Aktualności
Kompetencje przyszłości o przeszłości
Uczniowie klasy 5d podczas lekcji języka angielskiego wdrażali umiejętności wykorzystywania kompetencji przyszłości, opowiadając o swoim mieście. Na lekcji wykorzystane zostały trzy rutyny krytycznego myślenia. Uczniowie opisywali zdjęcie przedstawiające plac przy ul. Stary Rynek z wykorzystaniem rutyny Widzę, myślę, zastanawiam się. Następnie z wykorzystaniem rutyny Różne punkty widzenia uczniowie wcielili się w rolę dorosłych, dzieci oraz władz miasta Mińsk Mazowiecki i opowiadali o tym, jakich zmian infrastrukturalnych potrzebują w swojej najbliższej okolicy. Kawusia to rutyna, którą nauczycielka, pani Monika Gromulska zastosowała jako ostatnią podczas projektowania przez uczniów plakatów ukazujących miasto takie, jakie było kiedyś i jak uczniowie widzą je teraz. Pracując w grupach, uczniowie zaprojektowali bardzo ciekawe plakaty i opowiedzieli drugiej grupie o zmianach, jakie na prze
Warto być offline
W ramach Dni Bezpiecznego Internetu uczniowie klasy 8a brali udział w lekcji online pt. „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas? Lekcja ta została przeprowadzona przez specjalistów z programu Safer Internet. Uczniowie dowiedzieli się, że ich mózg w ciągu jednego dnia otrzymuje tyle informacji, co jeszcze 20 lat temu człowiek otrzymywał w ciągu prawie miesiąca życia. Oglądając filmy nagrane przez swoich rówieśników, mogli poznać kilka sposobów, jak ograniczyć czas, jaki codziennie poświęcają, będąc online oraz tego, jakie korzyści bycie offline może im zaoferować. Życzymy uczniom wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
Logopedyczny Konkurs Plastyczny
Zachęcamy uczniów klas 1-4 do udziału w Logopedycznym Konkursie Plastycznym. Szczegóły znajdują się na plakacie.
Regulamin - Konkurs_Logopedyczny_2025_.pdf
Jak pies z kotem
Uczniowie kilku klas z edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział lekcji w kinie. Jest to projekt z zakresu edukacji medialnej łączący udział w warsztatach filmowych pt. “Jak pies z kotem, czyli o sekretach dobrej komunikacji” z filmem uzupełniającym część warsztatową. Uczniowie poznali tajemnice skutecznej komunikacji. Dowiedzieli się, jak ważne jest porozumiewanie się i współpraca, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, a także poczucie własnej wartości i empatia. Po części warsztatowej uczniowie obejrzeli film “Był sobie kot”. Wyjście do Kina Muza to nie tylko świetna zabawa i kinowa rozrywka, ale także cenna lekcja życia, która pomoże młodszym uczniom lepiej zrozumieć siebie i innych.
Tłusty piątek polonistyczny
21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. W naszej szkole od kilkunastu lat w lutym panuje MODA NA POLSKI, której pomysłodawczynią i koordynatorką jest polonistka pani Agnieszka Kożuchowska (wicedyrektor szkoły). W tym roku wszystkie klasy 4-8 rywalizowały w konkursach międzyklasowych, a dziś najlepsi w nagrodę otrzymali smakowite pączki. Wśród klas czwartych najwyższe noty w polonistycznych konkurencjach wywaliczyli uczniowie 4a. Wśród piątoklasistów zwyciężyłi uczniowie 5b. Najlepsi polonistycznie szóstoklasiści uczą się w klasie 6c, a wśród siódmoklasistów triumfowali uczniowie klasy 7a. Polonistyczne zmagania wśród najstarszych uczniów w szkole wygrali uczniowie klasy 8b.
Mazowiecki Projekt Żywej Historii
20 lutego w naszej szkole odbyło się niezwykłe wydarzenie historyczne. Wzięliśmy udział w Mazowieckim Projekcie Żywej Historii przygotowanym z okazji 500-lecia inkorporacji Mazowsza do Korony Polskiej. Był to wyjątkowy projekt historyczny, który uczniowie zapamiętają na długo, gdyż podczas zajęć świetnie się bawili. Wcielali się w postacie książąt mazowieckich, dzielili Polskę na dzielnice, poznali tajemnice Konrada Mazowieckiego - to wszystko podczas wykładu. Natomiast w hali sportowej nasi uczniowie przenieśli się do miasteczka średniowiecznego - tam musieli walczyć ze smokami, przejść trening i odbyć turniej rycerski, rozwiązać zagadki w escape roomie. To był dzień pełen wrażeń i zabawy z historią. Dziękujemy koordynatorce wydarzenia - pani Marcie Woźnicy - za zaproszenie wyjątkowych gości do naszej szkoły.
Brązowi medaliści w tenisie stołowym
20 lutego w Zamieniu odbyły się Mistrzostwa Powiatu w tenisie stołowym chłopców klas 6. i młodszych. Nasza drużyna w składzie: Krzysztof Rudnicki, Remigiusz Królak, Michał Gałązka wywalczyła 3. miejsce, przegrywając tylko jednym punktem w półfinale ze szkołą z Żakowa. Gratulujemy uczniom i ich trenerowi - panu Markowi Kudelskiemu!
"Moda na polski" - konkursy indywidualne
Z okazji tygodnia języka polskiego, który w naszej szkole obchodzony jest pod hasłem "Moda na polski", nauczyciele poloniści zaprosili swoich uczniów z klas 4-8 do udziału w 2 konkursach indywidualnych. Uczniowie z klas 4-5 mieli do wykonania komiksy pt. "Jeden dzień z życia pewnego drzewa", a uczniowie z klas 6-8 mogli stworzyć plakaty do lektur obowiązkowych z klas 4-6 (na plakatach miały się znaleźć informacje o autorze lektury, tytuł tekstu i co najmniej 3 elementy graficzne związane z treścią książki). Z radością informujemy, że wielu uczniów zechciało przygotwać prace konkursowe - otrzymaliśmy aż 28 plakatów i 19 komiksów. Jury już podjęło decyzję, które prace zostaną nagrodzone, ale wyniki konkursów będą oficjalnie ogłoszone podczas spotkania podsumowującego tegoroczną "Modę na polski", czyli 21 stycznia o godz. 9.45. Wystawę prac można podziwiać na górnym korytarzu.
"Moda na polski" - konkursy międzyklasowe
W pierwszym tygodniu po feriach wszyscy uczniowie klas 4-8 zostali zaproszeni przez swoich polonistów do udziału w konkurencjach polonistycznych rozgrywanych na poziomie każdego rocznika. Uczniowie mierzyli się z zadaniami dotyczącymi znajomości lektur, wykonywali ćwiczenia związane z frazeologią, czyli wiedzą na temat związków frazeologicznych i przysłów, musieli porazić sobie z zawiłościami polskiej ortografii i odszukać mnóstwo informacji w różnych słownikach. Poza tym były wyzwania dotyczące poprawności językowej, wskazywania poprawnych form czy poprawiania błędów w tekście. Zadania przygotowane przez polonistów wywołały mnóstwo emocji. Poszczególne grupy z klas walczyły o punkty na konto swoich klas - wyniki zostaną ogłoszone 21 lutego, czyli w Międzynarodowym Dniu Języka Ojczystego.
Zaproszenie na konferencję
W imieniu organizatorów zapraszamy na konferencję "Przemoc, której nie widać". Szczegóły - na załączonym plakacie.
1,5% podatku dla szkoły
Drodzy Rodzice!
Czy wiecie, że możecie realnie wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo swoich dzieci w szkole – i to bez żadnych dodatkowych kosztów? Wystarczy przekazać 1,5% podatku na rzecz naszej Szkoły Podstawowej nr 3 w Mińsku Mazowieckim!
Dzięki tym środkom Rada Rodziców może realizować projekty, które wyróżniają naszą szkołę na tle innych placówek. To właśnie z tych funduszy finansowane są ponadstandardowe wyposażenie klas, nowoczesne pomoce dydaktyczne, usprawnienia zwiększające bezpieczeństwo i wygodę uczniów. Każda przekazana złotówka wraca do naszych dzieci w postaci lepszych warunków nauki i rozwoju.
Zaproszenie na BAL OSTATKOWY
OSTATNIE WEZWANIE NA BAL OSTATKOWY!
Drodzy Rodzice, Absolwenci i Przyjaciele Szkoły, to już ostatni dzwonek, żeby dołączyć do najbardziej wyjątkowej imprezy tego roku!

Nie tylko się bawimy – działamy wspólnie dla naszych dzieci! Każdy bilet to krok w stronę zadaszonej wiaty rowerowej
, która pomoże uczniom bezpiecznie przechowywać rowery, hulajnogi i deski. Dzięki Wam szkoła stanie się jeszcze bardziej przyjazna dla młodych miłośników dwóch kółek!
Nauczyciele się uczą
We wtorek 18 lutego nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w szkoleniowej radzie pedagogicznej, podczas której wysłuchali wykładu prof. Marka Kaczmarzyka (profesora Uniwersytetu Śląskiego, biologa, neurodydaktyka, memetyka, teoretyka edukacji i pisarza). Pan profesor mówił o neurobiologii w szkole, o tym, że motywacja do nauki wynika z samooceny uczniów, że świadomość budowy i rozwoju mózgu jest znacząca na poszczególnych etapach edukacji dzieci. Pan profesor podkreślił, że szkoła jako instytucja jest wyzwaniem dla uczniów - wiele zależy od przekonania młodzieży, czy ze szkolnymi wyzwaniami są w stanie sobie poradzić. Nauczyciele usłyszeli także, że nie na wszystko mają wpływ, że wykonują niezwykle obciążający psychicznie zawód. Wykład prof. Marka Kaczmarzyka był wspierającym spotkaniem wpisującym się w dbanie o dobrostan kadry, a uzyskana wiedza pozwoli lepiej rozumieć postawy i zachow
Koncert młodzieżowy
Centrum Młodzieżowe Międzyczas serdecznie zaprasza młodzieżowe zespoły muzyczne do udziału w Koncercie Młodzieżowym, który odbędzie się 21 czerwca 2025 r. z okazji czwartych urodzin Międzyczasu oraz Pierwszego Dnia Lata. Zespoły mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 21 maja 2025 r. w jeden z poniższych sposobów: poprzez wiadomość na Messengerze Międzyczasu, drogą mailową na adres: miedzyczas.mmz@gmail.com lub osobiście w Centrum Młodzieżowym Międzyczas: ul. Warszawska 173, Mińsk Mazowiecki (Miejski Dom Kultury). Szczegóły dotyczące koncertu znajdują się na plakacie.
Od poniedziałku - tydzień języka polskiego
Od 17 do 21 lutego wprowadzamy w szkole "modę na polski". W pierwszym tygodniu po feriach wszyscy uczniowie klas 4-8 wezmą udział w międzyklasowych konkursach o tytuł najbardziej polonistycznej klasy w danym roczniku. Nauczyciele poloniści przygotowali dla uczniów zadania dotyczące ortografii, poprawności językowej, frazeologii, lektur i umiejętności korzystania ze słowników. Jeszcze do środy (19 lutego) można wziąć udział w konkursach indywidualnych - w klasach 4-5 do zrobienia jest komiks, a w klasach 6-8 plakat lekturowy (szczegóły na załączonych zdjęciach). Na korytarzu na uczniów czekają infomacje, dlaczego warto uczyć się języka polskiego i podpowiedzi dotyczące poprawności zapisu trudnych wyrazów! Zachęcamy do polonistycznego świętowania - jednocześnie informujemy, że szkoła jest gotowa na powrót uczniów z ferii!
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Miasto Mińsk Mazowiecki prowadzi nabór rodziców/opiekunów z terenu miasta Mińsk Mazowiecki do udziału w rekomendowanym programie profilaktycznym Szkoła dla rodziców i wychowawców. Program kierowany jest do rodziców i wychowawców oraz profesjonalistów, którzy pracują z rodzicami i chcą przeciwdziałać zachowaniom problemowym dzieci i młodzieży. Realizowany jest w formie 10 warsztatów psychologicznych (40 godzin dydaktycznych). Liczebność grupy wynosi 10 – 15 osób. Zajęcia zawierają krótkie omówienia tematów, a przede wszystkim ćwiczenia (np. dramy, debaty, odwołania do własnych doświadczeń). Cennym elementem edukującym jest również wymiana doświadczeń rodzicielskich między uczestnikami oraz tzw. praca domowa, czyli praktyczne zastosowanie w domu, w relacji z dzieckiem, nabytych w trakcie zajęć umiejętności. Wiosenna edycji programu zaplanowane jest od 6 marca 2025 r. do 15 maja 2025r. S
Smakowita sensoryka
W ramach projektu "Gramy zmysłami" przed pójściem na ferie drugoklasiści wykonali styczniowe zadanie o nazwie "smakowita sensoryka". Uczniowie mieli do stworzenia kolorowe i różnokształtne koreczki oraz kanapki na karnawałowe przyjęcie. Za pomocą foremek wykrawali kształty z chleba tostowego i dekorowali je swoimi ulubionymi warzywami. Na koniec przy wspólnym stole uczniowie zjedli przygotowane przez siebie pyszności.
Dieta przyjazna planecie
Klasa 1b w ramach projektu "Dieta przyjazna planecie" organizowanego przez Word Wilde Fund of Nature (WWF) wzięła udział w serii lekcji dotyczących zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, w jaki sposób nasze wybory konsumenckie wpływają na środowisko i klimat, dlaczego to, jak wytwarzana jest żywność, jest ważne dla naszego zdrowia. Uczniowie pracowali w zespołach, tworząc mapy myśli dotyczące tego, skąd pochodzi jedzenie. Poznaliśmy miejsca produkcji żywności: fermy przemysłowe, wielkoobszarowe uprawy roślin, małe gospodarstwa rolne z hodowlą zwierząt i uprawą roślin, małe ogródki przydomowe. Dowiedzieliśmy się, czym jest dieta planetarna i jak ważna jest w utrzymaniu dobrego zdrowia ludzi, a także jakie są jej korzyści dla środowiska. Wspólnie stworzyliśmy piramidę zdrowego żywienia i stylu życia. Podsumowaniem naszego projektu i zarazem wykorzysta
Szkolenie z pierwszej pomocy w 1d i 2c
W piątek przed feriami klasy 1D i 2C ćwiczyły udzielanie pierwszej pomocy w ramach programu „Ratujemy i uczymy ratować” organizowanego przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Uczniowie uczyli się, jak reagować w sytuacjach, gdy ktoś zasłabnie i straci przytomność. Dowiedzieli się, jak ważna jest szybka reakcja w sytuacjach zagrożenia życia, w jaki sposób prawidłowo wezwać pomoc przez telefon. Dzieci pod okiem pani Małgorzaty Kożuchowskiej i pani Iwony Szulawskiej dowiedziały się, w jakiej kolejności wykonywać czynności ratujące życie: układały poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, sprawdzały, czy oddycha, wykonywały na fantomie resuscytację. Na zakończenie każde z dzieci dostało książkę z zasadami udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie z zaangażowaniem wzięli udział w tych zajęciach.
Styczniowy numer "Na marginesie"
Zachęcamy do zapoznania się ze styczniowym numerem szkolnego miesięcznika "Na marginesie". Tym razem możecie poczytać o obchodzeniu karnawału i sylwestra (w Polsce i na świecie). Proponujemy Wam też przygotowanie faworków z naszego przepisu oraz obejrzenie filmu „Opowieści z Narnii”. Poza tym czeka na Was dalsza część opowiadania o pierogach oraz kilka innych artykułów, które na pewno Was zainteresują. Udanych ferii!