Tradycją naszej szkoły są projekty teatralne, które uczniowie samodzielnie przygotowują. Są scenarzystami, reżyserami, aktorami, dźwiękowcami, choreografami, scenografami. W tym roku w projekcie wzięły udział klasy IV, V i VI. Tydzień teatralny w naszej szkole obfitował w spektakle na podstawie baśni, legend, mitów i bajek. Klasa 5c w ramach projektu teatralnego zaprezentowała cztery krótkie przedstawienia. Dwie grupy pokazały mit o Demeter i Korze, a kolejne dwie grupy - mit o Dedalu i Ikarze. Obejrzeliśmy dwa spektakle kukiełkowe i dwa spektakle tradycyjne. Młodzi aktorzy samodzielnie stworzyli scenariusze, zadbali o elementy scenografii, rekwizyty, stroje. Uczniowie z klasy IVa zaprosili widzów do krainy baśni. Obejrzeli wspólnie cztery spektakle. ,,Czerwony Kapturek” pojawił się na scenie dwukrotnie, co pozwoliło na kreatywne realizowanie projektu. Baśń ,,Trzy świnki” w wykonaniu chłopców zachwyciła dekoracją i pomysłowością. ,,Kopciuszek” w wersji współczesnej z elementami kabaretu wzbudził aplauz publiczności. Wszystkie grupy zadbały o rekwizyty, stroje i muzykę. Wspólna praca podobała się czwartoklasistom. Klasa IVd projekt teatralny przygotowywała w szkole na lekcjach języka polskiego. Dzieci wyjątkowo profesjonalnie zabrały się do pracy. Podzieliły się na dwa zespoły, ustaliły repertuar i podział obowiązków. W wykonaniu klasy IVd zobaczyliśmy dwa spektakle: ,,Czerwony Kapturek” i ,,Kopciuszek”. Przedstawienia bardzo podobały się widzom. Zespoły oceniały swoje występy, dzieci rozmawiały o tym, co się udało i nad czym należy popracować w przyszłości. Doceniły wkład pracy i zaangażowania każdego ucznia, a szczególnie pogratulowały Jankowi, który skomponował muzykę do spektaklu ,,Czerwony Kapturek”. Uczniowie klasy 4c w ramach projektu teatralnego przygotowali bajkę o Kopciuszku, Czerwonym Kapturku i współczesną wersję tego tekstu, gdzie nie dziewczynka, a Czerwony Kaptur idzie do chorej babci, korzysta z Mapy Google i śpiewa hity z Tik Toka. Klasy Va i Vb zabrały widzów do świata mitów. Klasa Va przygotowała spektakle ,,Orfeusz i Eurudyka”, ,,Dedal i Ikar” oraz ,,Demeter i Kora”. Uczniowie stanęli na wysokości zadania: napisali scenariusze przedstawień, zadbali o rekwizyty, muzykę, przygotowali afisze teatralne swoich spektakli. Wspólna ocena przedstawień była jednym z elementów projektu. Uczniowie mówili o przygotowaniach spektakli. Podkreślali, jak ważne jest zaangażowanie i wspólna praca nad projektem, bez tego nie ma sukcesu. Uczniowie z klasy Vb przygotowali przedstawienia: ,,Narcyz”, ,,Nić Ariadny” oraz ,,Jabłko niezgody”. Najbardziej podobał się widzom spektakl o Ariadnie i Minotaurze. Uczniowie z klasy VIa przygotowali przedstawienia na podstawie bajek Ignacego Krasickiego i Adama Mickiewicza. Na swoje występy zaprosili piątoklasistów. Obejrzeli przedstawienia ,,Malarze”, ,,Rozrzutny wróbel” , ,,Lis i kozioł” oraz ,,Czapla, ryby i rak”. Uczniowie sami pisali scenariusze, zadbali o dekoracje i muzykę. Po każdym występie opowiadali o przygotowaniach tego przedsięwzięcia, dzielili się spostrzeżeniami ze swoimi kolegami i słuchali ich uwag. Wspólne przygotowanie projektu teatralnego to nie tylko zabawa, to poznawanie swoich możliwości, to umiejętność planowania i współpracy w zespole. Uczniowie klasy 6c również zrealizowali projekt teatralny. Szóstkolasiści pracowali nad scenariuszem, strojami, elementami dekoracji. W 6c dzięki projektowi uczniowie obejrzeli przedstawienia bajek: "Przyjaciele" oraz "Wół minister", a także mitów o Demeter i Korze, o Syzyfie, o Dedalu i Ikarze. Wartością projektu kontynuowanego od 4 klasy jest coraz bardziej świadoma umiejętność dokonywania oceny koleżeńskiej. Teatr jest miejscem, w którym człowiek obcuje z innym człowiekiem. Jest to forma sztuki, która pozwala zobaczyć o wiele więcej, niż nam się wydaje. Teatr to nie tylko rozrywka, ale też forma edukacji i refleksji. Cieszymy się, że naszym uczniom chce się bawić w teatr!