Nasza szkoła

          • MAMY WIATĘ!

          • Z ogromną radością informujemy, że projekt budowy zadaszonej wiaty rowerowej przy naszej szkole znalazł się wśród projektów, które zostaną zrealizowane w ramach budżety obywatelskiego. Dzięki głosom mieszkańców pozyskaliśmy 41450 zł na tę inwestycję. Nasi uczniowie będą mieli gdzie bezpiecznie zostawiać rowery. DZIĘKUJEMY wszystkim, którym się chciało wziąć sprawy w swoje ręce!

          • SZKOŁA DO HYMNU!

          • W dniu dzisiejszym tj. 7.11.2025 cała społeczność naszej szkoły dokładnie o godzinie 11.11 uroczyście odśpiewała hymn Polski. Nasza szkoła, jak co roku, włączyła się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. My, nauczyciele z nieukrywaną dumą patrzyliśmy, jak wszyscy uczniowie ubrani na galowo, stojąc na baczność, śpiewali z całej piersi, okazując swój patriotyzm. Z radością zatem informujemy, że „Mazurek Dąbrowskiego” jest doskonale znany uczniom naszej szkoły!

            Akcję koordynowała pani Agnieszka Nowak, która zaprasza na listopadowe świętowanie. Będą rozśpiewane przerwy, gra terenowa, escape room i konkursy. Szczegóły na załączonym plakacie. 

          • Przyjazna szkoła

          • Nasza szkoła bierze udział w programie "Przyjazna szkoła". Dzięki temu zatrudniamy w szkole asystenta międzykulturowego, który wspiera uczniów, ich rodziców i nauczycieli.

            Jest to rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

            Grupa docelowa:

            Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie.

            Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

            Cel Programu:

            Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

            Zakres wsparcia:

            „Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

            „Dobrostan społeczności szkolnej”, którego celem jest realizacja różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej, w tym:

            • wsparcie dla uczniów - konsultacje specjalistyczne, specjalistyczna pomoc psychologiczna, doradztwo zawodowe,
            • wsparcie rodziców lub opiekunów uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych,
            • wsparcie kadr systemu oświaty w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych.

            „Doskonalenie kadr systemu oświaty”, którego celem jest doskonalenie i podniesienie kompetencji zawodowych kadr systemu oświaty, m.in. poprzez szkolenia kadry systemu oświaty w zakresie:

            • wsparcia edukacyjnego wynikającego z doświadczenia migracji lub uchodźstwa,
            • pracy z oddziałem i w zespołach klasowych, do których uczęszczają uczniowie z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa,
            • wspierania włączenia uczniów i uczennic,
            • wsparcia indywidualnego uczniów i uczennic.

            Wartość wsparcia: 499 903 491,80 zł

            Wysokość wkładu funduszy europejskich: 412 513 516,80 zł

          • Magia kina

          • W poniedziałek 3 listopada klasy 1b, 1d, 2b, 2c i 2d wzięły udział w niezwykle ciekawym wydarzeniu zorganizowanym przez Centrum Edukacji Filmowej pt.  „Magia kina. Jak powstaje film”. Podczas zajęć uczniowie krok po kroku odkrywali tajniki sztuki filmowej. Dowiedzieli się, jak wygląda praca na planie filmowym i jakie zadania mają poszczególni członkowie ekipy: reżyser, aktor, dźwiękowiec, charakteryzator, kostiumograf oraz operator kamery. Dzieci z zainteresowaniem śledziły, jak z pomysłów i scenariusza rodzi się gotowy film, pełen emocji, dźwięków i efektów wizualnych. Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli film „Kacper i Emma. Tajemnica Atlantydy”, który dostarczył im wielu wzruszeń i radości. To była ciekawa lekcja o świecie filmu!

          • 1b - PAMIĘTAMY!

          • Uczniowie klasy 1b pod opieką wychowawczyni pani Pauliny Goebel odwiedzili groby poległych żołnierzy. W chwili ciszy i zadumy zapaliliśmy znicze na znak pamięci i wdzięczności...

          • Gratulacje dla laureatów Przeglądu Patriotycznego

          • Bardzo miło nam poinformować, że troje naszych uczniów zostało laureatami XVIII Powiatowego Przeglądu Patriotycznego "Tu wszędzie jest moja ojczyzna" organizowanego przez Gminne Centrum Kultury w Mrozach.

            W kategorii recytacja wśród uczniów kl. IV-VI Lena Bątruk zajęła II miejsce. Uczennica z kl. 6a recytowała wiersz "Modlitwa dziewczyńska". Do występu przygotowywała się pod opieką pani Anetty Bodeckiej.

            Tegoroczny temat konkursowej pracy plastycznej to korona Bolesława Chrobrego - symbol władzy królewskiej i dziedzictwa narodowego. W tej kategorii III miejsce wśród uczniów klas VII-VIII zajeła Gabriela Czapska z kl. 8a. Jej pracę jury postanowiło nagrodzić za bogactwo, jakość i różnorodność techniki. W tej samej kategorii wyróżnienie zdobył Krystian Kościelniak z kl. 7c, którego praca spodobała się jurorom dzięki bogatej formie, ciekawej ekspozycji i nawiązaniom do historii. Opiekunką nagrodzonych uczniów była pani Agnieszka Kożuchowska.

            Serdecznie gratulujemy uczniom postawy patriotycznej prezentowanej w twórczy sposób.

          • Smakowity Halloween w 1b

          • 31 października klasa 1b wraz z wychowawczynią panią Pauliną Goebel obchodziła Halloween. W tym dniu chętni uczniowie mieli okazję się przebrać, pobawić, posłuchać muzyki i skosztować niesamowitych pyszności przygotowanych przez rodziców: paluchów czarownicy, halloweenowych burgerów, babeczek, naleśników, ciasteczek i panierowanego kurczaka. Palce lizać!!! 

          • Po drogach magicznego Podlasia

          • Wycieczka po magicznym Podlasiu to połączenie dzikiej przyrody Puszczy Białowieskiej i Knyszyńskiej oraz wielokulturowości i historii malowniczych miast: Supraśla, Kruszynian i Tykocina. Tę niezwykłą okazję obserwacji, przenikania się kultur, religii, tradycji na tle dostojnej północno-wschodniej natury, miały klasy 7b i 8c pod opieką wychowawców: pani Marzeny Grzyb i pana Tomasza Ruty, które 30 października wyruszyły „Szlakiem trzech religii”.

            Pierwszym przystankiem okazało się urocze miasteczko Supraśl znane z przepięknego Monastyru Zwiastowania Przenajświętszej Bogurodzicy – prawosławnego klasztoru męskiego założonego pod koniec XV w. Dziś mieszka tam i pracuje dziesięciu mnichów. Zwiedziliśmy tam również przyklasztorną, XVI – wieczną, zbudowaną w stylu gotycko-bizantyjskim warowną Cerkiew Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny i mieszczące się na terenie monastyru Muzeum Ikon.

            Z Supraśla wyruszyliśmy do Kruszynian, by tam, w progach meczetu, posłuchać trzystuletniej historii polskich Tatarów i ich kultury. Poznaliśmy zasady islamu oraz obowiązki każdego muzułmanina. Odwiedziliśmy także mizar, czyli tatarski cmentarz, gdzie wysłuchaliśmy, jak wygląda obrządek pochówku w religii muzułmańskiej.

            Ostatnim punktem programu naszej wycieczki było zwiedzanie drugiej co do wielkości, jednej z najstarszych i najlepiej zachowanej siedemnastowiecznej synagogi w Polsce, w niewielkim Tykocinie. W żydowskim domu modlitwy podziwialiśmy, na ścianach, dziewiętnastowieczne hebrajskie i aramejskie teksty modlitw; w sali centralnej obejrzeliśmy bimę z renesansowymi dekoracjami, a w babińcach, czyli miejscach modlitwy kobiet oglądaliśmy mezuzy, „ubranie” Tory, świeczniki i inne zbiory muzeum kultury żydowskiej.

            Dopełnieniem uczty intelektualnej i kulturowej uczestników wycieczki była obserwacja olbrzymiego stada żubrów pasącego się na podlaskim polu. Majestat tych zwierząt podkreśla wyjątkowość i niepowtarzalność przyrody tamtego regionu Polski.

          • Pumpkin Week

          • W ostatnim tygodniu października w naszej szkole zrobiło się pomarańczowo i bardzo jesiennie! Uczniowie klas 1–3 obchodzili Pumpkin Week – tydzień pełen zabawy, nauki i kreatywnych działań z… dynią w roli głównej! Na lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez panią Kamilę Sokołowską dzieci poznawały ciekawostki kulturowe związane z obchodami Halloween w krajach anglojęzycznych. Mówiły o dyniach, mierzyły i ważyły je, tworzyły jesienne prace plastyczne oraz uczestniczyły w zabawach ruchowych. Nie zabrakło też aktywności związanych z poznawaniem i utrwalaniem słownictwa związanego z jesienią.

          • Debata Word Café

          • Młodzieżowa Rada Miasta Mińsk Mazowiecki zorganizowała wyjątkową debatę Word Café pod hasłem „Co was nudzi, co was kręci w szkole?”. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządu uczniowskiego naszej szkoły. W kawiarnianej atmosferze młodzież pracowała w grupach, rozmawiając o tym, co w szkole działa dobrze, a co warto zmienić. Uczniowie chwalili przede wszystkim dobrą atmosferę, wspierających nauczycieli i ciekawe inicjatywy szkolne. Wśród pomysłów na zmiany pojawiły się m.in. bardziej praktyczne zajęcia, mniej stresu i więcej nowoczesnych metod nauczania. Debata przebiegła w pełnej zaangażowania atmosferze, a zebrane wnioski pomogą uczynić szkołę miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla uczniów.

          • Dzień Wesołego Kapcia

          • W czwartek w naszej szkole zrobiło się kolorowo i wesoło. Obchodziliśmy Dzień Wesołego Kapcia, podczas którego uczniowie zamienili szkolne buty na kapcie, klapki i bambosze w najróżniejszych kształtach i kolorach. Nie zabrakło śmiesznych wzorów, pluszowych zwierzaków, a nawet świecących kapci! Celem akcji było również przypomnienie uczniom o obowiązkowej zmianie obuwia w szkole, dbanie o porządek oraz bezpieczeństwo na korytarzach. Dziękujemy wszystkim za udział i za to, że mimo ponurej pogody za oknem udało nam się wspólnie stworzyć wesołą i słoneczną atmosferę w szkole.

          • Brązowy medal dla piłkarzy

          • Z radością informujemy, że drużyna chłopców z klas 7-8 zdobyła brązowy medal w Powiatowych Zawodach w Piłce Nożnej Chłopców! Nasi zawodnicy pokazali świetną grę, zaangażowanie i ducha walki, dzięki czemu stanęli na podium wśród najlepszych drużyn powiatu. Gratulujemy wszystkim chłopcom oraz trenerowi panu Marcinowi Sokołowskiemu za wspaniały występ i godne reprezentowanie naszej szkoły! 

          • Czysta woda - zdrowia doda!

          • 30 października naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji z Mińska Mazowieckiego. Goście przeprowadzili dla uczniów klas pierwszych bardzo ciekawą i pełną atrakcji lekcję. Uczniowie dowiedzieli się, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji dba o dostarczanie czystej, bezpiecznej wody do domów, szkół i instytucji oraz o odbiór i oczyszczanie ścieków. Dzięki ich pracy woda, którą pijemy, jest zdrowa, a zużyta trafia z powrotem do środowiska w czystej postaci. Pracownicy PWiK przypomnieli także, jak ważne jest oszczędzanie wody i troska o naszą planetę. Spotkanie było połączone z rozdaniem uczniom klas pierwszych pięknych bidonów na wodę ufundowanych przez szkolną Radę Rodziców. Pan dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki osobiście wręczył zielony bidon każdemu uczniowi klasy pierwszej. Od dziś każdy pierwszoklasista może zabierać do szkoły wodę, która jest niezbędna do zdrowego funkcjonowania. Dziękujemy Radzie Rodziców za taki upominek dla naszych najmłodszych uczniów.

          • Dzień Głośnego Czytania w klasach 1-3

          • W środę (29 października) uczniowie klas 1–3 świętowali szkolny Dzień Głośnego Czytania. Najmłodszych uczniów – klasy pierwsze – odwiedzili starsi koledzy i koleżanki z klasy 7D. Przeczytali im baśń Hansa Christiana Andersena „Calineczka”, a następnie zadali wiele ciekawych pytań do tekstu. Pierwszoklasiści z zaangażowaniem odpowiadali, a najlepsi z nich zostali nagrodzeni pięknymi zakładkami do książek. Uczniowie klas drugich i trzecich wspólnie przeczytali historię o zagubionym portfelu. Wzięli także udział w zabawie „stop-klatka”, w której musieli wymyślić własne zakończenie opowieści. Pomysły były niezwykle oryginalne! Po poznaniu prawdziwego zakończenia, uczniowie doszli do ważnego wniosku – że uczciwość zawsze popłaca. Na zakończenie każda klasa zagrała w „kostkę emocji”. Uczniowie losowali emocję, a następnie odczytywali przygotowane zdanie w taki sposób, by oddać jej charakter. Zabawa dostarczyła wielu uśmiechów i pozwoliła lepiej zrozumieć świat uczuć. Takie chwile pokazują, że książki potrafią uczyć, bawić i inspirować do refleksji.

          • LEKCJA Z MISTRZEM

          • W środę, 29 października w hali sportowej odbyła się lekcja tenisa stołowego dla klas 1-3 z p. Markiem Kudelskim. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej  prezentacji elementów techniki -  trzymania rakietki, serwisu i odbioru. Po części pokazowej przyszedł czas na praktykę. Uczestnicy, podzieleni na grupy mieli okazję wykonywać podstawowe ćwiczenia techniki w tenisie stołowym pod okiem wieloletniego zawodnika MKS Mazovia Mińsk Mazowiecki. Spotkanie zakończyło się wspólnym zdjęciem. Dla wielu młodych graczy była to inspiracja, by jeszcze mocniej zaangażować się w trening i rozwijać swoje sportowe pasje. Zajęcia zorganizowały panie Aldona Szewczyk i Renata Mroczkowska w ramach programu MAŁY MISTRZ.

          • Spotkanie autorskie z panem Jerzym Gańko

          • Klasy 4b, 5a, 5c i 5d miały zaszczyt wziąć udział w wyjątkowym spotkaniu autorskim z panem Jerzym Gańko, poetą i regionalistą z Mińska Mazowieckiego. Autor podzielił się z uczniami swoją pasją do pisania, opowiadał o początkach swojej twórczości oraz o inspiracjach płynących z codziennego życia i rodzinnych stron. Podczas spotkania pan Gańko zaprezentował wybrane wiersze, obecni byli również uczniowie z Liceum Plastycznego, którzy przygotowali ilustracje do książki poety oraz wystawa uczniowskich autorskich prac. Atmosfera spotkania była niezwykle inspirująca. Na zakończenie uczestnicy mogli zdobyć książkę z autografem pana Jerzego Gańko. Serdecznie dziękujemy autorowi za ciekawe spotkanie, a Bibliotece Pedagogicznej za zaproszenie, które pozostanie w naszej pamięci. 

          • Odkrywamy liczebniki

          • Uczniowie klasy 3D mają za sobą nietypową lekcje, utrwalali znajomość części mowy, a przy okazji poznali nową – liczebnik! Nauka odbywała się w ruchu i z uśmiechem – dzieci pracowały w zespołach, wykorzystując markery kredowe i klasową podłogę jako swoje kreatywne tablice. Wspólne tworzenie przykładów, zagadek i zdań z liczebnikami okazało się świetną zabawą, a przy tym doskonałym sposobem na utrwalenie wiedzy. Takie lekcje pokazują, że nauka może być aktywna, twórcza i pełna współpracy!

          • Brzechwa w klasie 4!

          • Uczniowie klasy 4b pokazali dziś, że poezja Jana Brzechwy nadal potrafi bawić i zachwycać! Podczas lekcji języka polskiego dzieci z wielkim zaangażowaniem recytowały (a niektóre nawet śpiewały!) wiersze takie jak „Kaczka Dziwaczka”, „Na wyspach Bergamutach", "Skarżypyta", czy "Ptasie radio". Było dużo śmiechu, emocji i świetnej zabawy! Brawo dla wszystkich recytatorów za piękne występy i dla ich polonistki - pani Ilony Kasak za aktywizujący pomysł lekcji.

          • Zajęcia z mikroskopowania

          • Uczniowie klas 5 uczestniczyli w zajęciach praktycznych z obsługi mikroskopu przeprowadzonych przez nauczycielkę biologii - panią Iwonę Jagiełło. Piątoklasiści samodzielnie przygotowali preparaty z cienkiej skórki cebuli, które następnie obserwowali pod mikroskopem, poznając w ten sposób budowę komórki roślinnej i zasady pracy z mikroskopem optycznym.

          • Rany Julek! Krytyczne myślenie o lekturze

          • Podczas omawiania lektury „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” uczniowie klasy 3b pod kierunkiem pani Izabelli Kożuchowskiej pracowali z wykorzystaniem rutyn myślenia krytycznego. Zaczęli od rutyny kolor-symbol-obraz, aby lepiej zrozumieć młodego Julka i jego niezwykły sposób patrzenia na świat. Następnie, korzystając z rutyny MOST,zastanawiali się nad znaczeniem słowa: poeta. Powstało wiele ciekawych skojarzeń, pytań i porównań. Okazało się, że poeta może być jak malarz, maszyna do pisania wierszy, a nawet żywa książka. Na koniec uczniowie próbowali swoich sił w tworzeniu rymowanek oraz ilustrowaniu wybranych wierszy poety. Omawianie lektury w klasie 3b było prawdziwą podróż po krainie wyobraźni i słów!

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych