• Włączamy myślenie

          • Nasza szkoła dołączyła do Programu "Szkoły Uczące Myślenia" prowadzonego przez Instytut Krytycznego Myślenia. Chcemy zgłębiać temat kształtowania i rozwoju kompetencji takich jak krytyczne myślenie, kooperacja, kreatywność i komunikacja. Jesteśmy przekonani, że te właśnie kompetencje pomogą naszym uczniom odnaleźć się w świecie przyszłości. 26 września nauczyciele zostali przeszkoleni przez trenerki Instytutu Krytycznego Myślenia - panią Joannę Buniowską i panią Magdalenę Niedzielę w zakresie rozwoju kompetencji 4K. Pracując warsztatowo, poznaiśmy sześć rutyn krytycznego myślenia, które będziemy stosować na zajęciach z uczniami. 

          • Ćwiczenia dla bezpieczeństwa

          • 26 września przeprowadzony został w szkole próbny alarm przeciwpożarowy. Od momentu ogłoszenia alarmu do wyjścia z budynku szkoły ostatniej osoby minęły 3 minuty, co uznajemy za duży sukces. Ewakuacja przebiegała sprawnie, bez zbędnej paniki, w porządku i zgodnie z obowiązującymi w szkole procedurami. Ćwiczenia tego typu są bardzo ważne i potrzebne, by być przygotowanym na ewentualne sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa i wypracować właściwe strategie działania.

          • Mapa myśli... o sobie

          • Na godzinie wychowawczej na klasę 4a czekało w czwartek (26 września) wyjątkowo trudne zadanie. Uczennice i uczniowie mieli wykonać mapę samego siebie i swojej codzienności. Trudno jest o sobie opowiedzieć, trudno jest napisać, dlatego też wychowawczyni dała swoim podopiecznym możliwość przekazania informacji o sobie za pomocą mapy myśli. Prawie wszyscy skorzystali z tej możliwości, choć pojawiły się też inne sposoby na wykonanie zadania. Ważne, że wszyscy pracowali z dużym zaangażowaniem i rozwijali umiejętność notowania. Pani Joanna Sułek jest przekonana, że jest to bardzo ważna umiejętność, która przyda się każdemu uczniowi.

          • Fitschool świetlica

          • Na świetlicy szkolnej odbywają się zajęcia gimnastyczne z trenerem online. Rozpoczęliśmy od krótkiej rozgrzewki, która obejmowała podstawowe ćwiczenia rozciągające, takie jak skłony, wymachy ramion i krążenia bioder. Następnie dzieci wykonywały proste ćwiczenia wzmacniające, np. przysiady, pajacyki oraz podskoki. Cała grupa aktywnie uczestniczyła w ćwiczeniach, a atmosfera była pełna energii i radości. Z radością korzystamy z treningów online, do których mamy dostęp dzięki udziałowi w innowacyjnym projekcie FitSchool.

          • Nowy Samorząd Uczniowski - wybrany!

          • Dzisiaj w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Komisja Wyborcza składająca się z uczniów klasy 5c wydawała uprawnionym karty do głosowania. W tegorocznych wyborach o miejsce w Szkolnym Samorządzie walczyło aż 11 kandydatów z klas 4-8. Głos oddało 295 uczniów, co stanowi 76% uprawnionych do głosowania. W skład nowego Samorządu Uczniowskiego weszły osoby z najwyższą liczbą głosów. Przewodniczącą szkoły została Alicja Kucińska z 6d, zastępcą - Mikołaj Madziar z klasy 8a, a w gronie członków samorządu znaleźli się: Zofia Grzeszczuk z klasy 5d, Lilianna Gąsior z klasy 6a i Anna Lazarowicz z klasy 4a. Gratulujemy wszystkim wybranym. Życzymy pomysłowości i wytrwałości w działaniach.

          • Most da Vinci

          • Leonardo da Vinci nazywany także człowiekiem renesansu to postać, którą dokładniej poznali na lekcjach historii uczniowie klas 6. Leonardo potwierdził swój kunszt jako malarz, wynalazca, anatom, inżynier i architekt. Posiadał także niezwykłą umiejętność projektowania konstrukcji. Jedną z nich był samonośny most - prawdopodobnie pierwsza wersja składanego mostu w historii. Tym razem w rolę konstruktorów wcielili się uczniowie, którzy mieli za zadanie go zbudować, wykorzystując szpatułki laryngologiczne. Nie było to łatwe zadanie, ale ile przy tym było emocji i zabawy. Konstrukcje przetrwały test obciążenia i nie uległy zniszczeniu. Szóstoklasistom udało się  zrealizować marzenie wielkiego mistrza sprzed ponad  500 lat!

          • Psia lekcja

          • Klasa 1a dołączyła do programu PSIA LEKCJA. Jest to program edukacyjny o bezpieczeństwie dzieci i psów prowadzony przez Stowarzyszenie "Zwierzęta Ludziom". Pierwsze nasze spotkanie odbyło się przy śniadanku online z czworonożnymi psiakami.

          • Z 5c do Krainy Czarów

          • W ostatnią środę września uczniowie klasy 5c wraz z opiekunkami p. Katarzyną Rosłoń i p. Izabelą Saganowską wybrali się do Teatru Narodowego na spektakl "Alicji Kraina Czarów". Twórcy przedstawienia zabierają widzów na 2,5 godziny do świata magii i dziecięcej wyobraźni. Muzyka na żywo w wykonaniu Orkiestry Szalonych Kapeluszników, do tego niesamowita scenografia, wykorzystanie możliwości technicznych sceny i przede wszystkim - klasyczny, mądry tekst książek L. Carrola "Alicja w Krainie Czarów" i "Alicja po drugiej stronie lustra". Spektakl o poszukiwaniu siebie, o dziecięcej wrażliwości i potędze wyobraźni, ale też o zapadaniu w pamięć, o czasie, o tym co ważne i nieważne w życiu. Uczniowie mieli okazję po raz pierwszy być w najstarszym publicznym teatrze w Polsce, ufundowanym przez ostatniego króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Wraz z piątoklasistami do teatru wybrali się ich rodzice, członkowie ich rodzin. Mieliśmy okazję spędzić ten czas wspólnie.

          • Misja: przygoda (w klasach I)

          • Pierwszy miesiąc nauki w tym roku szkolnym jeszcze się nie skończył, a nasi uczniowie z klas pierwszych już uczestniczyli w całodniowej integracyjnej wycieczce. Wszystkie cztery klasy pojechały do Stodoły Kultury, gdzie dzieci uczyły się, jak przetrwać w lesie, rozpalały ogniska, strzelały z łuku. Pierwszaki szkoliły się także w udzielaniu pierwszej pomocy. Najciekawsze okazało się spotkanie z alpakami, które można było karmić i przytulać. Po wszystkich atrakcjach pierwszaki zasiadły do stołu i zajadały się kiełbaskami z ogniska. To był naprawdę udany dzień. 

          • Z wizytą u Żółtej Damy

          • W dniu 24 września klasy 4a i 4c wybrały się na wycieczkę do Muzeum Zbrojowni na Zamku w Liwie. Uczniowie brali udział w lekcji muzealnej pt. Starożytny wehikuł czsu - historia pisma, podczs której poznali historię pisma - jego wynalezienie i zmiany jakie ono przechodzło na przestrzeni tysiącleci. Na zakonczenie warsztatów młodzież spróbowała własnych sił w pisaniu stalówką na papierze czerpanym. Druga część zajęć na zamku obejmowała zwiedzanie z przewodnikiem, podczs którego uczniowie dowiedzieli się o historii zamku w Liwie i różnych rodzajach zgromadzonej tam białej broni. Zwiedzanie zamku zakończyła wspinaczka na wieżę zamkową, gdzie młodzież wysłuchała legendy o Żółtej Damie. Ale to nie koniec wycieczki. Po wysiłku intelektualnym przyszedł czs na na zabawę w parku linowym, ognisko oraz gry i zabawy. 

          • Wybory tuż, tuż

          • We wtorek 24 września 2024 r. odbyła się debata kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego.

            W obecnym roku szkolnym 2024/2025 o tę funkcję ubiegają się: Anna Lazarowicz, Zofia Grzeszczuk, Wojciech Gryz, Alicja Kucińska, Kornelia Piotrowska-Lipka, julia Milewska, Karol Zdybel, Mikołaj Madziar, Magdalena Powałka, Lilianna Gąsior. 

            Kandydaci zaprezentowali swoje programy wyborcze oraz odpowiadali na pytania publiczności. Debata zakończyła czas kampanii wyborczej. Teraz czas na decyzje wyborców.  Wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego odbędą się 26 września 2024 r. 

          • Szkolny Order Uśmiechu

          • Szkolny Order Uśmiechu to najsłoneczniejsze z odznaczeń przyznawane przez uczniów naszej szkoły. Tegorocznymi laureatami zostali pracownicy szkolnej obsługi, których reprezentowali: pani Bożena Tkacz, pani Beata Widłaś i pan Piotr Borkowski. Dziękujemy za ich codzienną pracę nad utrzymaniem ładu i porządku w szkole oraz dbałość o wszystkie sprzęty. W czasie uroczystości dekoracji Szkolnym Orderem Uśmiechu każdy wyróżniony był pasowany czerwoną różą i musiał wypić puchar kwaśnego soku z cytryny i w dodatku uśmiechnąć się. 

          • Wybiegali medale!

          • W dniu 20 września odbyły sie Powiatowe Indywidualne Biegi Przełajowe. Marysia Konca z klasy 7b zajęła 2. miejsce, a Kornelia Piotrowska-Lipka z klasy 6d wybiegała 6. miejsce. Obie dziewczyny awansowały na biegi regionalne do Siedlec, które odbędą się 2 października. Bardzo dobrze spisały się też czwartoklasistki z klasy 4c: Ela Herner zajęła 1. miejsce, a Ania Iwaniuk była 8. W reprezentacji chłopców najlepiej spisał się Sadoch Juliusz, zajmujac 3. miejsce w mieście. Gratulujemy biegaczom i ich opiekunom - p. Aldonie Szewczyk i p. Marcinowi Sokołowskiemu. 

          • 6a i 6b na ekscytującej wycieczce

          • 18 września klasy 6a i 6b wraz ze swoimi wychowawcami panią Iwoną Karwowską i panem Tomaszem Rutą oraz z panią Małgorzatą Drzazgą wyjechały na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem było zwiedzanie przepięknych Łazienek Królewskich i udział w lekcji edukacyjnej „Na tropie śladów”. Dzieci dowiedziały się, jakie zwierzęta, ptaki oraz bezkręgowce żyły kiedyś oraz żyją obecnie na terenie parku w samym sercu wielkiego miasta. Na własne oczy mogły zobaczyć królewskie pawie (w tym pawia białego), wiewiórki, sowę która na moment wyjrzała ze swojej dziupli, karpie oraz zaskrońce. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Miniciti - jest to niezwykłe miejsce, jedyne takie w Polsce, gdzie dzieci poznają różne zawody i uczą się przez praktykę. Uczniowie wcielają się w dorosłych i pod czujnym okiem specjalistów pracują w wybranych przez siebie zawodach (a jest ich do wyboru aż 13) na prawdziwym, specjalistycznym sprzęcie. Za swoją pracę zarabiają pieniądze (miniasy), które mogą po odliczeniu podatku, wydać w sklepiku marzeń na terenie Miniciti. Mogą też zaoszczędzić zarobione pieniądze i wydać je dopiero przy kolejnej wizycie. Zadań było naprawdę dużo, a dwie godziny, które tam spędziliśmy, minęły jak mgnienie oka. Dzieci były zachwycone a my, dorośli byliśmy zachwyceni ich entuzjazmem i zaangażowaniem. Na koniec uczniowie przyznali tej wycieczce 10 punktów na 10.

          • Alicja i jej przyjaciele z Krainy Czarów

          • W klasie 5c podczas środowej lekcji języka polskiego zamiast uczniów pojawili sie bohaterowie lektury "Alicja w Krainie Czarów". Piątoklasiści przebierali się za wybranych bohaterów lub przynosili rekwizyty kojarzące się z postaciami. Potem opowiadali o swoich bohaterach lub odpowiadali na pytania dotyczące ich przygód. Biały Królik miał wachlarz, rękawiczki i zegarek, Kot z Cheshire uśmiechał się od ucha do ucha, Kapelusznik wystąpił w błyszczącym nakryciu głowy, przybyła również talia kart, a Kucharki Księżnej gotowały potrawy, nadużywając pieprzu, a dodatkowo pokazały czarodziejskie możliwości tej przyprawy. Smutny żółw krył się w skorupie i opisywał morską szkołę, a Marcowy Zając popijał herbatkę. Magiczne przygody Alicji inspirują piątoklasistów.

          • Grzeczny, czyli jaki?

          • Pytanie o to, co dla uczennic i uczniów oznacza bycie grzecznym, wydaje się zbędne, bo odpowiedź może wydawać się oczywista... A jednak klasa 4a postanowiła przyjrzeć się tematowi nieco dokładniej. No bo czy grzeczny jest uczeń, który zamiast pójść do szkoły, weźmie udział w strajku ekologicznym? Czy dobrze, że młody człowiek bezkrytycznie słucha poleceń i już nawet nie podejmuje własnych decyzji i nie ma własnego zdania? Czy grzeczny jest ten, który staje w obronie słusznej sprawy, ale przez brak umiejętności komunikacji narusza godność osobistą innych osób? 

            Uczniowie i uczennice z 4a już wiedzą, że temat jest bardziej skomplikowany niż im się początkowo wydawało... Wychowawczyni tej klasy  - p. Joanna Sułek ma nadzieję, że będą bardziej czujni ... i grzeczni ;)

          • Zielony ekopiknik

          • Z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności (16-22 września), który w tym roku odbywa się pod hasłem „Współdzielenie przestrzeni publicznej!” w niedzielne popołudnie 22 września Urząd Miasta zaprasza na Zielony Ekopiknik na skwerze przy rondzie Hallera. W godz. 15.00-18.00 będzie czas na  rozmowy, zabawy i naukę, bo ochrona naszych naturalnych zasobów, dobrostan mieszkańców i zrównoważony rozwój miasta są priorytetami miasta. Tego dnia zainaugurowany będzie ważny dla miasta projekt realizowany wraz z wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w zakresie adaptacji naszego miasta do zmian klimatu pt. „Spełnienie transformacyjnego potencjału rozwiązań opartych na naturze (NbS): Od fragmentacji do integracji”. W ramach projektu zorganizujemy w Mińsku Mazowieckim Laboratorium Integracji Miejskiej, w którym razem z mieszkańcami, urzędnikami i developerami będziemy eksperymentowali i testowali wdrażanie różnych rozwiązań zielono-błękitnej infrastruktury, stanowiących tzw. rozwiązania oparte na naturze (Nature based Solutions) takie jak ogrody deszczowe, niecki filtracyjne, nawierzchnie przepuszczalne, ogrody społecznościowe itp. Testowane rozwiązania będą współrealizowane i finansowane w ramach projektu przez NCBiR (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Nasze miejskie laboratorium stanie się przykładem najlepszych praktyk dla innych podobnych miast w Polsce. W namiocie SGGW będzie można porozmawiać z dr hab. Magdaleną Kuchcik klimatologiem z Polskiej Akademii Nauk oraz dr hab. inż. Dorota Pusłowska-Tyszewska z Zespołu Gospodarki Wodnej i Hydrologii Politechniki Warszawskiej.

          • 5c pozdrawia z Kazimierza Dolnego

          • W dniu 16 września uczniowie klasy 5c wraz z opiekunami: p.Katarzyną Rosłoń i p.Sławomirem Rybińskim uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego.

            Wycieczkę dzieci rozpoczęły od przejażdżki meleksami do Wąwozu Korzeniowy Dół, gdzie podziwiały podziemne życie drzew i krzewów. Następnie obejrzały film animowany pt. ,,Kazimierz Dolny Królewska Opowieść'' przedstawiający bogatą historię miasta. Z Baszty i Zamku nad Wisłą dzieci miały możliwość podziwiania pięknej panoramy. Ostatnią atrakcją był rejs statkiem po Wiśle. Czas wolny przeznaczony był na zakup pamiątek, pizzy oraz lodów.

          • Mińsk Mazowiecki pomaga

          • Mińsk Mazowiecki przyłącza się do pomocy dla mieszkańców południowej Polski, którzy walczą z dramatycznymi skutkami powodzi. W odpowiedzi na pilne potrzeby osób, które straciły domy, dobytek i dostęp do podstawowych środków do życia, miasto organizuje zbiórke najpotrzebniejszych artykułów:

            • żywności z długim terminem ważności,

            • środków higieny osobistej,

            • chemii gospodarczej,

            • wody butelkowanej,

            • karmy dla zwierząt.

            Zbióka odbywa się w siedzibie Straży Miejskiej przy ul. Konstytucji 3 Maja 1A (budynek przy Urzędzie Miasta). Dary można przekazywać od poniedziałku (16.09) do czwartku (19.09) w godzinach od 8:00 do 20:00.

            „Nie możemy pozostać obojętni, kiedy nasi rodacy zmagają się z takim dramatem. Nawet najmniejszy gest ma znaczenie” – powiedział burmistrz Mińska Mazowieckiego, Marcin Jakubowski. „Zachęcamy wszystkich mieszkańców do zaangażowania się w akcję. Każda puszka, każda butelka wody może wesprzeć tych, którzy teraz potrzebują naszej pomocy.”

            Mińsk Mazowiecki apeluje również o udostępnianie informacji o zbiórce, aby dotarła ona do jak największej liczby osób.

            Rzeczy na zbiórkę można przynosić także do szkoły - do szatni kl. 1-3 lub do szatni kl. 4-8 - do czwartku włącznie. Zachęcamy do wsparcia akcji!

          • KONKURSY PRZEDMIOTOWE

          • Informujemy, że w tym roku szkolnym organizowane są następujące konkursy przedmiotowe dla uczniów kl. 4-8:

            Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli organizuje konkurs: polonistyczny, biologiczny, chemiczny, fizyczny, geograficzny, historyczny i matematyczny.

            Regulaminy tych konkursów, harmonogram ich przeprowadzania oraz programy merytoryczne znajdują się na stronie - konkursymscdn

            Mazowieckie Kuratorium Oświaty organizuje konkursy językowe z zakresu: języka angielskiego, języka niemieckiego, języka francuskiego i języka hiszpańskiego.

            Informacje na temat konkursów językowych, w tym również programy merytoryczne tych konkursów znajdują się na stronie - konkursyjęzykoweMKO

            Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerow organzije konkurs informatyczny LOGIA.

            Informacje o tym konkursie i tryb jego przeprowadzania znajdują się na stronie - konkursinformatycznyLOGIA

            Uczniowie, którzy chcieliby wziąć udział w konkursach, powinni zgłosić się do nauczycieli przedmiotów. 

            Etap szkolny konkursów będzie obywał się według następującego harmonogramu:

            zal_1_1_-_Harmonogram_etap_szkolny.pdf

            zalacznik__nr_1_1_-_Harmonogram_etap_szkolny.pdf

            Warunkiem udziału ucznia w konkursie jest pisemna zgoda rodzica. Wzory zgód:

            oswiadczenie_rodzica_prawnego_opiekuna_-_konkursy_przedmiotowe.pdf

            Oswiadczenie_rodzicow_lub_opiekunow_prawnych_-_konkursy_jezykowe.pdf

            Oswiadczenie_rodzica_pranwego_opiekuna_-_konkurs_informatyczny.pdf

            Szczegółowe informacje dotyczące konkursów można uzyskać u nauczycieli poszczegolnych przedmiotów konkursowych oraz na podanych wyżej stronach internetowych. Konkursy mają etap szkoilny, rejonowy i wojewódzki. 

            Konkursy przeznaczone są dla uczniów zdolnych, wykazujących szczególne zainteresowanie danym przedmiotem, prezentujących rozległą wiedzę, wykorzystujących umiejętność twórczego myślenia do rozwiązywania trudnych zadań problemowych.

             

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych