Klasy 1b i 1d wybrały się do Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie, aby wziąć udział w zajęciach leśno - przyrodniczych. Uczniowie przeszli ścieżką edukacyjną, która prowadziła przez bagna i torfowiska, jednocześnie słuchając wielu ciekawostek dotyczących życia leśnych zwierząt i roślin. Dzieci zwiedziły również sale ekspozycyjne, gdzie uczniowie, poprzez, zabawę, mogli dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Na koniec pierwszoklasiści spędzili czas na świeżym powietrzu, korzystając z placu zabaw.
Nasza szkoła
1b i 1d w Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie
Forum Samorządów Uczniowskich - byliśmy! Działaliśmy!
W czwartek - 20 listopada przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły wzięli udział w I Forum Samorządów Uczniowskich. Gościem specjalnym wydarzenia był Burmistrz Miasta pan Marcin Jakubowski, który przywitał uczestników, wprowadzając ich w tematykę oraz cel spotkania. Forum miało formę warsztatową. Uczniowie z różnych szkół dzielili się swoimi spostrzeżeniami i punktami widzenia na temat życia młodzieży w Mińsku Mazowieckim. Wspólnie pracowali nad tym: co działa dobrze, co wymaga poprawy oraz jakie rozwiązania można wprowadzić, aby młodzi mieszkańcy miasta mogli czuć realny wpływ na otoczenie. Wydarzenie zostało zorganizowane z inicjatywy Młodzieżowej Rady Miasta, która stworzyła przestrzeń do dialogu i twórczej współpracy.
3c w CISZY, która MÓWI więcej niż słowa!
Dziś klasa 3c odkryła magię rutyny „Długopis mówi” – cichej dyskusji, w której piszemy zamiast mówić. I wiecie co? Cisza jeszcze nigdy nie była tak twórcza! Uczniowie w skupieniu sprawdzali swoją wiedzę o legendzie „Siostra siedmiu braci”, zapisując to, co pamiętają o wydarzeniach i bohaterach.
Kartki wypełniały się pytaniami, skojarzeniami i trafnymi spostrzeżeniami… a w sali panowała piękna, pracowita cisza. Tak właśnie działa moc 4K:
💡 kreatywność
🫱 komunikacja
🧠 krytyczne myślenie
🤝 współpracaPierwsza cicha dyskusja?
Pełne zaangażowanie, skupienie i efekty, które robią wrażenie! Brawo 3c!
Witajcie w naszej bajce! Klasa 4d na artystycznym szlaku Festiwalu Piotra Skrzyneckiego
Muzyka, teatr i szczypta magii prosto z „Akademii Pana Kleksa” – tak wyglądało wtorkowe wyjście klasy 4d wraz z wychowawczynią Moniką Gromulską oraz panią Agnieszką Nalazek. Nasi uczniowie wzięli udział w wyjątkowych warsztatach w MDK w Mińsku Mazowieckim.
Pod okiem wspaniałej pani instruktor uczniowie zmierzyli się z kultowym repertuarem. Motywem przewodnim zajęć była piosenka „Witajcie w naszej bajce” z filmu Akademia Pana Kleksa. Zadanie nie było proste, ponieważ warsztaty łączyły w sobie dwa żywioły: wokalny - tu pracowaliśmy nad emisją głosu, rytmiką i wspólnym brzmieniem chóru oraz warsztat ruchowy: nauka choreografii i elementarnych zadań aktorskich.
Warsztaty w MDK były nie tylko lekcją muzyki, ale też świetnym sposobem na integrację klasy i budowanie pewności siebie poprzez występy publiczne. Gratulujemy klasie 4d zaangażowania!
Na czerwono przeciw przemocy
19 listopada nasza szkoła została podświetlona na czerwono. W ten sposób włączyliśmy się w finał ogólnopolskiej kampanii społecznej "Dzieciństwo bez przemocy" organizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Kolalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Bo wierzymy, że warto podejmować działania przeciwko krzywdzeniu dzieci i na rzecz tworzenia przestrzeni bezpiecznego dzieciństwa. Dane są alarmujące - co trzecie dziecko doświadcza w Polsce przemocy ze strony bliskich dorosłych, a ponad 60% dzieci - ze strony rówieśników. Róbmy, co możemy, by to uświadamiać i eliminować przemoc z relacji społecznych.
Niezwykłe spotkanie z "żywymi książkami"
19 listopada to dzień, który uczniowie klas 8a i 8c zapamiętają na bardzo długo, a wszystko za sprawą niecodziennych i osobistych rozmów z „Żywymi Książkami”. Spotkanie z drugim człowiekiem zawsze jest ważne i niepowtarzalne, a rozmowy w ramach „Żywej Biblioteki”, czyli wydarzenia, którego celem jest łamanie schematów, przełamywanie stereotypów i budowanie tolerancji – wyjątkowe.
Wśród zaproszonych „Żywych Książek” byli przedstawiciele różnych kultur, środowisk, zawodów; osoby, które na co dzień mierzą się z uprzedzeniami, wykluczeniem, niezrozumieniem. Osobami, które podzieliły się z nami swoimi doświadczeniami życiowymi, historiami, wyzwaniami i perspektywami byli: bliźnięta ze spektrum autyzmu; feministka; kobieta świadomie bezdzietna, naturowierczyni; osoba z niepełnosprawnością intelektualną; wielodzietna matka; dorosłe dziecko rozwiedzionych rodziców; osoba współuzależniona; osoba w toksycznych relacjach; samodzielna matka.
Każda „Żywa Książka”, w opinii uczniów, oprócz swojej ciekawej, pouczającej, wzruszającej historii była niezwykle szczera i otwarta, co w „Czytelnikach” uruchomiło refleksje na temat osobistych, życiowych dylematów, jak i skłoniło do spojrzenia na swoje problemy z innej perspektywy.
Ogromną wartość i wagę wydarzenia, jakim jest „Żywa Biblioteka”, mogliśmy poczuć również z powodu osób, które witały naszych uczniów, organizowały to spotkanie i uczestniczyły w rozmowach z gośćmi. A byli to: p. Izabela Ziętka – podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej; p. Aneta Szarfenberg - prezeska Fundacji Rubin, koordynatorka Żywej Biblioteki w Warszawie; p. Beata Rola – ekspertka z MSCDN, współorganizatorka Zywej Biblioteki; p. Jarosław Zaroń – dyrektor MSCDN.
W tym niezwykłym spotkaniu uczniowie mogli wziąć udział dzięki nauczycielce wiedzy o społeczeństwie - pani Marzenie Grzyb.
2
Nagrody za tydzień matematyczny
Nauczyciele matematyki zorganizowali dziś spotkanie, podczas którego zwycięzcom konkursów przeprowadzonych w tygodniu matematycznym wręczone zostały dyplomy i nagrody. W konkursie na lapbook matematyczny I miejsce zdobyła Iga Pietrzak z IVa, II miejsce - Hanna Woźniak z IVd, a III miejsce zajęły Dominika Kalbara z Va i Nela Mroczek z VIb. Wyróżnienia zdobyli: Agata Lubańska z IVa, Liliana Sekular z IVa, Iga Sidor z IVd, Julia Suchomska z Va, Aleksandra Kąkol z Vb, Piotr Szostak z Vc, Cezary Jadczak z Vd, Zuzanna Siwka z VIb, Nadia Abramowska z VIId, Krzysztof Rudnicki z VIId. Mistrzynią Poezji Matematycznej została Rozalia Legat z VIId, a znawcami przysłów i frazeologizmów zawierających liczby: Laura Ginowicz i Michalina Bartnicka z VIa. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Podsumowanie tygodnia historycznego
Tydzień spotkań z muzą Klio 12-14.11.2025
Listopad to miesiąc pamięci o szczególnym wydarzeniu, jakim jest odzyskanie przez Polskę niepodległości. Jest to zatem idealny czas na wyrażanie swojego patriotyzmu oraz organizację konkursów historycznych.
Uczniowie klas 6-8 mogli wziąć udział w konkursie na najlepszy mem historyczny, w którym:
1. miejsce zajął Mikołaj Retkowski z klasy 7b
2. miejsce ex aequo Nadia Abramowska z 7d oraz Piotr Grajda z 8c
3. miejsce Hubert Godlewski z 6b
Uczniowie mogli również nakręcić patriotyczny Tik Tok. W tym konkursie
1. miejsce zajęły Gabriela Czapska i Julia Rybacka z klasy 8a
2. miejsce zajęła Amelia Jonakowska z 6b
W klasach 4-5 uczniowie mieli do wyboru dwie historyczne aktywności: konkurs plastyczny pt."Drogi do wolności" oraz historyczny escape room. Artystami, którzy w ciekawy sposób przedstawili temat konkursu, okazali się: Dominika Kalbara, Wojtek Konca, Sebastian Chojecki, Julia Suchomska, Miłosz Gańko, Magda Kuchta, Jan Pogorzelski, Michał Gągol, Jan Łyczkowski, Agata Lubańska, Zuzanna Saba. W historycznym escape roomie najlepiej poradzili sobie: Agata Lubańska i Kacper Borówek.
Wszystkim zwycięzcom gratulujemy! Zasłużone 6 i pochwały powędrowały do dziennika na konta miłośników historii. Ale to nie wszystko.
Na przerwie o 12.20 śpiewaliśmy pieśni patriotyczne. Kiedy słowa wyrywały się z „młodych piersi”, szyby na górnym korytarzu dosłownie się trzęsły.
Dla wszystkich uczniów klas 4-8 przeprowadzona została również gra terenowa, w której trzeba było rozwiązywać zadania związane z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Wygranymi w tym roku byli nauczyciele przed dyrekcją i reprezentacją klasy 7c.
Starożytni Grecy uznali muzę Klio za opiekunkę historii i pamięci zbiorowej, sami zatem osądźcie, czy jej natchnienia były dla naszych uczniów i nauczycieli kreatywne i warte podziwu. My, nauczycielki historii uważamy, że tak!
Zachęcamy do obejrzenia prac konkursowych.
1
Pod Parasolem-szkolna akcja profilaktyczna
W poniedziałek, 17 listopada, rozpoczęliśmy cykl zajęć poświęconych zagadnieniu przemocy rówieśniczej. W ramach corocznej akcji profilaktycznej Pod Parasolem rozłożyliśmy na czynniki ten ważny i aktualny temat. Uczniowie poszczególnych roczników podczas zajęć z pedagogiem lub psychologiem szkolnym obejrzeli filmy ukazujące różne formy agresji oraz konsekwencje, jakie niesie ona dla osób pokrzywdzonych. Projekcja stała się punktem wyjścia do otwartej rozmowy. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak reagować na przemoc, jak wspierać osoby potrzebujące pomocy, gdzie szukać pomocy oraz jak budować atmosferę szacunku i empatii w społeczności szkolnej. Kulminacją działań było stworzenie muralu dobrych słów – dużej, kolorowej przestrzeni, na której uczniowie zapisywali hasła pełne wsparcia, życzliwości i motywacji. Mural stał się symbolem jedności oraz sprzeciwu wobec przemocy, a także przypomnieniem, że każde słowo ma znaczenie. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów i wierzymy, że takie inicjatywy pomagają budować bezpieczną, przyjazną szkołę, w której każdy może czuć się szanowany i akceptowany.
„Mówisz mi, a ja zapominam, uczysz, a zapamiętuję, angażujesz mnie, a ja się uczę”
Powyższa maksyma, którą wypowiedział Albert Einstein, towarzyszyła klasie 8c podczas warsztatów „Jak się uczyć?”, poświęconych rozwijaniu umiejętności skutecznego uczenia się, na które wybrali się pod opieką wychowawczyni pani Marzeny Grzyb..
Na wstępie uczniowie omówili różne style uczenia się, m.in. wizualny, słuchowy, kinestetyczny. Zwrócili uwagę, że każdy może preferować inny sposób pracy, a znajomość własnego stylu pomaga dobrać efektywne techniki nauki.
Podczas dyskusji ósmoklasiści dowiedzieli się, że mózg można porównać do bibliotecznego katalogu, w którym informacje ułożone są zgodnie z pewnym porządkiem. Poza tym poznali zasady wspierające skuteczną naukę, w tym: organizacja czasu i planowanie; regularność; koncentracja; robienie przerw; tworzenie notatek i mapy myśli.
Spotkanie w Bibliotece Pedagogicznej było również okazją do właściwego stymulowania naszego mózgu, ponieważ wykonaliśmy kilka ćwiczeń na koncentrację, uważność i zapamiętywanie, m.in. wykorzystaliśmy metodę loci.
Dzień tabliczki mnożenia
W poniedziałek 17 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Nasi matematycy wraz z klasą 7b przygotowali słodką niespodziankę. Każdy, kto dobrze rozwiązał wylosowane działanie, otrzymywał w nagrodę cukierki. Połączenie przyjemności z nauką sprawiło, że kosze słodyczy rozeszły się szybciej niż się spodziewaliśmy.
Lektura w klasie 5c - metodami krytycznego myślenia!
Uczniowie klasy 5c podczas lekcji języka polskiego przygotowanych przez panią Izabellę Kożuchowską wyruszyli w niezwykłą podróż do świata „Chłopców z Placu Broni". Na początku zajęć, wykorzystując rutynę myślenia krytycznego: "Kolor - Symbol - Obraz", uczniowie odkrywali emocje i przesłanie powieści. Następnie poznawali bohaterów, analizowali ich zachowania i próbowali zrozumieć motywy ich działań. Z pomocą rutyny "Winda" uczniowie próbowali przekonać Feriego Acza, że Plac Broni naprawdę należał się drużynie Janosza Boki. To była prawdziwa lekcja argumentacji. Piątoklasiści, patrząc uważnie na ilustrację, wykorzystali rytynę "10x2", by jeszcze głębiej przyjrzeć się detalom i symbolom zawartym w grafice. Na zakończenie projektu każdy miał okazję połączyć literaturę z technologią - uczniowie stworzyli makiety Placu Broni z wykorzystaniem elementów gry Minecraft. Kreatywność i pomysłowość uczniów nie miała granic!
Nocowanie w szkole klas 7a i 7d
Z piątku na sobotę (14/15 listopada 2025) uczniowie klas 7a i 7d wraz ze swoimi wychowawczyniami — Iwoną Karwowską i Renatą Mroczkowską - spędzili wyjątkową, pełną emocji noc w szkole. Spotkanie rozpoczęło się o 19:30 i od samego początku atmosfera była znakomita. Pierwszym punktem wieczoru była angażująca gra z serii „Tajna misja - pomocnicy na medal”, która świetnie uczy współpracy i komunikacji w grupie. Później uczniowie bawili się przy kalamburach, które jak zawsze wywołały mnóstwo śmiechu. Nie zabrakło również aktywności sportowych - w późnych godzinach wieczornych hala szkolna ożyła dzięki rozgrywkom siatkówki i tenisa stołowego. Ogromną frajdę sprawiła też uczniom zabawa w chowanego w ciemnych szkolnych korytarzach, która dostarczyła wszystkim sporo emocji i adrenaliny. Po godzinie 7:00 rano, bardzo zmęczeni po praktycznie nieprzespanej nocy, ale uśmiechnięci i pełni pozytywnych wrażeń, wszyscy opuścili szkołę. To była noc pełna integracji, śmiechu i wspólnych chwil, które na długo pozostaną w pamięci uczestników.
Spacer Radości z okazji Święta Niepodległości
W piątek, 14 listopada, odbył się w naszej szkole coroczny Spacer Radości — inicjatywa, która stała się już piękną tradycją i ważnym elementem szkolnego świętowania Dnia Niepodległości. Uroczystość rozpoczęła się wspólnym odśpiewaniem hymnu Polski oraz quizem z wiedzy patriotycznej. Dla najmłodszych była to nie tylko zabawa, lecz także doskonała okazja do poznawania historii Polski w przyjazny i angażujący sposób. Po części wstępnej cała społeczność szkolna, na czele z dyrekcją, wyruszyła na spacer alejkami naszego mińskiego parku. Uczniowie klas 1–3, ubrani w biało-czerwone stroje i trzymający flagi, stworzyli barwny pochód, który pięknie wpisał się w jesienny krajobraz. Słoneczna pogoda sprawiła wszystkim miłą niespodziankę i dodała wydarzeniu szczególnego uroku. W tak sprzyjającej aurze spacer stał się nie tylko formą świętowania, lecz także okazją do wspólnego bycia razem, rozmów i budowania więzi szkolnej społeczności. To wyjątkowe wydarzenie ponownie pokazało, jak ważna jest współpraca, jedność i radosne przeżywanie państwowego święta oraz szkolnych tradycji. Pomysłodawczynią i koordynatorką organizacji spaceru po raz kolejny była pani Małgorzata Kożuchowska we współpracy z wychowawczyniami klas 1-3.
3
Warsztaty o higienie cyfrowej – uczymy się żyć w równowadze
W miniony piątek w klasach 6b i 6c odbyły się warsztaty dotyczące higieny cyfrowej. Zajęcia zostały zorganizowane we współpracy z Fundacja ING, a prowadzącym był Pan Michał Ciężkowski. Pomagał on uczniom lepiej zrozumieć, jak ważną rolę w codziennym życiu odgrywa rozsądne korzystanie z urządzeń elektronicznych i dlaczego czasem warto je po prostu… odłożyć. Podczas warsztatów prowadzący zwracał uwagę na to, że ciągła obecność online może wpływać na nasze samopoczucie, koncentrację, relacje z innymi i zdrowie. Jednym z najciekawszych elementów zajęć było tworzenie map marzeń. Uczniowie przekonali się, że gdy odłożymy urządzenia elektroniczne, pojawia się przestrzeń na refleksję, rozwój i własne pomysły. Warsztaty pokazały, że odkładanie telefonu to nie strata, ale zysk: więcej czasu dla siebie, lepszy sen, większa kreatywność i prawdziwsze relacje z innymi.
Droga kanapki przez przewód pokarmowy – teatr naukowy i kompetencje 4K
Uczniowie klas siódmych wzięli udział w wyjątkowej lekcji biologii przeprowadzonej przez panią Iwonę Jagiełło na temat: „Droga kanapki przez przewód pokarmowy – teatr naukowy”. Zajęcia miały na celu utrwalenie wiedzy o budowie i funkcjonowaniu układu pokarmowego człowieka poprzez zabawę i współpracę. Podczas lekcji uczniowie podzieleni na grupy wcielali się w role poszczególnych narządów przewodu pokarmowego, prezentując, co dzieje się z kanapką na każdym etapie jej „podróży” przez organizm - od jamy ustnej po jelita. Nie zabrakło pomysłowych scenek i dużej dawki humoru – niektórzy uczestnicy w niezwykle zabawny sposób opisali kolejne etapy trawienia. Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje 4K:
- Krytyczne myślenie – analizowali przebieg trawienia i funkcje narządów oraz przekształcali wiedzę teoretyczną w praktyczną opowieść.
- Kreatywność – tworzyli autorską, teatralną interpretację procesu, projektowali rekwizyty, gesty, które pomogły zilustrować działanie narządów.
- Komunikacja – przedstawiali wiedzę w formie prezentacji słownej, w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla publiczności, ucząc się płynnego wypowiadania i pracy głosem.
- Kooperacja – współpracowali przy tworzeniu i odgrywaniu scenariusza, koordynując działania zespołu, tak by historia była spójna; uczyli się wzajemnego wsparcia i współodpowiedzialności za efekt końcowy.
„Mazowsze oddycha ciszej” – nasza szkoła w konkursie ekologicznym
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie „Mazowsze oddycha ciszej”, którego celem było zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia powietrza i hałasu w naszym otoczeniu. W ramach działań proekologicznych uczniowie klasy 4b wzięli udział w cyklu warsztatów badawczych pod hasłem „Smog pod lupą” oraz „Hałas wokół nas”. Podczas zajęć „Smog pod lupą” uczniowie przeprowadzili proste eksperymenty z powietrzem. Wykonali badanie jakości powietrza wokół szkoły, następnie przeanalizowali wyniki pomiarów. W ramach projektu „Hałas wokół nas” uczniowie dokonywali pomiaru poziomu hałasu (decybeli) w klasach, na korytarzach oraz w otoczeniu szkoły. Zebrane dane posłużyły do stworzenia mapy hałasu, która pokazała, gdzie natężenie dźwięku jest najwyższe. Warsztaty pozwoliły uczniom połączyć teorię z praktyką, rozwinąć umiejętności badawcze oraz zwiększyć świadomość ekologiczną dotyczącą wpływu smogu i hałasu na zdrowie człowieka. Na lekcjach przyrody uczniowie rozwiązywali quizy dotyczący smogu i hałasu przygotowane przez nauczyciela na platformie Kahoot, a także zapoznali się z prezentacją edukacyjną na temat „Dlaczego czyste powietrze i cisza są ważne dla zdrowia?”. Uczniowie wzięli też udział w konkursie plastyczno-edukacyjnym „Smog kontra natura”, w którym mogli wyrazić swoje pomysły na ochronę środowiska. Klasy czwarte przygotowały plakaty i infografiki pt. „Oddychaj zdrowo. Żyj spokojnie.”, pokazujące, jak dbać o czyste powietrze i ciszę wokół nas. Na zakończenie przeprowadzono akcję „Ciszej na lekcjach biologii – walczymy z hałasem”, podczas której uczniowie uświadamiali sobie, jak duże znaczenie ma ograniczenie hałasu dla zdrowia i samopoczucia. Dzięki udziałowi w konkursie uczniowie nie tylko zdobyli nową wiedzę ekologiczną, ale również przekonali się, że każdy z nas może realnie wpłynąć na poprawę jakości środowiska, w którym żyjemy. Działania koordynowała nauczycielka przyrody i biologii - pani Iwona Jagiełło.
Niezwykłe lekcje o niezwykłej akademii
Na zakończenie cyklu lekcji poświęconych lekturze „Akademia pana Kleksa” uczniowie klas 4c oraz 4d pod kierunkiem polonistki pani Eweliny Sikorskiej wzięli udział w niezwykłych zajęciach języka polskiego.
Zgodnie z planem odbyły się lekcje przędzenia liter według naszego pomysłu oraz stworzyliśmy nowy przedmiot: muzykografię, podczas której śpiewaliśmy piosenki stworzone do filmu „Akademia pana Kleksa”.
Zaangażowanie uczniów było imponujące; mogli przenieść się w magiczny świat poprzez pięknie przygotowane stroje oraz atrybuty związane z lekturą.
Uczyć - bawiąc! Tak dzisiaj brzmiałaby dewiza najsłynniejszego profesora niezwykłej akademii - Ambrożego Kleksa.
Dzieciństwo bez przemocy
Klasy 8a i 8c włączyły się w ogólnopolską kampanię „Dzieciństwo bez przemocy” organizowaną przez Fundację "Dajemy dzieciom siłę". Uczniowie 13 listopada wzięli udział w interaktywnej lekcji online pod hasłem: „Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?”
Rozmawialiśmy o wzajemnym szacunku, bezpieczeństwie, uważności na drugiego człowieka, czyli o tym, co najważniejsze w każdej klasie oraz w relacjach międzyludzkich. Prowadząca zajęcia próbowała wytłumaczyć, jak ważne są zasady przyjęte w danej społeczności klasowej. Mogą one dać uczniom poczucie bezpieczeństwa, o ile są traktowane poważnie i przestrzegane. Niestey, nie jest to takie łatwe, co pokazało jedno z inteaktywnych ćwiczeń. Odpowiedzialność za słowo, poczucie sprawstwa, umiejętność dokonywania mądrych wyborów, samodzielnośc myślenia - to kompetencje, nad którymi trzeba nieustannie pracować.
Pasowanie na czytelników
W bibliotece szkolnej odbyło się uroczyste pasowanie na czytelników przygotowanie dla uczniów klas pierwszych – 1a, 1b, 1c i 1d. To wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego pierwszoklasisty, które symbolicznie wprowadza najmłodszych uczniów w świat książek i biblioteki szkolnej. Podczas spotkania dzieci poznały zasady korzystania z biblioteki, wysłuchały wesołej opowieści o książkach oraz wykazały się świetną znajomością bajek i bohaterów literackich. Następnie złożyły uroczyste przyrzeczenie czytelnika, obiecując, że będą szanować książki i często po nie sięgać. Na zakończenie każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom pasowania na czytelnika oraz możliwość wypożyczenia dla siebie pierwszej książki. Wszyscy z tej możliwości skorzystali! Gratulujemy nowym czytelnikom! Życzymy Wam wielu pięknych chwil spędzonych z książką i mnóstwa niezapomnianych literackich przygód.
Archiwum Aktualności