gotowe choinki zostały przeznaczone na kiermasz świąteczny, który towarzyszyć będzie szkolnemu Koncertowi Charytatywnemu "Trochę słońca". Uczniowie z dumą i satysfakcją tworzyli swoje prace, wiedząc, że ich twórcza praca wesprze szczytny cel. Rodzicom uczniów z klasy 2D dziękujemy za dostarczenie gałązek iglastych.

          • Kupuję, sprzedaję, myślę!

          • Uczniowie klasy 1c wzięli dziś udział w zajęciach „Zabawa w sklep”, podczas których uczyli się nie tylko liczenia pieniędzy, ale także ważnych elementów myślenia krytycznego. Dzieci pracowały w czterech grupach, tworząc własne sklepy: spożywczy, aptekę, sklep z zabawkami oraz sklep papierniczy. Każdy zespół wymyślał nazwę sklepu, przygotowywał ofertę i ustalał ceny produktów. Przed rozpoczęciem zabawy uczniowie korzystali z rutyn myślowych widzę–myślę–zastanawiam się, dzięki czemu uczyli się uzasadniania swoich wyborów, porównywania i logicznego myślenia. Następnie przyszedł czas na najważniejsze – zakupy! Dzieci otrzymywały określoną kwotę i musiały zdecydować, co mogą kupić i na co wystarczy im pieniędzy. Na zajęciach panował gwar i szał zakupów, uczniowie wcielali się w rolę sprzedawców i klientów, a przy okazji rozwijali umiejętności, które będą im towarzyszyć na co dzień.

          • Projekt „Gramy Zmysłami” – Zmysł wzroku podczas tworzenia bombek!

          • W ramach grudniowego zadania  projektu „Gramy Zmysłami” dzieci z klasy 1a pod kierunkiem wychowawczyni - pani Małgorzaty Drzazgi miały niezwykłą okazję rozwijać zmysł wzroku podczas tworzenia plastikowych bombek świątecznych. Każde dziecko otrzymało przezroczystą plastikową bombkę, którą mogło samodzielnie wypełnić sztucznym śniegiem, zieloną gałązką oraz brokatem. Dzięki temu powstały wyjątkowe, świąteczne dekoracje pełne blasku i naturalnego uroku. To zadanie wymagało od dzieci precyzji, cierpliwości i dokładnego obserwowania detali. Bombki zostały przekazane na kiermasz towarzyszący XXIII Koncertowi Charytatywnemu "Trochę słońca".

          • Czytamy, bawimy się, uczymy – spotkania 5b z 2a

          • Starszaki z klasy 5b regularnie odwiedzają młodszych uczniów z klasy 2a. Podczas spotkań piątoklasiści czytają im wybrane książki, zachęcając do rozwijania wyobraźni i zainteresowania literaturą. Po wspólnym czytaniu starsi uczniowie organizują dla drugoklasistów różne zabawy – ruchowe, integracyjne. Dzięki takim spotkaniom młodsze dzieci uczą się współpracy i zyskują wsparcie starszych kolegów, a starszaki rozwijają swoje umiejętności społeczne i opiekuńcze. Spotkania przebiegają w miłej, życzliwej atmosferze. 

          • Projekt „Gramy Zmysłami” – zadanie listopadowe zmysł węchu w akcji!

          • W ramach naszego wyjątkowego projektu edukacyjnego „Gramy Zmysłami” dzieci z klasy 1a miały okazję rozwijać swój zmysł węchu podczas niezwykle angażującego i wesołego zadania. Dzieci otrzymały do powąchania różne zapachy ukryte w małych buteleczkach. Ich zadaniem było zgadnąć, co to za zapach, a następnie wskazać odpowiedni obrazek spośród przygotowanych ilustracji. Wśród zapachów znalazły się między innymi: cynamon, pomarańcza, wanilia, mięta, jabłko, kiwi,  banan, grejfrut itp. To ćwiczenie nie tylko świetnie rozwijało ich koncentrację i spostrzegawczość, ale także pozwoliło na zabawę w detektywów zmysłów! Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością uczestniczyły w tej sensorycznej przygodzie, a niektóre zapachy okazały się dla nich prawdziwą niespodzianką!

          • Spotkanie z ratownikiem medycznym w klasie 2a

          • W ostatnim czasie w klasie 2a odbyło się wyjątkowe spotkanie w ramach cyklu zajęć poświęconych poznawaniu zawodów rodziców oraz współpracy szkoły z rodzinami uczniów. Gościem był ratownik medyczny – tata jednej z naszych uczennic. Podczas zajęć dzieci miały okazję poznać praktyczne aspekty udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie uczyli się m.in. ułożenia poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, podstaw resuscytacji oraz procedury powiadamiania odpowiednich służb w razie wypadku. Spotkanie było bardzo angażujące i pozwoliło dzieciom zdobyć cenną wiedzę, która może pomóc w sytuacjach zagrożenia. Serdecznie dziękujemy naszemu gościowi za poświęcony czas i ciekawe zajęcia!

          • Kolejny numer gazetki szkolnej

          • Redakcja gazetki szkolnej poleca do czytania kolejny numer miesięcznika "NA MARGINESIE".

            W gazetce znajdziecie ciekawostki na temat Józefa Piłsudskiego, relacje z listopadowego szkolnego świętowania, rozmowę o patrotyzmie, a także zapowiedź koncertu charytatywnego.

            Zachęcamy do lektury: gazetka_listopad.pdf

          • Kreatywna geografia

          • Uczniowie klas szóstych raz w tygodniu uczestniczą w zajęciach rozwijających kreatywność prowadzonych przez nauczycielkę geografii panią Agatę Imbor-Jedlińską.

            Zajęcia polegają na przykład na kreatywnym tworzeniu wymyślonej mapy – krainy, wyspy, kontynentu lub całego świata, zaprojektowanej przez uczniów. Celem zajęć  jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej, umiejętności kartograficznych oraz zdolności analizowania zależności geograficznych.

            Innym razem uczniowie tworzą folder  turystyczny promujący wybrane miejsce — może to być region Polski, miasto, park narodowy czy kraj, gdzie byli lub marzy im się go w przyszłości odwiedzić. Zadanie ma na celu rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji, selekcji treści, przedstawiania walorów turystycznych oraz kreatywnego projektowania materiałów promocyjnych.

            Bo grunt to dobra, twórcza zabawa, która uczy. Zachęcamy do obejrzenia przykładowych prac uczniowskich.

          • Świąteczna integracja

          • W klasach 6c, 6d i 7a w czasie lekcji plastyki z panią Bogusławą Milewską odbyły się świąteczne warsztaty, podczas których uczniowie wykonali piękne, własnoręczne ozdoby bożonarodzeniowe.

            Powstałe prace będzie można zakupić 7 grudnia podczas koncertu charytatywnego "Trochę słońca''.

            Serdecznie zachęcamy do wsparcia akcji, zakupu ozdób i okazania dobrego serca.

          • O współpracy człowieka ze sztuczną inteligencją

          • Uczniowie z klas 7 należący do Szkolnego Klubu Europejskiego wzięli udział  wraz z opiekunką p. K.Kozłowską-Wyszogrodzką w Zjeździe Szkolnych Klubów Europejskich w Lublinie. Tematem spotkania była Sztuczna Inteligencja.

            Wydarzenie rozpoczęło krótkie wprowadzenie dotyczące historii i rozwoju sztucznej inteligencji ( pierwsza definicja AI pochodzi z 1956r.).

             Uczniowie wspólnie z prowadzącym zastanawiali się, jakie korzyści niesie rozwój nowoczesnych technologii oraz jakie wyzwania mogą się z nim wiązać.

            Podczas spotkania omówiono przykłady zastosowań AI w edukacji, medycynie, transporcie czy komunikacji. Młodzież zwróciła uwagę na potrzebę odpowiedzialnego korzystania z nowych narzędzi, a także na kwestie etyczne, takie jak bezpieczeństwo danych. Hasła, które wybrzmiały podczas dyskusji to Przy korzystaniu z AI włącz krytyczne myślenie i  weryfikuj  fakty! AI nie zwalnia z posiadania wiedzy! oraz Nie wrzucaj zdjęć do sieci!

            Klubowicze wrócili z Lublina z dużą wiedzą na temat sztucznej inteligencji i jej  mądrego wykorzystania.

            Dziękujemy p. Katarzynie Trojanek ( Punkt Europe Direct w MM) za zaproszenie.  

          • Jestem Europejczykiem!

          • Tak oświadczyli uczestnicy spotkania w Szkole Podstawowej nr 2, w której odbyła się 2 grudnia Inauguracja Sieci Szkolnych Klubów Europejskich. Wydarzenie miało na celu nie tylko oficjalne, już po raz piąty, otwarcie inicjatywy, lecz przede wszystkim stworzenie przestrzeni do wspólnej nauki, integracji i odkrywania europejskiej różnorodności. Dzięki warsztatom, „Barwy i dźwięki Europy”, uczniowie szkół podstawowych, przekonali się, że bycie Europejczykiem to nie tylko poczucie tożsamości związanej z kontynentem, jego wspólną historią, ale również znajomość najsłynniejszych dzieł sztuki i utworów muzycznych będących dziedzictwem kulturowym Wielkich Europejczyków.

            Po anglojęzycznej, polisensorycznej części warsztatowej siódmoklasiści przeszli do auli, gdzie odbyła się oficjalna część inauguracji sieci klubów. Uczniów powitali zacni goście w osobach: gospodyni Szkoły Podstawowej nr 2 - pani dyrektor Marzena Popławska; pan Andrzej Halicki – europoseł obecnej kadencji; pani Katarzyna Smyk - dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie; pan Witold Naturski - dyrektor Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce; pani Iga Kamowska – wicedyrektorka Polskiej Fundacji im. Roberta Szumana; pani profesor Marta Witkowska – specjalistka w zakresie problematyki Unii Europejskiej oraz pani wiceburmistrz Mińska Mazowieckiego – pani Katarzyna Łaziuk.

            Zwieńczeniem spotkania, które oficjalnie zaprosiło Szkolne Kluby Europejskie, działające w mińskich szkołach podstawowych: SP 1, SP 2, SP 3, SP 6, do dalszej niezwykle dynamicznej pracy na rzecz otwartości, współpracy i aktywności obywatelskiej, była kolorowa i taneczna część artystyczna. Naszą szkołę reprezentował pan dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki, pani Marzena Grzyb oraz uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego.

          • Magiczna wyprawa klas 4b i 4c

          • 1 grudnia klasy 4b i 4c wraz z opiekunkami: p. I. Jagiełło, p. W. Głąbicką, p. I. Kasak i p. A. Malesą odwiedziły Centrum Praskie Koneser, by przenieść się do niezwykłego świata „Kleks. Magia Kina”. Już od pierwszych chwil uczniowie odkrywali filmowe tajemnice, poznając, jak powstają efekty specjalne.

            Następnie czekała na nich przygoda w escape roomie stylizowanym na sypialnię z Akademii Pana Kleksa. Aby odnaleźć pantofelek Kopciuszka, musieli wspólnie rozwiązać zagadki i wykazać się sprytem. Później weszli do jaskini Wilkusów i obejrzeli prawdziwe kostiumy z filmu.

            Jednym z wyjątkowych momentów było spotkanie z Janem Brzechwą w wersji AI, z którym dzieci stworzyły wspólny wiersz. Dużo emocji dostarczył również pokaz eksperymentów, podczas którego każdy mógł dodać kroplę magicznego eliksiru.

            Na zakończenie odbyły się warsztaty rysunkowe prowadzone przez Pana Kleksa, a w świątecznym finale pojawił się św. Mikołaj, obdarowując każdego ucznia drobnym upominkiem. To była prawdziwie bajeczna i niezapomniana wyprawa.

          • Magia świątecznych dekoracji

          • 3 grudnia uczniowie klas 1b, 1d, 2b i 2d wzięli udział w warsztatach świątecznych, podczas których sala lekcyjna zamieniła się w prawdziwą pracownię artystyczną. Uczniowie klasy 2d wyczarowali renifery z siana, które urzekły wszystkich swoją naturalnością i precyzją wykonania. Pozostali uczniowie tworzyli lodowe lasy w szkle – miniaturowe kompozycje wymagające odpowiedniego rozmieszczenia drobnych elementów, właściwego doboru kolorów oraz dbałości o każdy detal. Podczas zajęć dzieci doskonaliły zdolności manualne, uczyły się cierpliwości, skupienia oraz rozwijały wyobraźnię. Był to czas pełen twórczej pracy, dobrej zabawy i magii zbliżających się świąt. 

          • Wyjątkowa lekcja w klasie 2c

          • Klasa 2C miała okazję uczestniczyć w niezwykłym spotkaniu z panem Rafałem, tatą jednego z uczniów, który służy w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego. Opowiedział on dzieciom o swojej pracy, obowiązkach żołnierza oraz o funkcjonowaniu bazy. Uczniowie mogli z bliska zobaczyć elementy wyposażenia wojskowego, takie jak kamizelka kuloodporna, plecak, apteczka, racja żywnościowa, umundurowanie oraz maska przeciwgazowa. Duże wrażenie zrobiły również zdjęcia samolotów aktualnie i dawniej stacjonujących. Dzieci poznały także historię Jana Zumbacha, słynnego pilota Dywizjonu 303, co wzbudziło ich duże zainteresowanie. Podczas spotkania padło wiele pytań, na które pan Rafał chętnie odpowiadał, podkreślając znaczenie wartości: Bóg, Honor, Ojczyzna. To wyjątkowe wydarzenie dostarczyło uczniom wielu wrażeń i pozwoliło lepiej zrozumieć zarówno zawód żołnierza, jak i historię lotnictwa w naszym regionie.

          • Szlachetna Paczka

          • Zachęcamy do włączenia się do akcji charytatywnej "Szlachetna Paczka". W szkole prowadzimy zbiórkę środków czystości oraz produktów higienicznych. Szczegóły zbiórki zostały ustalone ze sztabem "Szlachetnej Paczki" z Mińska Mazowieckiego. Szczegóły na plakacie.

          • Wyjątkowa wycieczka klasy 3d

          • Uczniowie klasy IIId wraz z paniami Małgorzatą Korzeń i Malwiną Porowską wzięli udział w wyjątkowej wycieczce. Pierwszym punktem programu była wizyta na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Dzieci zostały powitane przez studentki III roku animacji społeczno-kulturowej, które przygotowały dla nich angażującą grę terenową. Uczniowie, poruszając się po kampusie, rozwiązywali zagadki, wykonywali zadania i pracowali w zespołach, poznając przy tym przestrzeń i klimat uczelni. Dowiedzieli się, czym różni się wykład od lekcji, musieli spakować się na uczelnię, a także poznali główne myśli patronki uczelni. Po zakończeniu gry dzieci udały się do uczelnianej restauracji, gdzie samodzielnie zamówiły i zakupiły obiad. Było to doświadczenie uczące samodzielności, komunikacji oraz zasad funkcjonowania w nowych, dorosłych przestrzeniach. Następnie cała grupa udała się pieszo do Stacji Grawitacja. Tam uczniowie mogli aktywnie spędzić czas, korzystając z trampolin, torów przeszkód i innych atrakcji rozwijających koordynację, sprawność i odwagę. Wycieczka była okazją do nauki poprzez działanie, integracji oraz budowania samodzielności w codziennych sytuacjach. Uczniowie wrócili pełni wrażeń, nowych doświadczeń i pozytywnej energii.

          • Integracja o zapachu czekolady

          • We wtorek 02.12 uczniowie z klasy 8a  wybrali się na wyjątkową wycieczkę.  Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Domu Zagadek – miejscu, gdzie liczy się spryt, spostrzegawczość i dobra współpraca. Uczniowie zostali podzieleni na kilkuosobowe zespoły i zamknięci w tematycznych pokojach zagadek. Każdy zespół miał określony czas na rozwiązanie serii łamigłówek, odnalezienie ukrytych wskazówek i wydostanie się z pomieszczenia. Pomysłowość uczestników nie miała granic! W ruch poszły logika, intuicja i kreatywność. Ostatecznie wszystkie grupy poradziły sobie znakomicie, udowadniając, że współpraca to klucz do sukcesu.

            Po intensywnym wysiłku umysłowym przyszedł czas na coś czekoladowego. Udaliśmy się do legendarnej fabryki czekolady E. Wedel, która od lat jest jednym z symboli Warszawy. Już od wejścia unosił się w powietrzu  kuszący zapach świeżej czekolady. Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się, jak powstają różne rodzaje czekolady, ptasie mleczko i inne słodycze. Przewodnik opowiadał o historii marki oraz o tym, jak zmieniała się produkcja na przestrzeni lat. Największą atrakcją okazała się jednak degustacja – uczniowie mieli okazję spróbować wyrobów prosto z linii produkcyjnej. Zadowolenie na twarzach mówiło samo za siebie!

            Wycieczkę dla swoich wychowanków zorganizowała pani Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych