• Lekcje angielskiego z zagranicznymi wolontariuszami

          • Już po raz trzeci w tym roku szkolnym gościliśmy w naszej szkole zagranicznych wolontariuszy z fundacji EBU zajmującej się edukacją międzykulturową w oparciu o europejski program Erasmus Plus. Tym razem odwiedziły nas: Maria z Grecji, Isabella z Kolumbii, Elena z Włoch oraz Anouk z Francji. Nasi zagraniczni goście przeprowadzili w klasach IV-VII zajęcia językowe w formie gier leksykalnych, zabaw ruchowych oraz quizów, dzięki którym nasi uczniowie mieli okazję poznać kulturę obcych krajów oraz zwyczaje ich mieszkańców. Odbył się również test ze znajomości flag europejskich krajów. Jak zawsze wizyta zagranicznych wolontariuszy była okazją do ćwiczenia komunikacji w języku angielskim, wzbogacenia słownictwa oraz przełamania bariery językowej.

          • Kazimierz Dolny zdobyty

          • 7 czerwca klasy 1c i 2c uczestniczyły w wycieczce do Kazimierza Dolnego. Wspólnie z panią przewodnik zwiedziliśmy miasto, kościół na Wietrznej Górze, klasztor Ojców Franciszkanów, ruiny zamku oraz zdobyliśmy Górę Trzech Krzyży.  Usłyszeliśmy wiele ciekawych opowieści i legend na temat tej królewskiej miejscowości. Po zjedzeniu pizzy i lodów na kazimierskim rynku udaliśmy się w rejs statkiem po Wiśle. Zakończyliśmy wycieczkę udziałem w warsztatach lepienia z ciasta kazimierskich kogutów. Wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń  po tak emocjonującym dniu.

          • Warsztaty z pierwszej pomocy dla klas 3

          • 13 czerwca odbył się  warsztaty z udzielania pierwszej pomocy związane z udziałem naszej szkoły w projekcie "Ratujemy i uczymy ratować". Zajęcia były kierowane dla uczniów klas 3. Uczniowie dowiedzieli się, jak postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia, odegrali scenki z rozmowy z dyspozytorem numeru 112. Każdy uczeń nauczył się układania poszkodowanego do pozycji bezpiecznej oraz wykonał resuscytację na fantomie. Uczniowie otrzymali książeczki i atrapy telefonów.  Warsztaty zostały przeprowadzone  przez  panie Iwonę Szulawską i Małgorzatę Kożuchowską, które brały udział w programie ,,Ratujemy i uczymy ratować" zorganizowanym  przez WOŚP.  Możemy pomóc!

          • Festiwal Nauki i Pasji - zaproszenie

          • Zapraszamy społeczność naszej szkoły (uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników szkoły) na Festiwal Nauki i Pasji, który będzie 14 czerwca w Miejskiej Szkole Artystycznej. Szczegóły na plakacie.

          • Ortograficzna nagroda

          • Uczniowie z klasy 4c przez cały rok szkolny realizowali projekt "Mistrzowie ortografii". Rozwiązywali karty pracy, tworzyli rebusy, ubierali ortograficzną choinkę, łamali ortograficzne szyfry - wszystko po to, by lepiej poznać niełatwe zasady polskiej ortografii. W nagrodę za dodatkową pracę rodzice uczniów ufundowali czwartoklasistom niezwykły prezent, ktorym był klasowy wyjazd pociągiem do warszawskiego kina na film "Garfield". Podopieczni pani Katarzyny Rosłoń i pani Izabeli Saganowskiej już potrafią samodzielnie wybrać pociąg, kupić bilet, wiedzą, jak się zachować w czasie podróży. Ostatnie projektowe zadanie dla uczniów polegało na wymyśleniu zdania, które połączy obejrzany film z ortograficznym projektem. Oto niekóre pomysły uczniów:

            - Garfiled jest gruby jak Ó.

            - Popcornu było tak dużo jak zasad ortograficznych.

            - Film "Garfield" był ciekawy jak nasze karty pracy z ortografii.

            Powstał nawet wierszyk:

            Mam dla ciebie zagadkę,

            którą rozwiążesz, pijąc herbatkę.

            Brzmi ona:

            Jaka nagroda została nam przydzielona?

            Za co? - zapytasz

            Zaraz odczytasz:

            Pisaliśmy projekt z ortografii,

            który nie każdy zrobić potrafi.

            Oglądaliśmy seans

            W kinie, co miał sens

            O pewnym kocie,

            co lubił łakocie.

          • Mali archeolodzy

          • W środę 12.06 dzieci z zerówki szkolnej wzięły udział w warsztatach archeologicznych organizowanych przez Muzeum Ziemi Mińskiej. Podczas zajęć dzieci mogły poznać zawód archeologa oraz obejrzały narzędzia pracy, jakimi się posługuje. Na koniec sami szukali skarbów, a później wydobywali je z masy gipsowej. Każdy uczestnik otrzymał dyplom oraz mógł zabrać ze sobą swoje znalezisko.

          • "Polak ma essę!"

          • Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż uczniowie klasy 6a wraz z p. Joanną Sterną przez cały rok szkolny brali aktywny udział  w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Polak ma essę!”.Głównym założeniem projektu było utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów. Przez twórczą aktywność dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności dzieci, a także nauki poprzez zabawę, dodatkowo doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć uczniowie podnieśli swoje kompetencje takie jak: kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie i kooperacja.

          • Współpracujemy z klasą pedagogiczną

          • Dzięki uprzejmości p. Wioletty Kucińskiej - mamy naszych uczennic i jednocześnie wychowawczyni klasy pedagogicznej, dzieci z grupy 0 miały okazję odwiedzić Zespół Szkół nr 1 w Mińsku Mazowieckim. Uczennice klasy pedagogicznej przygotowały dla naszych dzieci wiele ciekawych zabaw, konkurencji oraz zajęcia taneczne. Dziewczyny mogły sprawdzić się w roli przyszłych pedagogów, natomiast zerówkowicze skorzystać z nowych doświadczeń i świetnej zabawy. Dziękujemy za tę wartościową współpracę.

          • Z uczniowskim pozdrowieniem

          • Klasa 6a wraz z p. Joanną Sterną po raz drugi wzięła udział w ogólnopolskiej akcji  "Z uczniowskim pozdrowieniem", czyli wymiany pocztówek z pozdrowieniami między uczniami.  Otrzymaliśmy pocztówki min. ze Szkoły Podstawowej nr 11 W Siedlcach, Szkoły Podstawowej nr 36 w Sosnowcu, Szkoły Podstawowa nr 11 im. Bohaterów Załogi ORP “Grom” w Gdyni oraz z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miechowcu. Projekt zainicjowała Szkoła Podstawowa nr 11 z Siedlec. Wszystkich uczestników akcji serdecznie pozdrawiamy!

          • Pokaz pierwszej pomocy

          • 10 czerwca w naszej szkole odbył się pokaz z udzielania pierwszej pomocy, w którym wzięły udział klasy 1-3. Pokaz poprowadzili strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim. Udzielenie pierwszej pomocy jest naszym obowiązkiem, jednak często w sytuacjach zagrożenia nie wiemy, jak się zachować. Podczas pokazu uczniowie poznali procedury zachowania się w sytuacjach zagrożenia życia, przypomnieli sobie numery alarmowe oraz niezbędne informacje, które powinni przekazać dyspozytorom, gdy trzeba zadzwonić po pomoc. Nauczyli się, jak oceniać bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia i których zmysłów użyć, aby prawidłowo ocenić, czy osoba, której udzielają pomocy oddycha. Uczniowie mieli okazję poćwiczyć ułożenie osoby poszkodowanej w pozycji bezpiecznej oraz wykonywanie RKO. Serdecznie dziękujemy Ochotniczej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim za przyjęcie naszego zaproszenia oraz zaangażowanie w prowadzony pokaz. Mamy nadzieję, że wiedza, którą przekazaliście, zostanie z naszymi uczniami na długo. 

          • 2b i 2d na Mazurach

          • 6 czerwca uczniowie klas 2b i 2d pożegnali rodziców i wybrali się na swoją pierwszą 2-dniową wycieczkę do ośrodka Gwarek na Mazurach. Pełni ekscytacji, przez dwa dni braliśmy udział w zajęciach na świeżym powietrzu. Mieliśmy możliwość doświadczenia tubingu, czyli zjazdów na pontonach z górki, albo poczuć się jak prawdziwi agenci, którzy są na tropie groźnych gangsterów. Drugiego dnia z samego rana braliśmy udział w grach podwórkowych, a także mogliśmy sprawdzić się jako konstruktorzy, budując swoje własne stoły. Dla wszystkich wycieczka okazała się frajdą i umiliła odliczanie dni do wakacji! 

          • Dwudniowa wycieczka klas 4d, 5a i 6c

          • 5 i 6 czerwca klasy 4d, 5a i 6c wraz ze swoimi wychowawczyniami – Panią Bogumiłą Borzęcką – Gołoś, Panią Iwoną Karwowską i Panią Małgorzatą Kędziorek oraz nauczycielkami Panią Urszulą Ćwiek i Panią Malwiną Porowską udały się w fascynującą podróż śladami średniowiecznych spichlerzy oraz szukały tropów dinozaurów na terenie Polski.

            Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili Kazimierz Dolny i poznali ciekawą historię tego niewielkiego i zarazem fascynującego miasta. W pierwszej kolejności przeszli szlakiem kazimierskich spichlerzy, w których to przechowywano ziarna spławiane później Wisłą do Gdańska. Pierwsze spichlerze powstały ponoć już w XVI wieku, a w XVII było ich już ok. 60 (do czasów obecnych zostało tylko 11). Następnie udali się na piękny rynek, który już w średniowieczu był sercem miasta i tak zostało do dnia dzisiejszego. Uczniowie zwiedzili również ruiny zamku i po stromych schodach wspięli się na górującą nad miastem Basztę, skąd mogli podziwiać malownicze przełomy Wisły. Kolejnym punktem wycieczki było wejście na Wzgórze Trzech Krzyży i przejazd meleksami do Wąwozu Korzeniowego. Jest to najpiękniejszy wąwóz lessowy, który znajduje się nieopodal Kazimierza a jego nazwa nawiązuje do wijących się ze ścian wąwozu korzeni drzew, które tworzą malowniczy i fascynujący obraz. W czasie przejazdu meleksami dzieci poznały historię kazimierskiego koguta, który stał się symbolem tego uroczego miasta. Po intensywnie spędzonym dniu, uczniowie udali się na nocleg do Willi na Krańcu Kazimierza. Spędziliśmy tam wspaniałe popołudnie i wieczór na grach i zabawach na świeżym powietrzu, zakończonych ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.

            Następnego dnia rano dzieci udały się w dalszą podróż, tym razem tropić ślady dinozaurów. Na szczęście nie trzeba było jechać daleko, ponieważ okazało się, że w niedalekim Bałtowie oraz jego okolicach odkryto całkiem sporo śladów tych prehistorycznych stworzeń. W Bałtowskim Jura Parku można obejrzeć ponad sto modeli dinozaurów wykonanych w skali 1:1. Ścieżka dydaktyczna podzielona jest chronologicznie na okresy geologiczne, w których żyły dinozaury, wszystko jest świetnie opisane i udokumentowane. Oprócz Jura Parku w Bałtowie znajduje się mnóstwo innych, równie ciekawych atrakcji, a jedną z nich jest Zwierzyniec Bałtowski, zwany także Parkiem Safari. Zwiedza się go z pokładu żółtych, amerykańskich school-busów. Na terenie zwierzyńca znajduje się kilkadziesiąt gatunków zwierząt biegających swobodnie po polach i łąkach lub przesiadujących w lessowych wąwozach. Z okien autobusu, dosłownie na wyciągnięcie ręki można było zobaczyć wielbłądy, żubry, strusie, emu, owce, bydło szkockie i afrykańskie, jelenie, kozy, lamy, alpaki, kuce, jaki tybetańskie i wiele innych zwierząt. Ze zwierzyńca dzieci udały się do Parku Miniatur i obejrzały Polskę w miniaturze, a następnie miały przyjemność poznać prawdziwą czarownicę w Sabatówce – wiosce czarownic. Po obiedzie czekała na uczniów jeszcze jedna atrakcja – Park Rozrywki, w którym to jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zupełnie zniknęło całe zmęczenie i przez całą godzinę dzieci szalały na zjeżdżalniach, karuzelach, skakańcach, euro-bungee i rodzinnym rollercoasterze. Do Mińska wróciliśmy wszyscy zmęczeni, ale szczęśliwi i z dużą nową wiedzą, którą zdobyliśmy w trakcie wycieczki.

          • Dzień Pustej Klasy

          • Dzień Pustej Klasy to wyjątkowe święto edukacji na świeżym powietrzu. Pierwszoklasiści wybrali się do parku w poszukiwaniu tytułowego drzewa do samego nieba z omawianej lektury. W trakcie poszukiwań dzieci dostrzegły tęczę i przy pomocy wychowawczyń przypomniały sobie, jakie warunki muszą być spełnione, by powstało to zjawisko. Był również czas na przyglądanie się zwyczajom napotkanych zwierząt: kaczek, gołębi, ślimaków oraz podziwianie roślinności. Uczniowie, korzystając ze szkolnej ścieżki edukacyjnej, uczyli się rozpoznawać drzewa i liście. Obserwowali chmury, próbowali je opisać, a nawet - jak Dyzio Marzyciel - wyobrażali sobie, co przedstawiają. Swoje umiejętności matematyczne rozwijali, wykorzystując kości do gry. Klasa 2a wyszukiwała w terenie nazw części mowy, doskonaliła znajomość topografii miasta, a matematykę zastosowała w praktyce poprzez obliczenia pieniężne w budce z lodami. Uczniowie z 3a w ramach potyczek ortograficznych tworzyli plakaty, z 3d mieli czas na zdrowy i kolorowy posiłek. Lekcje plastyki w terenie pozwoliły uczniom klas starszych poczuć się artystami i rozwijać techniki rysunku. Myśli nieuczesane Stanisława Leca zapisane kredą na chodniku przed szkołą stały się dla siódmoklasistów przyczynkiem do rozmowy o wartościach. Zajęcia na dworze stworzyły czwartoklasistom okazję do wsłuchania się w dźwięki natury, poszerzenia wiedzy, czym jest onomatopeja i jak powstają obrazy słowem malowane. Dzień Pustej Klasy to był czas na naukę, rozmowy, ciekawe pomysły oraz zabawy integracyjno-sensoryczno-sportowe.

          • Sukcesy piłkarek i piłkarzy

          • Reprezentacja szkolna dziewcząt z klas IV-V zajęła 3. miejsce, a chłopców z klas I-III - 2. miejsce w Turnieju o Puchar Dyrektora SP 6 w piłce nożnej. 

            Nasi reprezentanci dzielnie walczyli z przeciwnikami. Chłopcy byli bliżej triumfu, a do zwycięstwa zabrakło im jednego gola. Opiekunem drużyn był pan Marcin Sokołowski, który nie krył zadowolenia z osiągniętych wyników młodych piłkarzy i piłkarek. 

            Skład drużyny dziewczyn: Nina Nejman, Ania Skladanowska, Maja Wojciechowska, Lila Sarniak, Julia Bożym, Karolina Bielecka, Wiktoria Borówek, Michalina Śnieżek. 

            Skład drużyny chłopców: Tomasz Woźniak, Juliusz Sadoch (najlepszy strzelec turnieju), Piotr Gałązka, Wojtek Grygielewicz, Fabian Krzyżanowski, Maks Stachula, Jan Rosołek, Franek Wiśniewski. 

          • Rapowanie na historii

          • Klasy szóste kończą rok nauki historii z przytupem. Szóstoklasiści układali teksty piosenek,  a później rapowali o jednym z trudniejszych okresów w historii Polski. Dlaczego rap? Pierwsze litery nazw zaborców: Rosji, Austrii i Prus układają się w słowo: RAP. Dlatego wspólnie z uczniami nauczycielka historii - pani Marta Woźnica - ustaliła, że zaśpiewają i pobawią się w tekściarzy. Wyszło fantastycznie! 

          • Wystawa prac uczniowskich

          • W dniach 5-6 czerwca podziwialiśmy prace plastyczne ucznów naszej szkoły. Wystawa plenerowa oraz prezentacja na górnym korytarzu to możliwość pokazania talentów plastycznych naszych uczniów. W ten sposób rozpoczęliśmy w szkole etap podsumowywania tegorocznych działań. Jeśli ktoś nie zdążył obejrzeć dzieł plastycznych w plenerze - zachęcamy do obejrzenia zdjęć.

          • Olimpiada Przedszkoli i Oddziałów Zerówek

          • 6 czerwca na boisku przy ulicy Wyszyńskiego odbyła się Olimpiada Przedszkoli i Oddziałów Zerówek przy Szkołach Podstawowych. Nasza szkolna zerówka reprezentowała szkołę z dużym zaangażowaniem. Uczniowie rozpoczęli olimpiadę uroczystym przemarszem z flagą olimpijską oraz z płonącymi zniczami, a następnie udali się na wyznaczone miejsce startu, gdzie głośno sobie kibicowali. Nasi zerówkowicze dali z siebie wszystko, wzięli udział w sześciu konkurencjach: sztafecie, biegu z przeszkodami, biegu z workiem na głowie, skokach w workach, slalomie oraz skoku w dal, w którym okazali się najlepsi. Zawody były dla wszystkich świetną zabawą, okazją do poznania innych dzieci oraz pewnością, że nie miejsce na podium jest najważniejsze, a wspaniała zabawa i integracja. Wszyscy uczestnicy olimpiady zostali obdarowani upominkami i pamiątkowymi medalami oraz pucharami. Bardzo dziękujemy organizatorom za wspaniałą zabawę!

          • Zerówka na Farmie Iluzji

          • Dzień dziecka uczniowie zerówki uczcili 4 czerwca wycieczką do Farmy Iluzji. Tam z przewodnikiem Jankiem - uczniem magii - zostali oprowadzeni po całej farmie wysłuchali historii powstania pełnych magii miejsc. Deszcz nie odstraszył nikogo od poznania iluzji i szybko udało się odgonić złe chmury, żeby skorzystać z magicznej karuzeli, jeżdżącej Gąsienicy czy skaczącej ławki na drzewie. Kończąc zwiedzanie, dzieci poznały małego smoka, którego nazwały Maliną i zostały przyjęte do Akademii Małego Iluzjonisty. Labirynty pełne luster, krzywe podłogi i dziwne stwory zostaną w pamięci zerówkowiczów na długo! To był niesamowicie magiczny dzień dziecka!

          • "Gramy zmysłami" - podsumowanie projektu

          • Uczniowie klasy 4c przez cały rok uczestniczyli w III edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Gramy zmysłami". Czwartoklasiści w ramach działań projektowych m.in. pokonywali sensoryczny tór przeszkód, rozpoznawali smaki, robili walentynki, bombki. Z pewnością w trakcie roku mieli możlwiość rozwijania swej wrażliwości i uważności. Podziękowania należą się koordynatorkom projektu - pani Katarzynie Rosłoń i pani Małgorzacie Drzazdze oraz wychowawcy klasy - panu Sławomirowi Rybińskiemu. W ramach podsumowania rocznego udziału w projekcie każdy uczeń z 4c otrzymał dyplom i czekoladę.

          • Czarodziejskie krzesła

          • Klasa 4c zakończyła omawianie powieści A. Maleszki "Magiczne drzewo. Czerwone krzesła". Uczniowie w ramach prjektu lekturowego stworzyli swoje własne magiczne krzesła. Są wśród nich prace wykonane z drewna, w drutu, tektury, ze słomek i tkaniny, z klocków, a nawet za pomocą długopisu 3D. Niektóre są bardzo malutkie, inne spore, ale wszystkie mają niezwykłą moc - spełniają życzenia. Do każdej pracy dołączona jest instrukcja obsługi krzesła i jedno życzenie, które autor krzesła sobie wymarzył. Wszystkim twórcom czerwonych krzeseł życzymy, by ich marzenia się spełniły - niekoniecznie z udziałem czarów.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych