• W marcu - tydzień nauk przyrodniczych

          • W marcu uczniowie są zaproszeni do udziału w działaniach przygtowanych przez zespół nauczycieli przedmiotów przyrodniczych: przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii. Główne wydarzenia są  zaplanowane na tydzień od 17 do 21  marca. Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem - szczegóły na plakacie.

          • Międzypokoleniowy program artystyczny

          • Tradycją naszej szkoły jest współpraca z Mińskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku. W czwartek, 27 lutego 2025 roku, uczniowie z klas szóstych wystąpili w programie artystycznym poświęconym życiu i twórczości Adama Asnyka. W rolę poety wcielił się Norbert Kowalik, na scenie towarzyszył mu Antoni Kopeć jako powstaniec. Narratorkami spektaklu były: Julia Bożym i Viktoriia Solodiuk, a Wojciech Gryz recytował wiersz ,,Miejmy nadzieję”. Oprawę muzyczną pod kierunkiem pani Marty Woźnicy przygotowały dziewczęta: Nadia Abramowska, Matylda Chromińska, Julia Grajda, Alicja Kucińska, Kornelia Piotrowska–Lipka, Laura Pawłowska, Anna Rysiawa, Anna Składanowska i  Nina Nejman. W ich wykonaniu usłyszeliśmy pieśni ,,Biały krzyż” i ,,Miejcie nadzieję”. Naszym uczniom towarzyszyli na scenie seniorzy. To artystyczne wydarzenie dostarczyło wszystkim uczestnikom wiele radości i pozytywnych emocji.  Było nie tylko wspaniałym widowiskiem, ale także okazją do nauki i poszerzenia wiedzy. Na uroczystości obecny był Dyrektor szkoły. Pan Grzegorz Wyszogrodzki pogratulował artystom i nauczycielom: Izabelli Kożuchowskkiej, Anecie Bodeckiej i Marcie Woźnicy, podkreślił ogromną wartość tego międzypokoleniowego wydarzenia.

          • Mistrzostwa Powiatu w tenisie stołowym chłopców klas 7-8

          • 27 lutego w Zamieniu odbyły się Mistrzostwa Powiatu w tenisie stołowym chłopców  klas 7-8. Nasza drużyna w składzie: Oskar Królak z 7a, Filip Szuba z 7c, Jakub Berger z 7c, wywalczyła brązowy medal w powiecie, i złoto w mieście. Gratulujemy chłopakom i trenerowi - panu Markowi Kudelskiemu.

          • Matematyka przez działanie w 1d

          • Na lekcjach z edukacji matematycznej uczniowie ćwiczą umiejętność dodawania i odejmowania z wykorzystaniem kostek sześciennych. Kostki do gry są świetnym narzędziem do nauki podstaw matematyki. Uczniowie rzucają kostkami i układają działania matematyczne. Na lekcjach jest również element rywalizacji. Uczniowie podzieleni na drużyny muszą rzucić kostką, zapisać liczbę wyrzuconych oczek, wpisać ją do działania matematycznego i jak najszybszej je obliczyć, wpisując prawidłowy wynik. Pracują także w grupach z kostkami domina. Na ostatnich zajęciach uczyli się dodawania z przekroczeniem progu dziesiątkowego z wykorzystaniem kolorowych kulek z bibuły i wytłoczek po jajkach. Nauka matematyki przez zabawę daje wiele radości dzieciom.

          • Ostatni w sezonie

          • Uczniowie klasy 1b pożegnali ostatni śnieg w tym sezonie (mamy taka nadzieję) zajęciami w terenie. Wyszliśmy na spacer do parku z lupą w ręku, aby podziwiać małe dzieła sztuki, jakimi są płatki śniegu. Niektórzy zamienili się w prawdziwych detektywów, odnajdując różne tropy zwierząt. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, czy warto jeść lub lizać śnieg - czy rzeczywiście jest taki czysty, na jaki wygląda. Już wiemy, że jest on pełen zanieczyszczeń i bakterii. Podsumowaniem naszych obserwacji było stworzenie przepięknych zimowych krajobrazów przy użyciu techniki wydzierania i malowania farbami. Do zobaczenia za rok, zimo! 

          • Dni Bezpiecznego Internetu

          • Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu uczniowie klasy 3d wraz z wychowawczynią panią Kamilą Zagórską uczestniczyli w wyjątkowej lekcji online pt. „Kto jest po drugiej stronie?”. Wydarzenie miało na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń w sieci oraz promowanie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z Internetu. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, jak rozpoznawać niebezpieczne sytuacje w sieci, dlaczego warto dbać o prywatność swoich danych oraz jak chronić się przed cyberprzemocą i oszustwami internetowymi. Dzięki interaktywnym przykładom i angażującym zadaniom uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę i nauczyć się, jak reagować w trudnych sytuacjach online. Dzień Bezpiecznego Internetu to doskonała okazja do rozmowy o odpowiedzialnym korzystaniu z nowych technologii. Cieszymy się, że nasi uczniowie mogli wziąć udział w tej wartościowej lekcji i zdobyć wiedzę, która pomoże im poruszać się w cyfrowym świecie z większą świadomością i ostrożnością.

          • Bajkowo-czekoladowa wycieczka

          • Uczniowie klasy 5c wraz z opiekunkami: panią Katarzyną Rosłoń i panią Izabelą Saganowską wybrali się na bajkowo-czekoladową wycieczkę do Warszawy. Najpierw piątoklasiści podczas lekcji muzealnej w Zamku Królewskim zdobywali wiedzę dotyczącą życia i twórczości Ignacego Krasickiego. Żeby lepiej zrozumieć bajki oświeceniowego poety, poznali cechy i realia życia tej epoki. Dowiedzieli się, jak król Stanisław August Poniatowski zaprzyjaźnił się z biskupem warmińsko-mazurskim, w jaki sposób obaj chcieli zmieniać świat, ale także tego, jak ubierano się w XVIII-wiecznej Polsce i jakie posiłki spożywali goście podczas słynnych obiadów czwartkowych. Dzięki działaniom warszatatowym uczniowie nie tylko poznali cztery bajki Krasickiego, ale i odkryli cechy tego gatunku literackiego. Po przerwie na obiad w Pizzy Hut przyszedł czas na...deser w Fabryce Czekolady E. Wedel. W tym miejscu można zdobywać wiedzę wszystkimi zmysłami. Już od wejścia na wystawę w powietrzu unosi się smakowity zapach czekolady. Potem poznajemy cały proces tworzenia tego deseru - od drzewa kakaowca po pięknie opakowane tabliczki czekolady. Można posmakować prażonych ziaren kakaowca, płynnej czekolady, a na koniec skosztować aksamitnej czekolady w tabliczce. Po drodze można poskakać po czekoladowych tabliczkach, poleżeć na pufach w kształcie ptasiego mleczka, sprawdzić, jak działają maszyny  w fabryce czekolady, zaprojektować opakowanie, obejrzeć czekoladową makietę Warszawy, a nawet zobaczyć fabrykę z tarasu na szóstym piętrze. Taka wycieczka to palce lizać!

          • Aktywne lekcje na wycieczce

          • Uczniowie z klas VB i VIIA poczuli przypływ energii i wybrali się na wycieczkę do Warszawy. W sportowym stylu zaczęli swoją przygodę w Parku Trampolin "Stacja Grawitacja”. Pod opieką instruktorów, po rozgrzewce, aktywnie spędzili czas. Czekał na nich tor przeszkód, park linowy, siatkówka i koszykówka, interaktywna ścianka wspinaczkowa. Było dużo śmiechu i zabawy. Uczniom kibicowały panie nauczycielki: Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka, Anetta Bodecka, Małgorzata Drzazga i pani Renata Mroczkowska. Po zabawie przyszedł czas na naukę. Na lekcję muzealną uczniowie udali się do Muzeum Sportu i Turystyki. Zajęcia łączą program nauczania realizowany w szkołach z dobrą zabawą. Od teraz wiązanie lin żeglarskich nie ma dla naszych uczniów żadnych tajemnic. Zajęcia pozwalają dzieciom i młodzieży rozwinąć i pogłębić zainteresowanie sportem, turystyką oraz ideami olimpijskimi. Uczniowie podziwiali cenną i unikatową kolekcję medali olimpijskich, jakie polscy sportowcy zdobyli na igrzyskach. Może wśród naszych uczniów jest przyszły olimpijczyk? Czas pokaże. Tymczasem wracamy do szkoły pełni energii i chęci do pracy, jak na sportowców przystało!

          • Młodzieżowe lekcje języka polskiego

          • W ramach działań towarzyszących Szkolnemu Świętu Języka Polskiego “Moda na polski” w dniach 25-26 lutego odwiedzili naszą szkołę uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Mińsku Maz. Młodzież klas II i III LO o profilu pedagogicznym przygotowała pod kierunkiem swojego polonisty i autora innowacji p. Mariusza Wójcika oryginalne zajęcia polonistyczne. Uczniowie kilku klas IV-VIII mieli okazję poznać w atrakcyjnej multimedialnej formie język filmu, ortografię, interpunkcję, list oficjalny czy sylwetki polskich noblistów literackich. Warto było, bo współpraca przyniosła korzyści obu stronom. Licealiści mogli zrozumieć specyfikę pracy nauczyciela, zaś uczniowie naszej szkoły bawili się i uczyli w nieszablonowy sposób. Dziękujemy pomysłodawcy - panu Pawłowi Aniszewskiemu - za koordynowanie i organizację młodzieżowych lekcji języka polskiego.

          • Zbiórka dla Domu Dziecka

          • Szkolne Koło Wolontariatu zachęca do włączenia się w zbiórkę środków higienicznych oraz środków czystości dla wychowanków Domu Dziecka w Falbogach koło Kałuszyna. Szczegóły dotyczące potrzeb - znajdują się na plakacie. Każdy może pomóc!

          • Bal karnawałowy w klasach 1-3

          • 25 lutego uczniowie klas 1-3 zostali zaproszeni do zabawy na balu karnawałowym. Na parkiecie hali sportowej pojawiły się przeróżne zwierzęta, postacie z bajek i gier, a także superbohaterowie z komiksów i filmów. Wszyscy ci goście świetnie bawili się na balu, który poprowadziły animatorki, w pięknie udekorowanej hali sportowej. W klasach dzieci miały przygotowany poczęstunek, Rada Rodziców zadbała również o soczek dla każdego dziecka. Dziękujemy Samorządowi Szkolnemu, jego opiekunkom, przewodniczącej Rady Rodziców i nauczycielom oraz pracownikom szkoły za pełne zaangażowanie i współpracę przy organizacji balu dla uczniów. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć, na których uwiecznione zostały i balowe kreacje, i karnawałowa zabawa.

          • Pożegnanie karnawału

          • Uczniowie z klas 4-8 zakończyli tegoroczny karnawał zabawą taneczną, która odbyła się we wtorek 25 lutego. Hala gimnastyczna szkoły zamieniła się w kolorową salę balową ozdobioną licznymi balonami. Z inicjatywy Rady Rodziców o dobrą zabawę oraz dodatkowe świetlne atrakcje zadbał profesjonalny Dj. Nie mogło zabraknąć dobrze znanej belgijki, zabaw i konkursów, które zintegrowały naszych uczniów. Muzyka, taniec, bańki mydlane i barwne efekty świetlne na długo zostaną w pamięci uczestników karnawałowej zabawy. Co prawda taniec nie był najczęściej wybieraną przez uczniów aktywnością tego wieczoru, ale ważne, że mieli oni okazję, by spędzić czas z rówieśnikami i dobrze się bawić. W organizacje dyskoteki zaangażowali się członkowie samorządu szkolnego pod kierunkiem niezastąpionej pani Eweliny Frankiewicz.

          • Młodzi młodym o tolerancji

          • Grupa uczennic z mińskiego liceum przy Pięknej poprowadziła dziś (25 lutego) warsztaty dla kl. 6d, 5c, 7b i 4b dotyczące tolerancji w ramach projektu "Zwolnieni z Teorii". Podczas warsztatów uczniowie rozmawiali o akceptacji różnorodności i o stereotypach. Licealistki przygotowały różne aktywności, które pomogły uczniom zrozumieć te zagadnienia. Jedna z zabaw polegała na odrysowaniu własnych dłoni i przyklejeniu kształtów na wspólną kartkę. Okazało się, że każdy jest inny, ale przez to niepowtarzalny, a wspólnie możemy stworzyć coś pięknego. Kolejna aktywność polegała na zgadywaniu nazw przedmiotów ukrytych w worku tylko na podstawie dotyku. Ćwiczenie to pokazało, że coś, co na pierwszy rzut oka (lub dotyk) jest inne, nieznane, przy bliższym poznaniu może okazać się wartościowe i ciekawe. Były też zadania wymagające integracji i współpracy. Dla uczniów - młodszych i starszych było to pouczające spotkania. Zajęcia przygotowały: Zuzanna Gromulska, Wiktoria Głuszcz, Oliwia Piekut i nasza absolwentka - Helena Kulma. Gratulujemy społecznej aktywności i wrażliwości.

          • Kompetencje przyszłości o przeszłości

          • Uczniowie klasy 5d podczas lekcji języka angielskiego wdrażali umiejętności wykorzystywania kompetencji przyszłości, opowiadając o swoim mieście. Na lekcji wykorzystane zostały trzy rutyny krytycznego myślenia. Uczniowie opisywali zdjęcie przedstawiające plac przy ul. Stary Rynek z wykorzystaniem rutyny Widzę, myślę, zastanawiam się. Następnie z wykorzystaniem rutyny Różne punkty widzenia uczniowie wcielili się w rolę dorosłych, dzieci oraz władz miasta Mińsk Mazowiecki i opowiadali o tym, jakich zmian infrastrukturalnych potrzebują w swojej najbliższej okolicy. Kawusia to rutyna, którą nauczycielka, pani Monika Gromulska zastosowała jako ostatnią podczas projektowania przez uczniów plakatów ukazujących miasto takie, jakie było kiedyś i jak uczniowie widzą je teraz. Pracując w grupach, uczniowie zaprojektowali bardzo ciekawe plakaty i opowiedzieli drugiej grupie o zmianach, jakie na przestrzeni ostatnich 10 lat miały miejsce w ich rodzinnym mieście. Grupa pracowała z rutynami krytycznego myślenia bardzo spontanicznie i w bardzo dojrzały sposób wypowiadała się o przeszłości i przyszłości miasta. Wielkie brawa i gratulacje dla twórczych uczniów i nauczycielki!

          • Warto być offline

          • W ramach Dni Bezpiecznego Internetu uczniowie klasy 8a brali udział w lekcji online pt. „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas? Lekcja ta została przeprowadzona przez specjalistów z programu Safer Internet. Uczniowie dowiedzieli się, że ich mózg w ciągu jednego dnia otrzymuje tyle informacji, co jeszcze 20 lat temu człowiek otrzymywał w ciągu prawie miesiąca życia. Oglądając filmy nagrane przez swoich rówieśników, mogli poznać kilka sposobów, jak ograniczyć czas, jaki codziennie poświęcają, będąc online oraz tego, jakie korzyści bycie offline może im zaoferować. Życzymy uczniom wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. 

          • Jak pies z kotem

          • Uczniowie kilku klas z edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział lekcji w kinie. Jest to projekt z zakresu edukacji medialnej łączący udział w warsztatach filmowych pt. “Jak pies z kotem, czyli o sekretach dobrej komunikacji” z filmem uzupełniającym część warsztatową. Uczniowie poznali tajemnice skutecznej komunikacji. Dowiedzieli się, jak ważne jest porozumiewanie się i współpraca, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, a także poczucie własnej wartości i empatia. Po części warsztatowej uczniowie obejrzeli film “Był sobie kot”. Wyjście do Kina Muza to nie tylko świetna zabawa i kinowa rozrywka, ale także cenna lekcja życia, która pomoże młodszym uczniom lepiej zrozumieć siebie i innych.

          • Tłusty piątek polonistyczny

          • 21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. W naszej szkole od kilkunastu lat w lutym panuje MODA NA POLSKI, której pomysłodawczynią i koordynatorką jest polonistka pani Agnieszka Kożuchowska (wicedyrektor szkoły). W tym roku wszystkie klasy 4-8 rywalizowały w konkursach międzyklasowych, a dziś najlepsi w nagrodę otrzymali smakowite pączki. Wśród klas czwartych najwyższe noty w polonistycznych konkurencjach wywaliczyli uczniowie 4a. Wśród piątoklasistów zwyciężyłi uczniowie 5b. Najlepsi polonistycznie szóstoklasiści uczą się w klasie 6c, a wśród siódmoklasistów triumfowali uczniowie klasy 7a. Polonistyczne zmagania wśród najstarszych uczniów w szkole wygrali uczniowie klasy 8b.

            Podczas spotkania podsumowującego tegoroczną MODĘ NA POLSKI wręczone zostały także nagrody dla laureatów konkursów inywidualnych. Najciekawszy komiks pod tytułem "Jeden dzień z życia pewnego drzewa" przygotowała Julia Suchomska z kl. 4a. II miejsce w tym konkursie zdobyła Karolina Rysiawa z 4c, a III miejsce - Dominika Kalbara z kl. 4a. Jury wyróżniło też prace Aleksandry Kąkol z kl. 4b oraz Jana Pogorzelskiego z kl. 4a. W konkursie na komiks mogli brać udział uczniowie klas 4-5, starsi uczniowie zaś mogli tworzyć plakaty do lektur obowiązkowych. Spośród prawie 30 plakatów, które wpłynęły na konkurs, jurorzy wyróżnili pięć prac. Ich autorami są: Julia Sierańska z 8a, Stanisław Pietrzkiewicz z 6c, Krystian Kościelniak z 6c, Maja Lubańska z 6c oraz Jakub Jurek z 6c. Zwycięzcą w tym konkursie został Tymon Cyran z 7a, który przygotował bardzo pomysłową pracę do lektury "Akademia pana Kleksa", a II miejsce zdobył Piotr Grajda z 7c, który stworzył plakat do "Opowieści z Narnii". Wszystkie prace konkursowe mozna jeszcze oglądać na wystawie pokonkursowej na górnym korytarzu.

            Uczniowie odebrali dyplomy i nagrody (ufundowane przez Radę Rodziców) oraz gratulacje od pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego i wszystkich polonistów pracujących w szkole. Bardzo się cieszymy, że nasi uczniowie chcą rozwijać swoje polonistyczne kompetencje. Bo język polski jest ą-ę, merda ogonkami.

          • Mazowiecki Projekt Żywej Historii

          • 20 lutego w naszej szkole odbyło się niezwykłe wydarzenie historyczne. Wzięliśmy udział w Mazowieckim Projekcie Żywej Historii przygotowanym z okazji 500-lecia inkorporacji Mazowsza do Korony Polskiej. Był to wyjątkowy projekt historyczny, który uczniowie zapamiętają na długo, gdyż podczas zajęć świetnie się bawili. Wcielali się w postacie książąt mazowieckich, dzielili Polskę na dzielnice, poznali tajemnice Konrada Mazowieckiego - to wszystko podczas wykładu. Natomiast w hali sportowej nasi uczniowie przenieśli się do miasteczka średniowiecznego - tam musieli walczyć ze smokami, przejść trening i odbyć turniej rycerski, rozwiązać zagadki w escape roomie. To był dzień pełen wrażeń i zabawy z historią. Dziękujemy koordynatorce wydarzenia - pani Marcie Woźnicy - za zaproszenie wyjątkowych gości do naszej szkoły.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych