Drodzy Ósmoklasiści, życzymy Wam powodzenia na egzaminach! Dajcie z siebie wszystko.
Na dolnym korytarzu, naprzeciwko sekretariatu przygotowaliśmy dla Was gazetkę z dobrymi radami i słowami wsparcia.
Drodzy Ósmoklasiści, życzymy Wam powodzenia na egzaminach! Dajcie z siebie wszystko.
Na dolnym korytarzu, naprzeciwko sekretariatu przygotowaliśmy dla Was gazetkę z dobrymi radami i słowami wsparcia.
Klasa 1C 12 maja udała się w swoją kolejną praktyczną lekcję - tym razem zatytułowaną „spacer po Warszawie”. Uczniowie, niektórzy pierwszy raz, jechali pociągiem, więc dowiedzieli się, jak należy zachowywać się w publicznym transporcie, co jest potrzebne, aby mieć zniżki oraz jak ważne jest zachowanie ciszy w pociągu. Po pierwszej atrakcji, jaką był pociąg, pierwszaki udały się na spacer po Starym i Nowym Mieście. Dzieci oglądały pomniki, przypominały sobie z lekcji, kim byli upamiętnieni na nich ludzie. Podziwiały mijane kościoły, a także skwery. Z chęcią zatrzymywały się przy makietach dotykowych, czytały, co jeszcze mają do zobaczenia, a co już widziały, i w którym są aktualnie miejscu. Chwilę oddechu pierwszaki złapały przy fontannach multimedialnych, rozkoszując się powiewem wiatru z odrobiną wody i pięknym widokiem na Starówkę. Finałem wycieczki był ważny test na liczenie pieniędzy i samodzielne złożenie zamówienia w restauracji McDonalds. Wszyscy poradzili sobie wspaniale, uczniowie przepełnieni wiedzą, najedzeni i zmęczeni wrócili bezpiecznie do Mińska.
W dniu 9 maja klasa 4a z wychowawczynią Joanną Sułek oraz z panią Adą Korkosz gościła w Oczyszczalni Ścieków. Czwartoklasiści nie spodziewali się, że w tym miejscu czeka na nich tak wiele atrakcji. Co robili? Zwiedzali laboratorium, gdzie badali ph wody i pH Coli, oglądali pod mikroskopem organizmy, które żywią się nieczystościami, pozostawiając wodę zdatną do użytku. Widzieli także bakterie, które wywołują u ludzi choroby. Oglądali ogromne baseny, w których oczyszcza się ścieki, a także miejsce, gdzie są produkowane nawozy. Zobaczyli również, gdzie oczyszczalnia wytwarza prąd z biogazów.
Na koniec była loteria z nagrodami i koktajle owocowe przygotowane siłą własnych nóg.
Wszystko było bardzo ciekawe. Uczniowie i Uczennice przekonali się, że w oczyszczalni wykorzystana jest biologia, chemia, fizyka i informatyka. Technologie wykorzystywane przez to przedsiębiorstwo są bardzo zaawansowane i bardzo skuteczne.
Bawiliśmy się świetnie i wiemy już co oznacza skrót PWiK. A czy Wy wiecie?
Piątoklasiści pod opieką pani Izabeli Saganowskiej i pani Katarzyny Rosłoń wzięli udział 12 maja w warsztatach rysowania komiksu zorganizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną w ramach Tygodnia Bibliotek. Zajęcia dla uczniów poprowadził artysta pan Adam Polkowski. Dowiedzieliśmy się, jak tworzy się komiks, jak zapisać w kadrze wypowiedź bohatera, jego myśli lub wypowiedzi mówione głośno. Po krótkim wstępie teoretycznym uczniowie pod czujnym okiem prowadzącego tworzyli scenariusze własnych historyjek komiksowych, a potem rozpisywali je na kadry i przenosili na gotowe plansze komiksowe. Po dwóch godzinach zajęć powstało kilkanaście krótkich historii ujętych w ramy komiksowej konwencji. Bardzo dziękujemy za możliwość spróbowania swoich sił w tworzeniu komiksów. Uczniowie w prezencie otrzymali przypinki z logo Miejskiej Biblioteki Publicznej.
W imieniu organizatorów zachęcamy do udziału w obchodach Powiatowego Dnia Bezpieczeństwa. Szczegóły znajdują się na plakacie oraz w załączonym poniżej harmonogramie wydarzeń zaplanowanych na 29 maja.
harmonogram: Harmonogram_wydarzenia.pdf
Z okazji obchodów „Dnia Ziemi” w szkole został zorganizowany konkurs pt. „Strażnicy Planety Ziemia”, którego celem było promowanie postaw proekologicznych, zwiększanie świadomości na temat ochrony środowiska oraz inspirowanie do działania na rzecz naszej planety. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za zaangażowanie i pomysłowość. Prace pokazały, jak wiele serca, wiedzy i kreatywności uczniowie wkładają w troskę o naszą planetę. Dobrze, że tak wielu młodych ludzi dostrzega, jak ważna jest ochrona środowiska i jest gotowych działać na rzecz Ziemi każdego dnia. Z radością ogłaszamy wyniki konkursu: I miejsce zajęła Jagoda Perczyńska z kl. 7A, II miejsce przyznano Julii Suchomskiej z kl. 4A i Dominice Kalbara z kl. 4A, natomiast III miejsce zdobyły: Amelia Jonakowska z kl. 5B i Nadia Abramowska z kl. 6D. Jury wyróżniło również prace wykonane przez: Zofię Grzeszczuk z kl. 5D, Ewę Wolińską z kl. 4A, Kornelię Kulmę z kl. 4A oraz Huberta Godlewskiego z kl. 5D. Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom! Organizatorką konkursu była nauczycielka biologii i przyrody - pani Iwona Jagiełło.
W sobotę 10 maja od godziny 10.00 można było wziąć udział w grze miejskiej na temat Unii Europejskiej. Pogoda zmusiła nas do zmiany planów i unijne działanie przeniosło się pod dach Miejskiego Domu Kultury. Tu na uczestników czekały stacje zadaniowe w formie quizów unijnych. Kto odpowiedział poprawnie na wszystkie pytania, otrzymywał nagrodę od przedstawicielki Punktu Europe Direct w MM p. Katarzyny Trojanek.
Nasz Szkolny Klub Europejski reprezentowała Natalia - uczennica klasy 7 wraz z opiekunką p. K.Kozłowską-Wyszogrodzką.
9 maja 2025 r. uczniowie należący do szkolnego Koła Europejskiego, wspólnie z klasą 3b, wybrali się na skwer przy fontannie przy rondzie generała Józefa Hallera, aby uczcić Dzień Europy. Podczas symbolicznej celebracji, między innymi dzieci z entuzjazmem odśpiewały hymn Unii Europejskiej, a następnie wspólnie zatańczyły Belgijkę wokół fontanny. Na zakończenie wydarzenia uczestnicy zrobili „selfie dla Europy”, okazując w ten sposób radość i jedność z europejską wspólnotą.
9 maja uczniowie z klas: Vb, Vd i VIa kolejny raz odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną i wzięli udział w spotkaniu dotyczącym tego, jak powstaje kwartalnik społeczno-kulturowy "Zupełnie Inny Świat". To nowoczesny magazyn dla młodzieży. Wyróżnia go artystyczna szata graficzna i zaangażowane teksty na wysokim poziomie merytorycznym. Poruszane są w nim zagadnienia społeczne, kulturalne, psychologiczne, historyczne i sportowe. Uczniowie dowiedzieli się, jak wygląda proces tworzenia czasopisma - od tekstu po okładkę. Panie, które redagują kwartalnik, opowiedziały o przygotowaniach do wywiadu z bohaterami spotkania, o współpracy zespołu "Zupełnie Innego Świata" z instytucjami, z uczelniami i szkołami. Uczniowie mogli obejrzeć kilka numerów kwartalnika, podziwiali różnorodną tematykę i ciekawą szatę graficzną. Dziękujemy pani Jagodzie i pani Zuzannie za ciekawą lekcję w bibliotece.
Miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w ramach programu wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Kwota wsparcia (15 000 zł) przeznaczona będzie na zakup nowości wydawniczych, zakup elementów wyposażenia do biblioteki oraz realizację działań promujących czytelnictwo. Nasi uczniowie będą mogli rozwijać pasję czytania dzięki wzbogaceniu księgozbioru. Jesteśmy przekonani, że nowe książki zainteresują starszych i młodszych uczniów.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
8 maja uczniowie klas 5c, 5d i 6a wzięli udział w wyjątkowych warsztatach pierwszej pomocy, które odbyły się w malowniczym Siedlisku Blisko Natury w Tartaku. Zajęcia poprowadził doświadczony ratownik medyczny, który nie tylko podzielił się cenną wiedzą na temat reagowania w sytuacjach zagrożenia życia, ale również zachęcił uczniów do praktycznego działania – od sprawdzania przytomności po układanie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.
Po części edukacyjnej przyszedł czas na relaks i dobrą zabawę. Na uczestników czekały emocjonujące konkurencje sportowe, kreatywne warsztaty plastyczne, zabawy na świeżym powietrzu i oczywiście – smakowite kiełbaski pieczone przy ognisku. To był dzień, który połączył edukację z przyjemnością – uczniowie zyskali nie tylko nowe kompetencje, ale też przyjaźnie i niezapomniane wspomnienia.
Z dumą informujemy, że uczniowie naszej szkoły pod opieką pani Kamili Zagórskiej wzięli udział w II etapie ogólnopolskiego konkursu matematycznego „Puchacz Piotr”. To wyjątkowa okazja do sprawdzenia swoich umiejętności matematycznych oraz rozwijania pasji do liczb i logicznego myślenia. W zmaganiach wzięli udział: Tadeusz Kozłowski, Aleksander Michalski, Tomasz Dobosiewicz, Ignacy Sikorski, Juliusz Ślusarczyk, Oliwer Cudny, Przemysław Pskiet, Nikodem Ustjanowski oraz Jakub Szostek. Trzymamy kciuki za jak najlepsze wyniki.
Ostatnio w klasie 3b uczniowie pracowali nad lekturą pt. "O psie, który jeździł koleją". Trzecioklasiści samodzielnie przygotowali wyjątkową lekcję odwróconą. Podzieleni losowo na grupy mieli za zadanie wyszukać w domu niezbędne materiały, które posłużyły do dalszej pracy w szkole. Uczniowie dzielili się zadaniami między sobą w dowolny sposób. Podczas lekcji z zaangażowaniem przystąpili do działania, dobierali odpowiednie treści i przyniesione zdjęcia lub samodzielnie wykonywali ilustracje zwierząt oraz wspólnie planowali układ plakatów. Powstały niezwykle pomysłowe, kolorowe prace przedstawiające znaczenie psów w życiu człowieka. Pojawiły sie plakaty o psach asystentach, dogoterapeutach, psach pracujących w służbach oraz psach - wiernych przyjaciołach domu. Następnie każda z grup miała okazję zaprezentować na forum klasy efekty swojej pracy. Lekcja była okazją nie tylko do utrwalenia treści książki i podsumowaniem lektury, ale także do nauki współpracy, odpowiedzialności za własną pracę, rozwijania wyobraźni oraz odkrywania, jak ważną i różnorodną rolę odgrywają psy w naszym życiu. Bo pies to najlepszy przyjaciel człowieka.
W imieniu organizatorów zapraszamy społeczność naszej szkoły do udziału w obchodach Dni Miasta, które będą w weekend 24-25 maja. Szczegóły dotyczące zaplanowanych wydarzeń są dostępne na plakacie. Świętujmy razem!
Z okazji kwietniowego Dnia Książki klasę 1b odwiedzili uczniowie z klasy 6d: Rozalia Legat, Pola Osińska i Kacper Michalik. Szóstoklasiści przeczytali pierwszakom baśń H. Ch. Andersena pt. "Calineczka". Pierwszoklasiści z zaciekawieniem słuchali historii o małej dziewczynce. Chętnie odpowiadali na pytania zadawane przez Rozalię i Kacpra. Uczniowie przypomnieli sobie cechy baśni, a także wspólnymi siłami określili morał tej historii. Dużą atrakcją dla najmłodszych była zabawa ruchowa, w której Calineczka musiała przedostać się na swój kwiat, omijając przeszkody przygotowane przez ropuchy, krety i chrabąszcze. Lekcja została podsumowana quizem interaktywnym poprowadzonym przez Rozalię, Polę i Kacpra. Wszystkim uczniom, zarówno tym młodszym, jak i starszym, podobała się niecodzienna forma lekcji. Dziękujemy Rozalii, Poli i Kacprowi za odwiedziny i poprowadzenie zajęć. Pierwszoklasiści nie mogą doczekać się kolejnej wizyty!
Na lekcjach języka polskiego uczniowie kl. 5c przygotowali lapbooki na podstawie lektury pt. "Tajemniczy ogród". Piątoklasiści wykorzystywali wiedzę dotyczącą treści i przesłania lektury zdobytą na wcześniejszych zajęciach. Musieli też wyszukiwać informacje w różnych źródłach i dopasować zawarte w lapbooku treści do jego szaty graficznej. Zadanie uczyło projektowania pracy, współpracy między uczniami, kreatywności i samodzielności. Finałem była prezentacja prac i ocenianie zgodnie z przyjętymi wspólnie kryteriami.
6 maja członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego pod opieką pani Marzeną Grzyb wybrali się do Centrum Europe Experience w Warszawie. Uczestniczyli w niezwykłych warsztatach kulinarnych „Smaki Europy – dziedzictwo kulinarne i zrównoważona przyszłość”. Pod eksperckim okiem p. Sylwii Majcher – edukatorki ekologicznej – przygotowali trzy wyśmienite potrawy. Smak polskiej kuchni poczuli dzięki szparagom ze zmarniałymi rzodkiewkami z pastą z końcówek szparagów, liści rzodkiewek i resztek ciecierzycy. Omlet z masłem jabłkowym pozwolił im doświadczyć, czym delektują się Francuzi, a rabandas, czyli cynamonowe grzanki przeniosły ich w świat deserów kuchni portugalskiej. Wśród unoszących się zapachów i smaków kuchni europejskich uczniowie mieli niecodzienną okazję budowania tożsamości kulinarnej w oparciu o unijną strategię „od pola do stołu” oraz zasadę zero waste. Poza tym członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego w multimedialnej przestrzeni Centrum Europe Experience poznali zasady funkcjonowania Parlamentu Europejskiego i zwiedzili interaktywną wystawę, która przybliżyła im zasady współpracy państw Unii Europejskiej w obszarze poszukiwania skutecznych rozwiązań problemów współczesnego świata.
Święto Konstytucji 3 Maja to doniosły i radosny dzień w kalendarzu polskich świąt narodowych. Co roku przypominamy, jak ważnym wydarzeniem było uchwalenie Konstytucji 3 Maja w 1791r. W tym roku szkolnym 5 maja społeczność naszej szkoły radośnie upamiętniła 234. rocznicę tego historycznego wydarzenia. Uczniowie klas 1-8 ubrani w biało-czerwone koszulki ustawili się w hali sportowej, tworząc kształt serca, w centrum którego pojawił się napis: Konstytucja 3 Maja. Wszyscy wspólnie odśpiewali pieśń "Witaj, majowa jutrzenko!" W ten sposób społeczność szkoły okazała szacunek polskiej historii i jednocześnie dołożyła swoją cegiełkę pamięci do pielęgnowania patriotyzmu zarówno wśród młodszych, jak i starszych. Organizatorkami obchodów 234. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja były panie: Urszula Ćwiek, Marzena Grzyb, Ewelina Frankiewicz, Marta Woźnica.
Z przyjemnością informujemy, że na terenie szkoły przy placu zabaw zamontowane zostały cztery urządzenia dźwiękowe z przeznaczeniem na zajęcia z muzykoterapii, lekcje muzyki i do zabawy. Łączny koszt wraz z montażem opiewa na kwotę 126 tys. złotych. Dzieci korzystają z pionowych dzwonów rurowych, z instrumentu perkusyjnego, czyli bębna typu tank o nazwie Babel Drum, z wyjątkowego instrumentu Duos o ergonomicznym zakrzywionym kształcie oraz ze stepping stones - muzycznych kamieni. Mamy nadzieję, że uczniowie będą rozwijali swoje talenty i umiejętności poprzez korzystanie z nowych urządzeń dźwiękowych.
Trzecioklasiści napisali dziś testy diagnostyczne podsumowujące wiadomości i umiejętności zdobywane w klasach 1-3 na lekcjach edukacji polonistycznej. Uczniowie czytali tekst o wyprawie rowerowej, mieli uporządkować wydarzenia, wskazać prawidłowe znaczenie przysłowia, rozróżnić samogłoski i spółgłoski w wyrazach oraz policzyć czasowniki i rzeczowniki w zdaniu. Uczniowie pisali także opowiadanie. Diagnoza jest ważnym wydarzeniem w życiu młodych ludzi. Po sprawdzeniu prac przez nauczycielki - do uczniów i ich rodziców trafią informacje zwrotne dotyczące tego, jak dużo dzieci umieją, z czym sobie świetnie radzą, a z czym mają jeszcze kłopot. Trzymamy kciuki za to, żeby wszyscy byli zadowoleni ze swoich wyników. Jutro uczniowie napiszą diagnozę z zakresu edukacji matematycznej.
Powered by aSc EduPage